the_fire Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Har ikke mp3-spiller for tiden, men synes det er på tide å kjøpe en. Jeg har tenkt litt på iPod, da spesielt Touch, men er ikke helt sikker. Mye på grunn av varierte rapporter på lydkvaliteten. Har ikke mulighet til å teste mp3-spillere da jeg ikke har tilgang til butikker, men om noen kan komme med sine erfaringer på lyden (både iPod og andre spillere) på sine spillere ville jeg blitt veldig glad. Eventuelt linker til tester av gode mp3-spillere. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 "god lyd" er relativt... det er folk som tasser rundt med ipod og koss portapro og er storfornøyde, samtidig er det folk med stereoannlegg til 100000 og sennheiser k1000 som ikke er fornøyde. sørsmålket er hva slags hodetelefoner du bruker, for å se om du i det hele tatt vil høre forskjell Lenke til kommentar
haalo Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Tror nok iPod-lydkvaliteten er adekvat for de fleste. Spørs, som Ødegård sier, hva du forventer. Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 22. november 2007 Forfatter Del Skrevet 22. november 2007 Jeg tenkte å kjøpe et dyrere sett med øreplugger fra Shure (~2000 kr). Faren med disse er at man fort hører feil i lydbildet, og jeg vil ikke kjøpe en mp3-spiller som kan framme feil. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Da vil jeg tro du ikke akkurat bruker mp3 som lydformat heller, og ipod spiller jo ikke eks flac engang... Lenke til kommentar
SRD Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Da vil jeg tro du ikke akkurat bruker mp3 som lydformat heller, og ipod spiller jo ikke eks flac engang... Det skal ikke dyre høytalere, eller headset til for å høre forskjell på 128kbit/s MP3 og Flac Med så dyre hodetelefoner ville jeg kjøpt en skikkelig spiller. Har du sett på Cowon sine? Link Ett annet godt merke er Meizu. Disse støtter også Flac. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Da vil jeg tro du ikke akkurat bruker mp3 som lydformat heller, og ipod spiller jo ikke eks flac engang... Det skal ikke dyre høytalere, eller headset til for å høre forskjell på 128kbit/s MP3 og Flac Med så dyre hodetelefoner ville jeg kjøpt en skikkelig spiller. Har du sett på Cowon sine? Link Ett annet godt merke er Meizu. Disse støtter også Flac. er vel ingen med vettet i behold som bruker 128kbs mp3 nå til dags.... Lenke til kommentar
haalo Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Da vil jeg tro du ikke akkurat bruker mp3 som lydformat heller, og ipod spiller jo ikke eks flac engang... Det skal ikke dyre høytalere, eller headset til for å høre forskjell på 128kbit/s MP3 og Flac Med så dyre hodetelefoner ville jeg kjøpt en skikkelig spiller. Har du sett på Cowon sine? Link Ett annet godt merke er Meizu. Disse støtter også Flac. er vel ingen med vettet i behold som bruker 128kbs mp3 nå til dags.... De fleste bruker det. Sjøl om de ikke akkurat er audiofile, så har de som regel vettet i behold . Lenke til kommentar
magnus.o Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Jeg kjøpte i går en iPod Touch (8Gb) som jeg bruker med mine Shure E2c-earphones, og jeg må si jeg synes dette låter veldig bra!! Jeg er litt kresen men ikke audiofil for å si det sånn. Shure sines earphones er såpass gode at jeg ofte hører detaljer i musikken som jeg vanligvis (på et anlegg) ikke klarer å legge merke til, men jeg opplever sjelden "feil" i lydbildet som kunne kommet fra iPod´en. LØP OG KJØP! Den er så syyykt stilig! Og enda stiligere blir den når du kan bruke den som en avansert trådløs fjernkontroll av iTunes på maskinen din, der albumbildet kommer opp på iPod´en selv om det ikke ligger inne i iTunes-biblioteket ditt! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Da vil jeg tro du ikke akkurat bruker mp3 som lydformat heller, og ipod spiller jo ikke eks flac engang... Det skal ikke dyre høytalere, eller headset til for å høre forskjell på 128kbit/s MP3 og Flac Med så dyre hodetelefoner ville jeg kjøpt en skikkelig spiller. Har du sett på Cowon sine? Link Ett annet godt merke er Meizu. Disse støtter også Flac. er vel ingen med vettet i behold som bruker 128kbs mp3 nå til dags.... De fleste bruker det. Sjøl om de ikke akkurat er audiofile, så har de som regel vettet i behold . Folk bruker stort sett ulovlig nedlasta musikk, og man skal vel være ganske uheldig om man ikke finner bedre enn 128kbs. Det er mange som ikke engang er klar over over hva kbps vil si, spesielt av de mindre oppvakte brukerne som bare tar det første de ser, men allikevel har de neppe 128kbs siden de som ripper CD-er og legger ut gjerne tar høyere kvalitet enn det Lenke til kommentar
