ironduke Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 To spørsmål om blinklys: Er det tillatt å modifisere sideblinklysene slik at de lyser hele tiden, men blinker når du skrur dem på? Og evt. hvordan gjør jeg dette? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Det kan umulig være lovlig. Kommer fort misforståelser da Lenke til kommentar
ironduke Skrevet 22. november 2007 Forfatter Del Skrevet 22. november 2007 Det kan umulig være lovlig. Kommer fort misforståelser da Ok :-) Har sett noen biler som har det, men jeg var også i tvil om dette var lovlig. Men det ser bra ut! Men du har rett i at det sannsynligvis kan føre til farlige misforståelser. Lenke til kommentar
Mar1us Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Amerikanske biler bruker noen ganger blinklys som park-lys, men det er bare foran. Norske lover er sinnsykt strenge på at parklys skal være hvite og blinklys skal være gule, så når vi tok vår bil over måtte vi sette hvite parklys i grillen foran. I ettertid ville ikke biltilsynet at det skulle være modifisert, de ville ha det originalt samme hva farge det var på lysene, dermed ble de gule igjen. De sa at det er lov med gule parklys foran dersom dette er originalt på bilen. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Det kan umulig være lovlig. Kommer fort misforståelser da Ok :-) Har sett noen biler som har det, men jeg var også i tvil om dette var lovlig. Men det ser bra ut! Men du har rett i at det sannsynligvis kan føre til farlige misforståelser. Det er vel markeringslys du tenker på... Vovlo er ofte levert med det. Hvordan reglene er for og ettermontere det er jeg ikke sikekr på. Lenke til kommentar
Fin_fyr Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Sidemarkeringslys er lov, ja. De er oransje, men svakere og mer avskjermet enn blinklysene. Et besøk på Google gav meg denne forhandleren. Du finner sikkert mer, nå når du vet hva du skal lete etter. Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Noen bruker å sette inn en ekstra pæreholder i blinklysa Lenke til kommentar
Mar1us Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Eller du kan sette på .NOT.-rele. Så er den på bortsett fra når den får signal. Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Tror uansett ikke jeg vil anbefale deg å gjøre dette, selv om det ser kult ut. Vet ikke hvilken bil du har, men her kan misforståelser oppstå altså. Det er ikke alltid like kjekt. Lenke til kommentar
pelsdyret85 Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Misforståelser? Viss du møter en bil med to litt svake lysene blinklys på hver side, blir du redd og tror den skal svinge til venstre inn i ditt kjørefelt da eller? I Usa er det nå mange biler med konstant lysene blinklys ser ikke ut som det er noe problem med misforståelser der akkurat, jeg har også møtt en del biler med "Us-blinkers" og misforsto ingen ting... Men jeg har selv tenkt og ha dette på min egen bil. Det jeg skal gjøre er og sette inn en ekstra pæreholder og kople den på strømmen til parklyset, da vil lyset lyse hele tiden selv om mann blinker, men blinklyset er igjen mye sterkere så du ser godt at det blinker. Har sett det på andre biler som har gjort det på samme måten og det ser helt greit ut. 1 Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Misforståelser? Viss du møter en bil med to litt svake lysene blinklys på hver side, blir du redd og tror den skal svinge til venstre inn i ditt kjørefelt da eller? I Usa er det nå mange biler med konstant lysene blinklys ser ikke ut som det er noe problem med misforståelser der akkurat, jeg har også møtt en del biler med "Us-blinkers" og misforsto ingen ting... Det er det samme hvordan det er i USA. Dette er Norge, i Europa. Eller bor du utenlands? Problemet oppstår den dagen f.eks den ene lyspæra di ikke funker lenger, og den andre lyser. Hvis for eksempel bare høyre side lyser, og du skal til venstre, så kan det oppstå en mindre trivelig situasjon f.eks i et kryss. La oss si at det er et fireveis kryss; du har en bil foran deg, og du skal til venstre. Blinklyset ditt blinker ikke på venstre side, fordi pæra har gått, uten at du vet det. På høyre side lyser blinklyset, og den andre bilen tror derfor du skal til høyre. Han skal til høyre (sin høyre, som er venstre for deg), og tror dermed veien er klar for å kjøre, du skal jo den andre veien. Eller...? Oisann. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå