Gå til innhold

hva spiser dere på julaften?

toazty

Hva spiser du på julaften?  

308 stemmer

1. 1. Maten

• Pinnekjøtt
      126
    • Ribbe
      120
    • Lutefisk
      6
    • Annen fisk
      7
    • Grøt
      4
    • Grandiosa
      6
    • Kalkun
      22
    • Pølse, medisterkaker
      8
    • Annet
      9

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Huff, på julafta skal det ikkje være stress. Maten skal nytast lenge og vel, så må den få sige litt, slappe av i sofaen. Så er det dessert, litt avslapping igjen og så pakkar.

Om ein ser personane kvar dag er det ikkje julafta kvar dag. :)

Middagen og fellesskapet er høgdepunktene for min del, pakkene er berre bonus.

Lenke til kommentar

Pinnekjøtt, kommer fra vestlandet men bor midt i Ribbeland (sørlandet :p)

For min del kommer det alltid til å være pinnekjøtt som hovedrett Julaften, Nyttårsaften og 1-2 av romjulsdagene (ikke medberegnet 1ste jul/nyttårsdag) da det alltid konsumeres rester etter dagen før ;)

Lenke til kommentar
Huff, på julafta skal det ikkje være stress. Maten skal nytast lenge og vel, så må den få sige litt, slappe av i sofaen. Så er det dessert, litt avslapping igjen og så pakkar.

Om ein ser personane kvar dag er det ikkje julafta kvar dag. :)

Middagen og fellesskapet er høgdepunktene for min del, pakkene er berre bonus.

Så enig så enig!

(bare at her pleiere vi å ha det ekstra gøy med å dra frem badevekta og se hvem som veier mest etter middag..hehe)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Lite. Går i poteter, grønnsaker og en dæsj saus. Jeg liker ikke julemat. :ermm:

Pyttsan, det spiller ingen rolle, mener nå jeg.

Selv er ikke det å spise maten det som gir meg den gode følelsen. Det jeg derimot gleder meg over er å bruke hele dagen på å lage det beste jeg får til, og så i prosessen kose meg med aromaen av jul som fyller huset. Da tar jeg også med de flaskene med juleøl som kokken bare "må" ha gjennom dagens ritualer. Så blir til slutt kronen på verket å se hvilken pris mine nærmeste setter på resultatet.

Hmm, ikke akkurat som da jeg var barn, og levde og åndet for gavene, ja spesielt de harde pakkene så klart. Besteforeldres velmenende lester og votter fikk jaggu ikke den respekten de egentlig fortjente, men det må man bli "fossil" for å fullt ut skjønne ... :p

Lenke til kommentar
Wienerpølse i brød. Dersom det er det mest classy han klarer å trø ned halsen vil jeg gjerne ha en beskrivelse av dietten ellers.

La meg gjette:

Nugatti

Grandiosa

Wienerpøse

x- repeat from top til døden intreffer.

Han elsker pannekaker.

Han liker vel noen mer "vanlig" middager, som kjøttkaker i brun saus, joikakaker (har sett boksene på benken) og lignende. Potetmiddager.

Så noen her som nevnte at de spiser middag og så grøt på kvelden. Det er jo helt feil! :p Grøt når på formiddagen og middagen i 17-18-tida, det er sånn det skal være :p Hvertfall her i huset.

Endret av Knewt
Lenke til kommentar
Så noen her som nevnte at de spiser middag og så grøt på kvelden. Det er jo helt feil! :p Grøt når på formiddagen og middagen i 17-18-tida, det er sånn det skal være :p Hvertfall her i huset.

Grøten skal spises på formidagen ja. Eller rettere sagt, spises av andre. En av tre "standardretter" i den norske kokeboken jeg ikke utstår er risengrynsgrøt. Melk og ris? ÆSJSÆSJ like ekkelt som nudler kokt i melk...

Fenalår og flatbrød, geitost og rundstykker, røklaks og skambanket egg. Det er julelunchen sin det!

Lenke til kommentar

Mandelen er juks, slutt å tro på eventyr. Foreldrene dine styrer hvem som får mandelen. Det er den største konspirasjonen siden watergate.

Jeg kommer aldri til å stole på mine foreldre igjen. All den grøten jeg spiste, også var det alltid minstemann som fikk mandelen!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...