Gå til innhold

Leveringstid hos Netshop


Anbefalte innlegg

Bestillte en vare den 18. hos nethop til en verdi av litt over 15 000. Akkurat nå, den 22., har jeg fått vite at den nye ankomstdatoen er den 26. I tillegg til dette, er til og med den 26. en usikker dato... Ankomstdatoen har blitt forkyvet noen ganger siden den 19. no.

 

Er ikke det normalt at en vare i det minste skulle vært sendt 4 dager etter at den er bestillt? De burde i det minste ha skikkelig informasjons om hvorfor varen min ikke var blitt sendt enda. :hmm:

 

Sendte en mail til dem hvor jeg spurte om nettopp dette. Bruken en 15 000 forventer en at varen i det minste burde blitt sendt et par dager etter bestilling :thumbdown:

 

Eller hva mener dere? Er jeg bare for kravstor, kanskje? :innocent:

 

Såg at det var en annen netshop tråd her, men den fokuserte bar på de negative sidene ved nettsiden. Ettersom dette ikke er en direkte klage på butikken, men heller et generelt spørsmål til dere, valgte jeg heller å lage en ny tråd :) Si gjerne i fra om dere vil jeg skal flytte den til en eller annen tråd.

Endret av Fasius
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er desverre sånn at du aldri kan stole heilt på estimert dato for når ei vare kjem. Det har vist seg gang på gang at ting blir framskunda.

 

Eit problem dei fleste nettbutikkar har hatt, men kor vanleg det er veit eg ikkje.

 

Eg er i allefall skeptisk til å bestille varer som ikkje er på lager eller fjernlager. Om eg ikkje har behov for å få varene kjapt er det greit, men ellers held eg meg unna.

 

Kva prisen er betyr lite dersom Netshop ikkje har varene på lager, då er det ikkje så lett å sende ut noko. Årsaken til at varene ikkje kom på angitt dato er det kun Netshop som kan svare på. :)

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Den var på lager når jeg bestillte, ja. Men jeg tror det bare var en igjen... kanskje noen bestillte rett før meg...

 

Uansett...Rimelig sikker på at de må bestille varen fra leverandøren sin, så jeg antar at jeg bare må vente...

 

Syns virkelig at de kunne informert om dette istedenfor å sette ankomstdato til 21., så til den 23. for så å sette den til den 26. Det neste blir vel at jeg må vente til langt ut i desember :(

 

Men men...

 

Takk for svar, uansett.

Lenke til kommentar

Tar du en telefon får du nok et litt mer konkret svar, har selv opplevd to ganger at dei bekrefter datoen, eller informerer om at varer er utgått og ikkje kan leveres. De har noe 'backlog' på å svare på mail virker det som, så telefon er nok det kjappeste på Mandag.

Lenke til kommentar

Fikk svar på e-mailen på fredag. Det viste seg at fabrikken til de som produserte varen til de Nordiske landene var brent ned, og de får rett og slett ikke inn den varen lenger.

Kunne dog være greit å få opplyst dette med en gang, istedenfor å utsette datoen.

 

Men, men...ingenting å gjør med det :)

Lenke til kommentar

Den forklaringa er også rimelig grei å sjekke så regner med at det ikke bare var en 'spansk' en for å unnskylde seg.

Så lenge en vare står som 'ubekreftet lev. dato' er det alltids risiko for at det kan ta sin tid. Det er vel felles for alle netshopene. Har noen få ganger opplevd at varen har kommet inn før den antatte datoen, men oftere at den har kommet dagen etter.

Lenke til kommentar

Fra netshop sin hjemmeside:

 

 

----------------

 

Fjernlager

På flesteparten av Netshops produkter vil du kunne finne to typer lagerstatus. Vår egen lagerstatus representerer produkter vi har liggende på lager her hos oss i Sandefjord. Fjernlager er informasjon om hvor mange produkter det er på lager hos vår leverandør, og er produktet på lager hos leverandør er det stor sannsynlighet for at vi også vil kunne ha den på lager innen kort tid.

 

Våre leverandørers lager er dynamiske og kan forandre seg på kort tid. Dette kan medføre at Netshop ikke står først i kø for den aktuelle varen, og det kan iberegnes lenger ventetid en først antatt.

 

------------------

 

Nettbutikkene kan ikke få skylden for forandringer hos leverandørene. Ikke godt å si hvem som er først i køen hos de forskjellige leverandørene.

 

Jeg bestilte nettopp en komponert pc fra netshop, og de delene det viste seg å være rest på, sendte jeg mail til dem og fikk endret til komponenter som var på lager. Bestilte PC-en forrige lørdags ettermiddag og den var sendt onsdag. Synd posten er så treig, venter ennå...

 

Så hvis du har alternativer så kan du endre litt og få det kjappere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...