SRD Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Hvis jeg ikke tar feil er både iTunes og WMP innstilt på å rippe CD-er med 128kbit/s som standard. Og det er vel for det meste folk med liten peiling som bruker disse programmene, - eller folk som har peiling bruker de ikke:P. Så jeg gjetter det er mange som ripper CD-ene sine til 128kbit/s uten å vite det selv, men som sagt er det ofte de med lite kunnskap. Ett annet alternativ til lav bitrate er jo rett og slett plass mangel på spilleren. Noen tusen Flac-filer tar litt plass. Forresten så er det vel ikke så stor forskjell på listepop i 128kbit/s og CD-kvalitet. Jeg synes det er like dårlig uansett Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 22. november 2007 Forfatter Del Skrevet 22. november 2007 Er redd for at Cowon sine spillere får for liten lagringskapasitet. Og X5-ene deres vil jeg ikke kjøpe, da jeg ikke er helt fornøyd med brukergrensesnittet. Men iPod vil altså skuffe? Har ikke iPod et eget format som er ukomprimert? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Samme om ipod har apple lossless, for det første må da da konvertere alt til det, for det andre så blir ikke lyden god når spilleren ikke er bedre Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 22. november 2007 Forfatter Del Skrevet 22. november 2007 Så da er det Meizu eller iAUDIO jeg skal gå for? Akkurat nå er det iAUDIO 7 16 GB som frister mest, men den er veldig dyr om man ser på pris pr. GB. Og den har ikke plass til musikkbiblioteket mitt. Det må da finnes musikk-spillere jeg kan få i lommen med mer enn 16 GB lagringsplass, som også kan levere god lyd. Lenke til kommentar
haalo Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Det må da finnes musikk-spillere jeg kan få i lommen med mer enn 16 GB lagringsplass, som også kan levere god lyd. Jeg er veldig fornøyd med lydkvaliteten på min iAudio X5, som har 30 GB lagringsplass. Problemet med den er at den er faset ut, men du kan sikkert finne den billig brukt. Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Jeg bruker min iPod med Sure E2c plugger, er veldig fornøyd med lyd kvaliteten. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Jeg er frelst til iPod så jeg fortsetter som andre å anbefale iPod. Lenke til kommentar
haalo Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Jeg er frelst til iPod så jeg fortsetter som andre å anbefale iPod. Imponerende argumentasjon. Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 23. november 2007 Forfatter Del Skrevet 23. november 2007 (endret) Det må da finnes musikk-spillere jeg kan få i lommen med mer enn 16 GB lagringsplass, som også kan levere god lyd. Jeg er veldig fornøyd med lydkvaliteten på min iAudio X5, som har 30 GB lagringsplass. Problemet med den er at den er faset ut, men du kan sikkert finne den billig brukt. Som sakt, X5 er uaktuell, mye på grunn av grensesnittet. Dessuten har jeg den. Velger å bytte den ut pga. dårlig batteri og at den ikke klarer å levere lyd i begge kanaler (burde kunne repareres selv, men ønsker ny mp3-spiller). Jeg bruker min iPod med Sure E2c plugger, er veldig fornøyd med lyd kvaliteten. Nå er ikke E2c top notch da, men tviler ikke på at lyden er god. Jeg skal se om jeg får prøvd iPod Nano (siste) med E2c, men føler ikke at dette vil gjenspeile kvaliteten på iPod, spesielt når jeg ikke har noe å sammenligne med. Endret 23. november 2007 av The_Fire Lenke til kommentar
hean Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 (endret) IPod er nok ikke av de aller beste isolerende sett på lyden men ikke av de verste heller. Den ligger nok godt over snittet vil jeg si og når man tenker på hvor godt snittet er blant disse spillerne føler jeg med sikker på at du vil bli fornøyd med lyden hvis du kjøper en IPod. Det IPod taper i lydkvalitet sammenlignet med de aller aller beste i klassen tar (og vel så det) de igjen på design og brukervennlighet. Endret 23. november 2007 av Zatuu Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå