Duke Soforth Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 civilix: hmmm...hvis det er allt tror jeg ikke nvidia er redde akkurat, får håpe at det presser prisene litt da... Vel, la oss si det slik, en høyere klokket R300 med 2 TMU pr piksel pipe vil løpe i sirkler rundt Geforce FX. Hvorfor skulle ikke det gjøre nVidia redde? Når det er sagt, så tror jeg en 8x2 konfigurasjon er så usannsynlig at det grenser til det usaklige av hardware.no å poste dette som en "nyhet"... Lenke til kommentar
tankbug Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 halvparten av hardware.no's artikler er basert på de fra theinquirer, de er dog ikke ferske lenger når de kommer på hw.no-sidene Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 Vel, la oss si det slik, en høyere klokket R300 med 2 TMU pr piksel pipe vil løpe i sirkler rundt Geforce FX. Hvorfor skulle ikke det gjøre nVidia redde? Når det er sagt, så tror jeg en 8x2 konfigurasjon er så usannsynlig at det grenser til det usaklige av hardware.no å poste dette som en "nyhet"... Hvorfor er en 8x2 løsning usannsynlig? NV30 har det... Pluss at 2TMU's ble brukt på Radeon8500, GF3... Hele 3 st. ble brukt på Radeon, men det var en 2x3 løsning. =) Lenke til kommentar
Duke Soforth Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 ExcaliBuR: Hvorfor er en 8x2 løsning usannsynlig? Vel, R300 som chip ligger allerede på 110 millioner transistorer. Ekstra TMU'er vil øke det tallet en god del, dersom R350 i tillegg fortsatt skal produseres ved 0,15 mikron (som Inq påstår) så vil Ati få store problemer både med varme og produksjonsyield. NV30 har det... Hmmm... er du nå helt sikker på det? Tror ganske sikkert NV30 er 8x1. Lenke til kommentar
xthal Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 Vel, R300 som chip ligger allerede på 110 millioner transistorer. Ekstra TMU'er vil øke det tallet en god del, dersom R350 i tillegg fortsatt skal produseres ved 0,15 mikron (som Inq påstår) så vil Ati få store problemer både med varme og produksjonsyield. huh.. trudde r300 skulle baseres på .13µ jeg.. hvor i svarte fikk jeg den tanken fra da Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 en ting er sikkert og det er at teori er dårlig!! vil se det i praksis jeg, alt skal være så jækla bra men når det testes er det dårligere...... Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 Vel, R300 som chip ligger allerede på 110 millioner transistorer. Ekstra TMU'er vil øke det tallet en god del, dersom R350 i tillegg fortsatt skal produseres ved 0,15 mikron (som Inq påstår) så vil Ati få store problemer både med varme og produksjonsyield. huh.. trudde r300 skulle baseres på .13µ jeg.. hvor i svarte fikk jeg den tanken fra da det er gf fx det det har vært mumlet lenge om r350 da r300 kjernen er jo god for ihvertfall 400 mhz uten store problemer faktisk 440 med voltmod og vannkjøling vet ikke helt om det her med 2 tmu'r dda.. kan være Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 Men det ser ut som ATI er i ferd med å gå i nVidia fella. Bare se her; Høhø, de har bare klippa ut GeforceFX vifta utav et bilde og satt det på et bilde av et Radeon kort. knis! Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 ExcaliBuR: NV30 har det... Hmmm... er du nå helt sikker på det? Tror ganske sikkert NV30 er 8x1. Yup, NV30 kjører 8x1. R350 vil neppe ha båndbredde nok til å utnytte 2TMU per pipe i noe særlig grad så det ville blitt et veldig ubalansert kort. Det er vel også hovedgrunnen til at hverken R9700 eller NV30 kjører 8x2. TMUs vil også ha mindre betydning nå som vi går mer ifra standard texturing over til programmable shading. Lenke til kommentar
Gef Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Jeg tror ikke dere burde stole på The Inquirer...det med at det blir 30 - 40% bedre enn 9700PRO, det sa de også om at FX skulle bli 30 - 40% bedre enn 9700PRO, det stemmet IKKE en plass! Og at FX skulle nå scorer oppi 20.000 poeng i 3dmark med en P4 3.06GHz! Det stemmet jo heller ikke...jeg stoler ivertfall ikke på dem! Lenke til kommentar
Biera Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Men er det ingen som har notert seg at nvidia kommer til å ha et STORT problem når det neste kortet deres skal på markedet? La meg forklare: Først kom nvidia med GF3 Ti500. ATI fulgte opp med Radeon 8500. Deretter kom GF4 4600. Så Radeon 9700. GFFX 5800. Nå kommer Radeon 9900. HVILKET FAENS NUMMER skal nvidia gi det neste kortet?!!? Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Men er det ingen som har notert seg at nvidia kommer til å ha et STORT problem når det neste kortet deres skal på markedet? La meg forklare: Først kom nvidia med GF3 Ti500. ATI fulgte opp med Radeon 8500. Deretter kom GF4 4600. Så Radeon 9700. GFFX 5800. Nå kommer Radeon 9900. HVILKET sørens NUMMER skal nvidia gi det neste kortet?!!? Kansje 6800(NV35),iallefall så kommer det til å gruse ATi sitt R350 og skal jeg tippe så er det ute til Våren(NV35). Lenke til kommentar
Bofur Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Sikker på at NV35 kommer til sommeren? Tror du skal være glad om NV30 kommer i salg i april. 8) Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Er rimelig sikker på at både NV 35 OG NV 40 kommer i år,Nvidia kommer garantert med NV 35 til våren,kansje tidlig på sommeren.Ati kommer med R 400 til høsten som kommer til å bli tatt rotta på av NV 40. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Men er det ingen som har notert seg at nvidia kommer til å ha et STORT problem når det neste kortet deres skal på markedet? La meg forklare: Først kom nvidia med GF3 Ti500. ATI fulgte opp med Radeon 8500. Deretter kom GF4 4600. Så Radeon 9700. GFFX 5800. Nå kommer Radeon 9900. HVILKET sørens NUMMER skal nvidia gi det neste kortet?!!? Er jo Ati som har størst problemer da, om de ikke vil opp i 5-sifrede nummer . AtW Lenke til kommentar
Pingo68 Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Er rimelig sikker på at både NV 35 OG NV 40 kommer i år,Nvidia kommer garantert med NV 35 til våren,kansje tidlig på sommeren.Ati kommer med R 400 til høsten som kommer til å bli tatt rotta på av NV 40. Ikke umulig at du har rett: http://www.warp2search.net/article.php?sid...order=0&thold=0 Konkurransen hardner til :-D Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Er rimelig sikker på at både NV 35 OG NV 40 kommer i år,Nvidia kommer garantert med NV 35 til våren,kansje tidlig på sommeren.Ati kommer med R 400 til høsten som kommer til å bli tatt rotta på av NV 40. Hvis NV35 blir utstyrt med 256bit minnebus vil den høyst sannsynlig være raskere enn R350. Men NV35 blir bare en refresh av NV30 så ikke forvent mye nytt, hvis den har samme FSAA konfigrasjon som NV20/NV25/NV30 så kommer allikevel R9700/9900 slå den på FSAA kvalitet. Jeg vil uansett ikke tro at vi ser NV35 før tidligst til sommeren og da er ikke R400 langt unna skal vi tro ATI, slik at det blir nok R400 NV35 går opp mot og ikke R350. Det blir for tidlig å si om NV40 blir raskere enn R400 eller om den kommer ut i år, det tror jeg neppe nvidia selv kan svare sikkert på. Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Husk en ting,Nvidia gjør ikke samme tabbe 2 ganger så Nv35 vil etter all sansynelighet bli utstyrt ned 256 bits minne bus.Og siden R350 er ute i mars så har de god tid på seg. Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 20. mars 2003 Del Skrevet 20. mars 2003 Yup, NV30 kjører 8x1. R350 vil neppe ha båndbredde nok til å utnytte 2TMU per pipe i noe særlig grad så det ville blitt et veldig ubalansert kort. Det er vel også hovedgrunnen til at hverken R9700 eller NV30 kjører 8x2. TMUs vil også ha mindre betydning nå som vi går mer ifra standard texturing over til programmable shading. Shading er jo bare selvksrevne effekter (Med DX9.0 libraries, 8.x hadde "faste" libraries)som applies over en tekstur. Teksturer må fortsatt brukes. Vi slipper bare helt "faste" effekter som er pre-defined, slik som EMBM, Dot3 osv. hvor en bare kan kontrollere density av effekten. Sorry for missinfo fra min side... tror den 8x2 løsningen hang igjen etter ryktetiden av NV30... Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 20. mars 2003 Del Skrevet 20. mars 2003 Shading er jo bare selvksrevne effekter (Med DX9.0 libraries, 8.x hadde "faste" libraries)som applies over en tekstur. Teksturer må fortsatt brukes. Vi slipper bare helt "faste" effekter som er pre-defined, slik som EMBM, Dot3 osv. hvor en bare kan kontrollere density av effekten. Jeg ordla meg kanskje litt dumt her. Poenget mitt var at de fleste effektene idag blir lagt med bruk at multiple textures, men etterhvert vil det bli mer vanlig med effekter som bruker programmable shading med single texturing. Dermed vil det bli mindre viktig med multiple TMUs. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå