Gå til innhold

hva spiser dere på julaften?

toazty

Hva spiser du på julaften?  

308 stemmer

1. 1. Maten

• Pinnekjøtt
      126
    • Ribbe
      120
    • Lutefisk
      6
    • Annen fisk
      7
    • Grøt
      4
    • Grandiosa
      6
    • Kalkun
      22
    • Pølse, medisterkaker
      8
    • Annet
      9

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I min slekt har vi vanligvis pinnekjøtt eller ribbe. Jeg synes begge deler er like godt, egentlig. Kanskje 55/45 i pinnekjøttets favør. I år, imidlertid, skal jeg en plass hvor man får oksesteik.... Det ødelegger ikke julen min, men det er ikke akkurat så veldig spennende. Heldigvis får man vanligvis gode kaker. Sursteik har jeg også fått et par julaftener. Det smaker nesten ingenting, bortsett fra tilbehøret, så da spiser jeg høflig to porsjoner og venter på dessert og kaker.

Dessert er vanligvis riskrem. Et par ganger (hos sursteik-folkene) har jeg fått dronning Mauds fromage. Selv om den er ekstremt god, foretrekker jeg riskrem på julaften, om ikke annet, så for kosens skyld.

Lenke til kommentar
Slik er det med meg også. :)

Overasker meg faktisk at så mange folk spiser ribbe på julaften. Ribbe er jo utrolig godt det også, men jeg trodde de fleste hadde pinnekjøtt som tradisjon julekvelden.

Jeg mener å ha hørt at det går mer i ribbe på østlandet, og mer pinnekjøtt her i vest?

Omvendt her.

Overasker meg at så mange spiser pinnekjøtt på juleaften :p

Selv om jeg liker pinnekjøtt utrolig mye tror jeg at jeg aldri har spist det på selve juleaften.

Pleier å spise ribbe :)

Lenke til kommentar
Kalkun. Liker hverken ribbe eller pinnekjøtt eller noe annet av den mest tradisjonelle julematen. Spiser grøt på formiddagen da, før kirka, så blir det kalkun litt utpå ettermiddagen, før pakkestyret begynner.

...etter at den har vært i ovnen i 6 timer, slik at den er like tørr som saharaørknen? :D

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...