FuglFøniks Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 (endret) Hoihoi, Etter å ha blitt fullstendig hekta på CoD4 MP, så innser jeg at jeg trenger litt mer futt i maskina mi. Oppgraderingen vil starte med et nytt skjermkort. Fått inntrykk av at 8800GT er det kortet som passer meg og mitt budsjett best, men som vanlig finnes det jo ørten modeller, altså, produsenter. Det har iallfall pleid å være forskjeller på kvaliteten på vifte osv, så... Any1? Søkte, men fant ikke noe tilfredsstillende svar... Asus? XFX? Gainward? Gigabyte? You name it? Føler meg fra før ganske trygg på kort fra Asus og Gainward, men vil gjerne få bekrefta hva som er best Prisforskjellene er jo ikke allverden, det takler jeg. Thanks in advance. EDIT: Kortet jeg har nå er forresten 7800GT (Gainward), som forøvrig virkelig har gjort jobben sin Endret 21. november 2007 av FuglFøniks Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Såvidt jeg vet så er stort sett alle identiske med referansemodellen til nvidia. Dvs 600 MHz core, 1800 MHz minne og samme vifteløsning. Eneste som skiller disse er eventuelt hvilken bundle de blir levert med. I tillegg finnes det noen kort som er fabrikkoverklokket, slik som XFX sine XT og XXX kort, og Asus TOP. Disse koster en god del mer, og kjører f.eks. 640-700 MHz core og 1900-2000 MHz minne. Konklusjonen er vel egentlig at du kan gå for det billigste du kan få tak i (dvs. første og beste noen får inn på lager) med mindre det finnes en bundle du veldig gjerne vil ha. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå