Gå til innhold

hva spiser dere på julaften?

toazty

Hva spiser du på julaften?  

308 stemmer

1. 1. Maten

• Pinnekjøtt
      126
    • Ribbe
      120
    • Lutefisk
      6
    • Annen fisk
      7
    • Grøt
      4
    • Grandiosa
      6
    • Kalkun
      22
    • Pølse, medisterkaker
      8
    • Annet
      9

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
heh... pizza FTW sier du? , åssen går det ann å IKKE like julemat? , medister pølser\kaker , vossakorv , pinnekøtt, ribbe ,smalahove, lutefisk , bare poteter , rødkål\surkål og saus er digg ... mener du at du ikke liker noe av dette?

Jeg spiser poteter, grønnsaker og litt saus. Liker overhodet ikke noe av kjøttet, selvom jeg skulle ønske det. Syntes mye av det er så utrolig fett og ekkelt.

Lenke til kommentar

Pinnakjøtt, helst fra 1-års vær røkt i eldhus, og hele pinner selvsagt.

Pollen burde ha delt inn pinnakjøtt i kategoriene røkt og urøkt, da det er stor forskjell på disse. Spiser heller ribbe enn urøkt pinnakjøtt. Har inntrykk av at røkt dominerer i Hordaland, mens urøkt (saltet) er vanlig på Nordvestlandet.

Ellers så vanker det et og annet smalahovud i romjula, men aldri på julaften.

Lenke til kommentar

syns selv at røkt pinnekjøtt er best... , men vi har aldri hatt det på julaften, ingen på min bedre halvdel si side av familien har røkt pinnekjøtt på julaften, så istedenfor å skuffe folk så blir det urøkt pinnekjøtt denne jula også.. selv om det er jeg som står for maten... menne... for min del syns jeg ikke det er maten som betyr noe denne dagen... ..

så jeg tror det er urøkt pinnekjøtt som er den store tingen her på vestlandet.. i alle fall i nordrogaland..,

har juksa litt denne jula, 20% av pinnekjøttet er ikke pinnekjøtt, det er bog , et par som ikke er så glad i pinner med fett, hehe... fikk svigers til å åpne øynene ganske bra når jeg sa jeg hadde kjøpt bog .. haha.. men tror jeg heller vil ha fornøyde unger og småsure sviger foreldre enn å ha glade sviger foreldre og sure unger.. :p

Lenke til kommentar

Pinnekjøtt, kålrabistappe og rosenkål, så er jula reddet for min del. Om vi ikke drar til mine foreldre eller svigers neste år, så har jeg dog lyst å eksperimentere med lutefisk til jul. (Så tar vi pinnekjøttet i romjula :) )

Argh: Møkkatråd. 2 minutter etter at jeg postet ble jeg selvsagt kjempesulten.

Endret av cyclo
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Jeg er dypt sjokkert over at det bare er jeg som ikke spiser poteter på juleaften. Her går det i ribbe, medisterkaker, julepølse, diverse grønnsaker og fløtegratinerte poteter.

Fløtegratinerte poteter? ....! Ja, hvorfor ikke?? Med rause mengder hvitløk tror jeg jaggu det kan passe inn i helheten. Er selv rimelig lei av disse evinnelige kokte potetene (mandelpoteter så klart).

Takk for tipset! :thumbup:

Drikke:

Eplemost

Julebrus

Saft

Vann med kullsyre

Vann

Jeg ser tydelige svakheter med menyoppsettet angående drikken ... :whistle:

Lenke til kommentar
Jeg ser tydelige svakheter med menyoppsettet angående drikken ... :whistle:

Av alle dagar i året er julafta ein der alkoholen godt kan droppast om det er barn i biletet.

Nja jeg er yngst av fem søsken og 19 år gammel, men jeg synes rett og slett det er greit uten alkohol ;). Jeg vil dessuten ikke drikke når moren min er der i og med at jeg vet hva hun synes om alkohol :whistle:.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...