SupremeX Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 (endret) Jeg er går nå sisteåret på Allmennfag, og er forhåpentligvis ferdig på videregående til sommeren. Det jeg da tenker på nå er naturlig nok hva jeg skal gjøre til neste høst. Jeg har i utgangspunktet ikke lyst til å ta et friår, litt fordi jeg har lyst til å bli "ferdig med det", og litt fordi jeg er redd for å bli lat og godt vant med å tjene "gode penger", i stedet for å tenke gjennom hva jeg skal gjøre videre. Vel. Barndomsdrømmen er jo såklart å bli flyger, men jeg tror jeg skal være såpass realistisk at jeg lar det bli med nettopp hva det er - en barndomsdrøm. Neste alternativ jeg da har vurdert er Økonomi- og administrasjonsstudiet, nærmere bestemt ved Høgskolen i Tromsø. Problemet med dette studiet er at jeg ikke er helt sikker på om jeg faktisk vil det. Et eventuelt alternativ kunne være Informasjonsbehandlingsstudiet ved Høgskolen i Molde. Problemet med dette studiet er at jeg ikke er helt sikker på det heller, pluss at jeg er utrolig hjemmekjær, noe jeg tror gjør overgangen fra Tromsø til Molde rimelig vanskelig. Grunnen til at jeg i utgangspunktet har sett for meg disse studiene er fordi de omhandler ting jeg egentlig er interessert i, og har lyst til å lære mer om. Hvis jeg eventuelt valgte Øk.adm-studiet, så ser jeg ikke for meg at jeg skal slite med å skaffe meg jobb etterpå. Ved Inf.bh, så er jeg mer usikker på jobbsituasjon, men tviler egentlig ikke på at det skal være noe problem da heller. Så... Hva er det egentlig det står og faller på? For å være ærlig, så vet jeg ikke. Jeg vet rett og slett ikke enda hva jeg skal gjøre med livet mitt, og jeg vet ikke om jeg takler å være student på heltid i tre nye år, og jeg vet slettes ikke noe om hva jeg skal gjøre hvis ikke noen av disse studiene passer for meg. Så hva er poenget med denne posten? Det vet jeg heller ikke. Jeg tipper at jeg får anse den som et lite hjertesukk, og som en oppfordring til folk om å skrive om sine erfaringer med denne typen studier. Takk for tiden. Endret 22. november 2007 av SupremeX Lenke til kommentar
DiskusJon Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Det går alltids an å kaste seg på noe, for så å bytte dersom du finner ut at dette ikke passer for deg. Du kan jo ta et friår i løpet av disse tre årene også, og du kan da få fryst lånet ditt hos Lånekassen. I bunn og grunn hjelper det vel ikke med all verdens tips, gjør det du føler deg mest komfortabel med. Hopp uti det, så oppdager du kanskje at det ikke var så vanskelig likevel. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Hva med siv øk studiet ved høyskolen i bodø da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå