Gå til innhold

Hvorfor man skal sikre hunden godt i bil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 9 måneder senere...

Man burde ha bur og ikke sele, for en ting er hvis man krasjer og skader hunden.

Men er jo også hvis man krasjer, og hunden er helt fin.. Men den kan være i sjokk, og hvis politi eller noen skal redde menneskene i bilen og hunden virker truende pga sjokk. Så har dem rett til å skyte hunden, hvis den er løs og virker litt trudene.. =( Noe som dem lett gjør hvis dem er redde..

Lenke til kommentar
Den har jeg ikke helt skjønt. Folk har hunden løs i bagasjerommet:

Hvorfor ikke bare kjøpe bur?? :hmm:

Da har man jo plass til det.

Når vi får stasjonsvogn til kanskje neste år, så skal det bli bur!

 

Vi har ikke bur pga at han er så vant til å sitte i bilen og at han er så glad i å kjøre bil. og de gangene vi har prøvd bur, så har han det ikke noe bra og han kan ikke sitte. Vi finner ingen bur som er store nok, høye altså.. Vi vil han skal kunne sitte oppreist å se ut, men vi har tenkt til å bygge et da.. =) Anbefaler allle å få det.. =)

Lenke til kommentar

Hvilken rase er det da?

Bygge et bilbur? Er du sveiser? :p

 

Ehm.. du VIL med andre ord at bikkja di skal skade seg hvis dere kræsjer?

 

Et bilbur skal være lite.

En ting jeg har lært meg med bikkja mi, og rasen:

Jeg spør ikke først..

Vil han ikke inn i buret, nei surt for han, da trykker jeg han inn ;)

 

Dessverre så er ikke bikkja mi sikra i bilen, fordi vi bruker arbeidsbil om dagen, men han skal få seg sele når vi får nye dekk til den andre ;)

Lenke til kommentar
Hvilken rase er det da?

Bygge et bilbur? Er du sveiser? :p

 

Ehm.. du VIL med andre ord at bikkja di skal skade seg hvis dere kræsjer?

 

Et bilbur skal være lite.

En ting jeg har lært meg med bikkja mi, og rasen:

Jeg spør ikke først..

Vil han ikke inn i buret, nei surt for han, da trykker jeg han inn ;)

 

Dessverre så er ikke bikkja mi sikra i bilen, fordi vi bruker arbeidsbil om dagen, men han skal få seg sele når vi får nye dekk til den andre ;)

 

Det er en liten rottweiler.. Han er under normal størrelse..

Er ikke jeg som skal bygge, men pappa og en kompis..

Jeg har ikke sagt jeg vil skade bikkja mi, men er ikke noe vits at han skal få det helt jævlige inne i en bil og tvinge han. Og gjøre sånn at han ikke vil kjøre bil lenger når han elsker det.. Og han hopper inn i alle bur, det er ikke det det er snakk om. Men vi ser at han ikke har det noe godt der..

Men vi skal jo få bur når vi finner et som passer, for det vi har nå er for stort til bil..

Lenke til kommentar
Det er faktisk bedre at han blir tvunget i et bur, enn at han blir skadet hvis dere kræsjer..eller noen andre kræsjer i dere!!

 

Selvfølgelig nekter han å ligge i buret når han VET han slipper ;)

 

Joda, men hvorfor ødelegge noe han liker hvis det er mulig å gjøre sånn at han liker det og har det trygt?=) Og vi skal bygge bur, og da gidder vi ikke kjøpe et bur vi kommer til å kvitte oss med etterpå.. =) Han kjører ikke så mye bil nå.. Er mest på sommern bare..

Lenke til kommentar
Igjen:

Hva er best:

Å redde hunden hvis dere er i ei stygg ulykke, eller skade den?

Det første sier du sikkert. Men dere gjør jo det stikk motsatte ved å ikke ha bur eller sele ;)

 

Min hund er ikke sikret i bil om dagen.. og det er ikke noe hyggelig tanke. Jeg skulle virkelig ønske vi hadde plass til bur !!

 

Dhører ikke hva jeg sier, og vrir på hva jeg har sagt.. Vi driver å skal skaffe bur, derfor gidder vi ikke kjøpe.. Når man kan lage og han har det bra.. Noe som vi gjør.. Og det buret hjelper ikke så mye nå uansett, fordi han er i 3 forskjellige biler de få korte turene han er ute å kjører, og et bur passer ikke alle biler.. Og jeg liker det ikke jeg heller, blir bare for dumt at du vrir på alt jeg har å si.. Hvis du leser litt høyere opp også, så skrev jeg at ALLE burde skaffe seg bur, og det gjelder jo oss også.. Syns det ikke er noe morsomt å vite at han ikke er sikret..

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

En sak jeg lurer på, dere som har litt større hunder og liten bil. en stor hund må vel ikke nødvendigvis måtte kunne stå oppreist i buret, selv om det er en fordel?!

 

Jeg har en liten Hyundai Getz og vurderer å skaffe meg en saluki, blir det et problem?! Må vel kanskje skaffe meg en større bil, eller? Bare noen tanker, kanskje noen med erfaring her? :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...