Caddy Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 (endret) Hei. Jeg har 2 maskiner, en som står i ganga som filserver, og en på rommet som er gaming maskin. Modem og router står også i gangen. Det går en kabel igjennom veggen (har boret hull sjøl) til gaming PC`en. Filserveren har 2 nettverkskort, en går til routeren, en er deaktivert. GamingPC`en har 1 nettverkskort. GBIT alle sammen. Kan jeg på noen måte koble kabelen som går igjennom veggen, til det ene ledige nettverkskortet på serveren for å få GBIT nettverk mellom de 2 maskinene, og samtidig få internett på gamingmaskinen? Hvilke innstillinger bruker jeg i såfall på serveren? Edit: Etter litt testing: Network bridge begge nettverkskortene å putte kontakten som går igjennom veggen i det 2. nettverkskortet i stedet for routeren. Har jeg glemt no da? Endret 22. november 2007 av Caddy Lenke til kommentar
bjorn.e Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Nei, har du satt opp bridge i windows, og koblet serveren din som en helt vanlig switch, en kabel til routeren og en kabel ti gaming maskinen din så skal det fungere. Usikker på om windows firewall kan lage problemer for deg, men du kan jo skru den av om du får problemer. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Hvorfor ikke bare kjøpe gbit-switch/router og koble via den Lenke til kommentar
Wut? Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Ja, hvorfor gjøre det så vanskelig? har selv en GIG switsj og denne fungerer utmerket Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 22. november 2007 Forfatter Del Skrevet 22. november 2007 Hvorfor ikke bare kjøpe gbit-switch/router og koble via den Det får jeg evt ta når jeg får penger igjen. Planen var å gjøre det billig med det jeg hadde liggende. Ser heller ikke ut som windows firewall gir meg noen problemer, men har ikke testet RDP utenfra ennå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå