Gå til innhold

1UP kårer tidens "spillkalkuner"


Mr.FOXHOUND

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

-Final Fantasy 8: Ikke like bra som FF VII, men det leverte varene til de grader. Folk ble kanskje litt skuffet i starten, men skffelsen forsvant fort.

 

-Assassin's Creed: Her kunne de gjort så mye annerledes og sluppet en del pepper. De skal ha for at de klarer å lage et vakkert og nyskapende spill, men det blir alt for ensformig....Jeg ble hvertfall skuffet..

 

 

-Fable: Alle husker jo hva vi ble lovet angående Fable. OG alle vet hvor skuffet vi ble:) Er 90% sikker på at Fable 2 blir en liten forbedring men ikke mye.....

 

 

-Metal Gear Solid 2: Hvorfor er dette på listen i det hele tatt? Folk ble skuffet fordi vi ikke fikk spille som Snake, men Kojima hadde selv sagt at vi skulle se han fra et annet perspektiv. Føler at det også var viktig for serien å blande inn Raiden/Jack.

 

 

-Perfect Dark Zero: Kjøpte dette + 4 andre spill når jeg fikk 360'en. Ble så skuffa at jeg ga det bort.....Perfect Dark på N64 var helt konge, så de skøyt seg selv i foten her...

 

-Lair: Visste at dette skulle floppe, så var ikke overrasket her....

 

 

-Super Mario Sunshine: Sammenlignet med Mario 64 så var dette dårligere. Men jeg likte spillet ganske godt. HAlo 2 kunne tatt denne plassen....

 

 

-Red Steel: Dritt dritt og atter dritt. Testet det i 30 min og det holdt for meg. Makan til søppel...

 

 

-Enter the Matrix: Må ærlig innrømme at jeg faktisk likte dette spillet litt(Path of Neo var 100 ganger kulere da), men for fans så skuffet det ja.

 

 

-Shenmue 2: Aldri testet

Lenke til kommentar
http://www.1up.com/do/feature?cId=3164530

 

Kortversjonen av listen:

 

-Final Fantasy 8

-Assassin's Creed

-Fable

-Metal Gear Solid 2

-Perfect Dark Zero

-Lair

-Super Mario Sunshine

-Red Steel

-Enter the Matrix

-Shenmue 2

 

 

Det er en del bra spill der, men jeg er enig i at mange av dem kunne (og burde) vært mye bedre. Hva synes folket?

 

Rimelig enig i listen. MGS2, Mario Sunshine og FF8 er meget gode spill, men skuffet klart i forhold til forfølgerene og forventningene:

 

MGS2: Svært skuffende at vi knapt fikk styre Snake, men bare femi-rookien Raiden. (relativt)

Sunshine: Føltes ikke som ekte Mario. Kjedelig med vannkanonen, kjedelig verden, kjedelige bi-karakterer, teit story. (relativt)

FF8: Storyen var klisje, karakterene var usympatiske eller for teite. (relativt)

Endret av P1ay
Lenke til kommentar
-Final Fantasy 8: Ikke like bra som FF VII, men det leverte varene til de grader. Folk ble kanskje litt skuffet i starten, men skffelsen forsvant fort.

 

-Assassin's Creed: Her kunne de gjort så mye annerledes og sluppet en del pepper. De skal ha for at de klarer å lage et vakkert og nyskapende spill, men det blir alt for ensformig....Jeg ble hvertfall skuffet..

 

 

-Fable: Alle husker jo hva vi ble lovet angående Fable. OG alle vet hvor skuffet vi ble:) Er 90% sikker på at Fable 2 blir en liten forbedring men ikke mye.....

 

 

-Metal Gear Solid 2: Hvorfor er dette på listen i det hele tatt? Folk ble skuffet fordi vi ikke fikk spille som Snake, men Kojima hadde selv sagt at vi skulle se han fra et annet perspektiv. Føler at det også var viktig for serien å blande inn Raiden/Jack.

 

 

-Perfect Dark Zero: Kjøpte dette + 4 andre spill når jeg fikk 360'en. Ble så skuffa at jeg ga det bort.....Perfect Dark på N64 var helt konge, så de skøyt seg selv i foten her...

 

-Lair: Visste at dette skulle floppe, så var ikke overrasket her....

 

 

-Super Mario Sunshine: Sammenlignet med Mario 64 så var dette dårligere. Men jeg likte spillet ganske godt. HAlo 2 kunne tatt denne plassen....

 

 

-Red Steel: Dritt dritt og atter dritt. Testet det i 30 min og det holdt for meg. Makan til søppel...

 

 

-Enter the Matrix: Må ærlig innrømme at jeg faktisk likte dette spillet litt(Path of Neo var 100 ganger kulere da), men for fans så skuffet det ja.

 

 

-Shenmue 2: Aldri testet

 

 

Hiver meg på denne beskrivelsen!

Lenke til kommentar

Minner alle om at vi ikke tolererer personhets på forumet. Jeg forstår at ikke alle kan like hverandre, men vær vennlige å hold dere til sak, og ikke person når dere poster.

 

Vi ønsker å skape et godt miljø for diskusjon av felles interesser, ikke en arena for drittslenging der det passer seg. Det gir heller ikke bonuspoeng å kombinere et angrep på en person med et angrep på en annen bruker.

 

To poster slettet, en under tvil for hva personen egentlig sa seg enig i.

 

Jeg gjør oppmerksom på at dette innlegget ikke skal kommenteres i tråden. Send meg gjerne en PM om du har noe du vil si.

Lenke til kommentar

Med Assasins Creed og Fable skjøt både Ubisoft og Lionhead seg selv kraftig i foten. Det ble lovet alt for mye (ikke så rart med Fable, Molyneux er en mann med en hel del visjoner for mye) men mye ble ikke innfridd til skuffelse for mange. MGS serien er jeg ikke mye kjent med og finner den kjedelig.

 

Final Fantasy er en serie som siden sin debut på NES har gått 1 vei i forventningene, opp. Og det sier seg selv at en dag innlever ikke forvetningene og da er det spillet dårlig. Jeg fant Final Fantasy 12 så ufattelig kjedelig at jeg måtte ha meg 2 kanner med svart kaffer bare for å komme meg gjennom de første timene. Politisk tull sier jeg bare. I mine øyne er FF3 til SNES (det japanske nummeret har jeg faktisk ikke peiling på, vet den var FF 3 i vesten) min klare favoritt men så var det og det første FF spillet jeg prøvde.

 

Men av alle spill de skulle plukke ut og pirke på, hvorfor i all F står ikke 50 Cent sitt spill der? Det må jo være den feiteste kalkunen i gården. Nok til å mette 20 pilgrimsfamilier selv om de er amerikanere med Mcdonalds theme som favorittsang.

 

Den listen kunne heller tatt for seg virkelige kalkuner fremfor å tråkke på spill som har en slik plass for enkelte som FF og MGS serien. Jeg ville bli småirritert om noen hadde kalt noen spill i Zelda serien for kalkun spill, så derfor mener jeg det er unødvendig å kalle serier som mange har kjær for kalkun. Det blir bare krig av slik.

Lenke til kommentar
Sier de noe sted at de ikke mener det er det beste spillet som noengang er laget?

 

Ikke det nei? Kanskje du skulle lese artikkelen, og se hva de faktisk skriver.

 

Og jeg skulle gjerne likt å se noen som elsket MGS, og ikke ble det minste gram skuffet da de endte opp som Raiden i borparten av MGS2, si dette med tunga rett i munnen.

 

Til din informasjon har jeg faktisk lest artikkelen. Man trenger ikke være særlig oppegående for å skjønne at når et spill havner på listen over tidenes 'kalkuner', så mener de ikke at det er verdens beste spill.

 

Ok, vi ble skuffet over at vi ikke fikk spille som Snake gjennom hele spillet. Men det er fortsatt ikke noen kalkun av den grunn. Jeg synes at det var helt genialt å se Snake fra en annen vinkel, noe som virkelig viste hvilken badass han er.

Lenke til kommentar
Man trenger ikke være særlig oppegående for å skjønne at når et spill havner på listen over tidenes 'kalkuner', så mener de ikke at det er verdens beste spill.

Nå er det vel tydelig gjennom denne tråden at MGS2 og Raiden ikke falt like godt i smak hos alle, og å mene at det er blandt verdens beste spill vil jeg knapt si. Metal Gear Solid...orginalen, da er vi på bølgelengde, men jeg føler MGS2 er langt i fra det nivået, og jeg ser gjennom denne tråden at jeg ikke er alene i å være litt skuffa til slutt over MGS2, selv om det for all del var et bra spill, så plager det meg ikke at det havner på lista over spillkalkuner.

 

Og Bear...50 cents spillet? Et spill som ikke har noen forventninger til seg har ingen forventninger å innfri. De fleste var vel klare over at det kom til å bli et drittspill. Nei det er snakk om stort hypede spill som ikke helt innfridde det de ble hypet opp til.

 

EDIT: det var noen som nevnte at flere sider i etterkant angret litt på å ha gitt MGS2 så høy karakter som de gjorde... det er vel ingen bedre bevis på akkurat dette enn å se gjennomsnittsratingen MGS2: Substance fikk på samme platform. Gamespot ga f.eks MGS2 9.6, og Subsistance 7,5...hmm

Endret av SteveVice
Lenke til kommentar
Og Bear...50 cents spillet? Et spill som ikke har noen forventninger til seg har ingen forventninger å innfri. De fleste var vel klare over at det kom til å bli et drittspill. Nei det er snakk om stort hypede spill som ikke helt innfridde det de ble hypet opp til.

Det er det det er snakk om. Men det er tross alt ikke det ordet kalkun betyr, så da er det jo ikke så rart at enkelte reagerer.

Lenke til kommentar
Men av alle spill de skulle plukke ut og pirke på, hvorfor i all F står ikke 50 Cent sitt spill der? Det må jo være den feiteste kalkunen i gården. Nok til å mette 20 pilgrimsfamilier selv om de er amerikanere med Mcdonalds theme som favorittsang.

 

Den listen kunne heller tatt for seg virkelige kalkuner fremfor å tråkke på spill som har en slik plass for enkelte som FF og MGS serien. Jeg ville bli småirritert om noen hadde kalt noen spill i Zelda serien for kalkun spill, så derfor mener jeg det er unødvendig å kalle serier som mange har kjær for kalkun. Det blir bare krig av slik.

 

Vet ikke om jeg vil kalle 50 Cent en kalkun, det bør ihvertfall være noe som er relativt nærme en "storproduksjon", før jeg personlig bruker ordet kalkun. Dog brukes det jo veldig forskjellig.

 

Ellers synes jeg det er bra at noen tar opp det faktumet at endel spill er overhypet, lista er ganske bra, og består av mange spill som har fått langt mer skryt enn de fortjener. Jeg ser ikke helt at det er så bra å kjøre "meningsvern", der folk slipper å høre meninger de ikke liker.

 

AtW

Lenke til kommentar

Bra artikkel det der ja.

 

Fable hører hjemme der. Dette skulle være verdens beste spill, men det er det ganske langt i fra. Det tar bare 10 timer å runde det, og det er kjempe lett. Det er fortsatt et veldig bra spill, men det levde ikke opp til de skyhøye forventningene.

 

Jeg har ikke spilt Final Fantasy VIII, men etter det jeg har lest om spillet, passer også dette på listen. Det skal være et veldig bra spill, men med en del svakheter. Det blir dermed veldig "inneklemt" mellom Final Fantasy VII, som mange mener er verdens beste spill, og Final Fantasy IX, som jeg mener er verdens beste spill.

 

Jeg har også hørt mye rart om Super Mario Sunshine.

Lenke til kommentar
Og jeg skulle gjerne likt å se noen som elsket MGS, og ikke ble det minste gram skuffet da de endte opp som Raiden i borparten av MGS2, si dette med tunga rett i munnen.

Hello. I'm your new hero. Posters kommer i posten om få dager. :xmas:

Hehe, gratulerer :) Skulle ønske jeg følte det på samme måte, men dengang ei. Etter å ha spilt verdens beste konsollspill, MGS, ble jeg fantastisk overrasket hvor komplekse og interessante spillpersonligheter kunne være. Derfor ble skuffelsen stor når de droppet Snake framfor en damemann som bruker brorparten av tiden sin på å diskutere med dama, mens han er på et livsfarlig oppdrag. Det ble litt tåpelig :)

Lenke til kommentar
EDIT: det var noen som nevnte at flere sider i etterkant angret litt på å ha gitt MGS2 så høy karakter som de gjorde... det er vel ingen bedre bevis på akkurat dette enn å se gjennomsnittsratingen MGS2: Substance fikk på samme platform. Gamespot ga f.eks MGS2 9.6, og Subsistance 7,5...hmm

 

Tja, såvidt jeg vet kan dette legges i kategorien myter. Er vel ganske uprofessjonelt å gå tilbake på anmeldelsene sine, uansett.

 

Substance er forresten en helt annen sak. For de fleste var dette en helt unødvendig utgivelse med uinteressante VR missions og diverse annet skrot. Det var dog et oppsig for de som hadde Xbox. Når det er sagt så ligger selv gjennomsnittet på Substance over et poeng høyere enn anmeldelsen til GS.

