Gå til innhold

Promise Supertrak 8350, støtte for TB disker?

chma

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan ikkje se at det skal være noe grunn til at 1TB disker ikkje skal være støttet. Eneste grensen du kan komme borti er 2TB på selve volumet, både med kontrollerkortet og med filsystem/operativsystem. Har selv opplevd å starte et 3.5TB volum på en maskin som ikkje hadde støtte for mer enn 2TB, dette resulterte i et tilsynelatende korrupt filsystem - men en rask rekompilering av kjernen med støtte for >2TB så steg den forventa levetiden min tilbake til normalen.

Men støttes 750GB disker av kortet, og du har 4 porter, så har det nok støtte for > 2TB. Mener eg har lest at det skal gå an å trikse til NTFS med mer enn 2TB ved å benytte et eller annet som het GPT?

Lenke til kommentar

Sånn som jeg forstår manualen er det kun å følge en tabell for sektor størrelse, forandre fra 512kb som gir maks 2tb til 1024kb som gir 2-4tb støtte.

Tror jeg skal prøve å sjekke direkte med promise eller importør for å være sikker, men burde ikke være noen grunn til at det ikke skal fungere.

Men er mulig jeg blir tvunget til bytte av kontroller for å utnytte maskinen ellers, prøve å luke ut om det er Raid5 sin skrivehastighet som er problemet eller noe i duren. Er det det blir det evnt å investere i en Areca kontroller med Raid3 mulighet.

Lenke til kommentar

Har du meir enn 4 disker bør ytelsen være over det hver enkelt disk klarer aleine. Har du 4 eller 3 disker kan du oppleve at arrayet er tregere enn en enkelt disk.

Mente du virkelig å skrive Raid3? Random write er vel tregere på Raid 3 enn på Raid 5, og Sequential write er mye det samme? (Eller sov eg i den timen?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...