Gå til innhold

Mushkin DDR2 4096MB S. Performance Plus bra minne?


P0nduz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
noen som har klokket disse????

hvor langt har dere kommet??? 500 mhz?

 

Jeg har ikke prøvd med å bruke kun 2 minnebrikker av disse som er normalen men jeg har gjort det med 4stk. Da kom jeg til DDR2-930 hastighet stabilt (normalt DDR2-745). Var en her som klokket de til 1066 hastighet med 2 i systemet. Overklokking er avhengig av bios muligheter samt psu, cpu etc.Jeg har *ikke* modifisert volt tilførsel, alt på standard.

 

Kjører systemet nå på DDR2-854 og cpu på 3ghz. Dette fordi det er vanskelig å finne riktig

kombinasjon som gir meg 3ghz på cpu og ddr2-930 (900+ faktisk) på minnet.

Har prøvd mange multi's men er ikke lett gitt.

Lenke til kommentar
noen som har klokket disse????

hvor langt har dere kommet??? 500 mhz?

 

Jeg har ikke prøvd med å bruke kun 2 minnebrikker av disse som er normalen men jeg har gjort det med 4stk. Da kom jeg til DDR2-930 hastighet stabilt (normalt DDR2-745). Var en her som klokket de til 1066 hastighet med 2 i systemet. Overklokking er avhengig av bios muligheter samt psu, cpu etc.Jeg har *ikke* modifisert volt tilførsel, alt på standard.

 

Kjører systemet nå på DDR2-854 og cpu på 3ghz. Dette fordi det er vanskelig å finne riktig

kombinasjon som gir meg 3ghz på cpu og ddr2-930 (900+ faktisk) på minnet.

Har prøvd mange multi's men er ikke lett gitt.

 

prøv og gje de litt mere volt... f.eks. 2,2-2,3???

Endret av fdl
Lenke til kommentar

Nei det ser jeg ingen grunn til for mitt behov. Jeg bruker ikke PC-en til å benchmarke for div. rekorder eller for at jeg føler jeg trenger mer ytelse. Klokker du så langt du kan komme med standard volt kan du heve stabiliteten på langsikt og evt. klokke enda mer. Noe a la undervolting.

cpu ligger på 27 grader nå ved 400mhz overklokk og minnebrikkene er også rom temperatur. Dvs at systemet takler å bli utsatt for heftig bruk over lengre tid.

Lenke til kommentar
Prisene på minne har sunket ekstremt, jeg kjøpte ny maskin for nøyaktig 1 år siden og betalte da 2100 for 2Gb "billigminne". kan få samme minne for en fjerdepart nå.

 

 

Du har ikke tilfeldigvis peiling på hvordan jeg kan sette minnet til DDR2-900 hastighet samtidig som jeg har cpu på 3ghz? Jeg har 4 minnebrikker så "default" hastighet er da ddr2-745 el no sånt.Jeg har dette minnet her a 8gb totalt.

Lenke til kommentar
Prisene på minne har sunket ekstremt, jeg kjøpte ny maskin for nøyaktig 1 år siden og betalte da 2100 for 2Gb "billigminne". kan få samme minne for en fjerdepart nå.

 

puh...

Godt det ikkje kun var meg som kjøpte pc på heilt feil tidspunkt.

Hadde eg kjøpt den 6 måneder seinare hadde eg spart 4-5000.

Kjipt, men sånn er no dataverdenen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...