Gå til innhold

hva spiser dere på julaften?

toazty

Hva spiser du på julaften?  

308 stemmer

1. 1. Maten

• Pinnekjøtt
      126
    • Ribbe
      120
    • Lutefisk
      6
    • Annen fisk
      7
    • Grøt
      4
    • Grandiosa
      6
    • Kalkun
      22
    • Pølse, medisterkaker
      8
    • Annet
      9

Anbefalte innlegg

hva spiser folk på julaften?

har en kompis som synes pizza er så godt, så han får det på julaften.. kan egentlig ikke forstå at folk spiser slike "vanlige" ting på julaften...

jeg spiser pinnekjøtt på julaften, og det er vel den eneste dagen i året jeg spiser en "pinnekjøtt middag"

så lurte jeg litt på om det er store variasjoner i julemåltidene til folk?

kanskje vi kunne fått laga en Poll etterhvert som folk har sendt inn sine julemåltider.. :D

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hva spiser folk på julaften?

Tror ingenting spiser folk uansett.

Går i ribbe her :) . Nammenam, med sprø svor og poteter. Er også mulighet for medisterpølser/kaker, surkål og annet rart, men personlig liker jeg ribba best og går nesten bare i det.

Endret av chokke
Lenke til kommentar

I vår familie går det i pinnekjøtt - med det nødvendige tilbehør.

Ellers pløyer vi gjennom det meste av tradisjonell julemat, med untak av lettsaltet torsk (skrinlagt etter et mislykket forsøk på å tilbrede dette for noen år siden).

Mellom måltidene gnafses der 7 sorter (som varierer fra år til år), mandariner, dadler (for de over 60), julegeiter og fenalår til den store gullmedalje. Alt akkompagnert av hjemmebrygget juleøl...

Du verden som jeg gleder meg til jul.

Lenke til kommentar

For min del vert det fisk (kokt aure eller laks), lefse og spa (suppe koka på fiskekraft, karve og ein del andre ingrediensar). Dette er den tradisjonelle jolematen i store delar av Setesdal, der eg er fødd og oppvaksen. Utruleg godt! :)

Huff, eg bør ikkje begynne å prate om dette her på tom mage - eg kjenner det tok til å rumle litt ekstra no... :p

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
For min del vert det fisk (kokt aure eller laks), lefse og spa (suppe koka på fiskekraft, karve og ein del andre ingrediensar). Dette er den tradisjonelle jolematen i store delar av Setesdal, der eg er fødd og oppvaksen. Utruleg godt! :)

Huff, eg bør ikkje begynne å prate om dette her på tom mage - eg kjenner det tok til å rumle litt ekstra no... :p

Interessant! Hvordan tilberedes fisken? Og den "spa"-en kjenner jeg ikke til.

:)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...