 

Hva angår om MGS2 er verdens beste spill er det vel egentlig ikke noen vits å diskutere en gang. Jeg synes for eksempel at HL2 som ofte blir kåret til tidenes beste spill, er gørrkjedelig.

Endret av Xbox-PS2
Lenke til kommentar

Jeg er enig i de jeg har spilt. Fable skulle være det helt store, men selv om det er et greit nok spill er det for kort, for lineær og rett og slett for kjedelig.

 

Metal Gear Solid 2 er ikke dårlig i seg selv, men som SteveVice sa får man bare spille Snake i et lite brett som tok meg mindre enn to timer (og det med å utforske alt jeg klarte og gikk berserk og prøvde å drepe så mange vakter som overhodet mulig bare fordi jeg kunne.) Men se det opp mot forgjengeren. MGS var et helt fantastisk spill med utrolig kule folk, en meget bra historie og den kuleste bossen noensinne, Psychomantis. Ikke fordi han er så kul i seg selv, men han leser tankene dine og vet hele tiden hva du kommer til å gjøre. Kort sagt gjør han det ved å lese kontrolleren din, så den eneste måten man kan slå han på er ved å bruke den andre kontrolleren. Tøft. Dessuten er det jo en snikskytterduell mot Sniper Wolf, en mann mot tanks og så videre. Det var nesten umulig å leve opp til forventningene til MGS2, og dessverre ble det bare en kjedelig affære. Det hjelper ikke at de lagde en oppgradert versjon med hundrevis av VR brett når samtlige brett består av grønne vegger og grønt tak. Kjedelige saker. I tillegg var det jo 80% film og svært lite faktik spilling i MGS2.

 

Final Fantasy 8 er heller ikke dårlig i seg selv, men det etterfulgte det mest populære spillet i serien og hadde en helt annen grafisk stil enn de forrige. FF har alltid vært tegneserieaktig, en 8'ern var mer realistisk i utseende. En kjedelig historie hjalp heller ikke.

 

Super Mario Sunshine? Glimrende spill, men føles helt annerledes enn forgjengeren Super Mario 64. Dessuten foregår jo stort sett hele greia på en kjedelig øy man ikke kjenner fra før, så det ble for mye nytt. Det er derfor SM Galaxies blir regnet som den "ekte" oppfølgeren til SM64, selv om det egentlig er oppfølgeren til SMS.

 

Enter The Matrix? Følger en side-historie fra filmene, så historien er både unødvendig og forutsigbar. Hadde man i det minste spilt som Neo, Trinity eller Morpheus kunne det ha blitt bedre. Dårlig kamera og elendige kontroller hjalp svært lite, og dessuten var brettene for kjedelige og man følte aldri noe vits i å utforske mye. Lovet mye, holdt lite.

Lenke til kommentar
FF8 har jeg aldri spilt, men inntrykket mitt er at dette var en gedigen skuffelse etter FF7..

 

Tja. Personlig syns jeg FF VIII er gjennomført skrot, men andre synes vel faktisk det er bedre enn FF VII. Smak og behag. Selv var jeg glad for at serien tok seg opp igjen med FF IX.

 

 

Final Fantasy er en serie som siden sin debut på NES har gått 1 vei i forventningene, opp. Og det sier seg selv at en dag innlever ikke forvetningene og da er det spillet dårlig. Jeg fant Final Fantasy 12 så ufattelig kjedelig at jeg måtte ha meg 2 kanner med svart kaffer bare for å komme meg gjennom de første timene. Politisk tull sier jeg bare. I mine øyne er FF3 til SNES (det japanske nummeret har jeg faktisk ikke peiling på, vet den var FF 3 i vesten) min klare favoritt men så var det og det første FF spillet jeg prøvde.

 

Det som ble gitt ut som FF III i vesten er egentlig FF VI ;) Uansett, gi FF XII en sjanse til. Jeg avskydde spillet da jeg begynte å spille det, og ga opp da jeg ble sittende fast på Dreadnought Leviathan, og lot det ligge i et par måneder. Så plukket jeg det opp igjen, kom meg forbi Leviathan og videre i spillet. Og nå er jeg hekta. Greit, historien er veldig saktegående og i stor grad bare en politisk intrige, og musikken er svakere enn tidligere FF-spill, men for min del synes jeg faktisk FF XII er bedre enn FF X (FF XI overser jeg, det eksisterer ikke i min verden) pga. at gameplayet er gjennomført bra, mark hunts er overraskende gøy og spillet kvittet seg med random battle-systemet fra tidligere FF-spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...