Coffey Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 (endret) Hvorfor har egentlig ikke dette slått an/kommet flere av? De jeg kan remse opp er Tomb Raider Unniversery, og den kommende Counter-Strike 1,6 og Halflife 1 utgaven som kommer. Dette må bare være genialt da. Har en lang liste av spill jeg ville sett med samme gameplay/kontroller, bare i nådagens lyd og grafikkvaliteter. Hva syns dere? Min liste: Age Of Empires II Halflife 1, kommer som sagt. Crash Bandicoot ooog.. dam it, min liste kommer der Bieffekt av at jeg er trøtt. Endret 24. november 2007 av KoffeinKanin Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Drømmen er jo selvfølgelig Final Fantasy VII Lenke til kommentar
rolax Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 FFVII seff Skulle gjerne også fått en remake av Indiana Jones and the Fate of Atlantis. Lenke til kommentar
Jext Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Det som ofte er problemet med remakes er at fans av det originale spillet sjeldent blir fornøyd med en oppusset version. Man vil gjerne få samme spillopplevelsen man fikk da man først spilte, bare med dagens grafikk og funksjonalitet. Jeg tror hvertfall at dette er endel av grunnen til at det sjeldent blir laget remakes, det er så vanskelig å gjøre alle fornøyd. Lenke til kommentar
Crossfire Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Drømmen er jo selvfølgelig Final Fantasy VII JA! Dette er ikke fanboyisme, bare harde fakta:) Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Jeg vil ha remake av Duke Nukem 1, fortsatt i 2D men bedre musikk og ha voice. Lenke til kommentar
Akrabra Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Remake av alle mgs spilla til ps3 i en stor deilig boks=) spyro serien til ps1 også og crash bandicoot serien til ps1=) det hadde vært herlig.. kan godt være enig half life + expansions også. Lenke til kommentar
LuggagE Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 FFVII, MGS1 til PS1. Og det heter "hvilke", ikke "hvem". Hvem er betegnelse for person, ikke objekt. Tror dette kan bli litt av en drømmetråd... Ikke sunt for eksamenslesing! Lenke til kommentar
Book Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 (endret) Med tanke på hvor utrolig opptatt man har blitt av grafikk er det ganske rart ja. Nå skal det sies da at en god del oppfølgere er egentlig mer eller mindre remakes. Kunne i alle fall tenkt meg - mer enn noe annet nytt spill faktisk - remakes av følgende to spill: System Shock 2 Deus Ex 1 Jeg kunne faktisk nesten (!) byttet ut det uungåelige Half Life 3 mot en remake av disse 2. Ken Levine, Warren Spector, Ta ansvar!! Endret 22. november 2007 av Book Lenke til kommentar
Saggy Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Half-Life 1 kommer jo og ser sinnsvakt lovende ut så det må bli DeusEx 1, DLR og BG2+exp pack (fortsatt top down, bare oppgradert til 3d modeller osv "no moar sprite!"). Lenke til kommentar
Book Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Half-Life 1 kommer jo og ser sinnsvakt lovende ut så det må bli DeusEx 1, DLR og BG2+exp pack (fortsatt top down, bare oppgradert til 3d modeller osv "no moar sprite!"). humze, akronymer for gamle spill er litt håpløst da Lenke til kommentar
Po[wP]ow Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 FFVII, MGS1 til PS1. Og det heter "hvilke", ikke "hvem". Hvem er betegnelse for person, ikke objekt. Tror dette kan bli litt av en drømmetråd... Ikke sunt for eksamenslesing! MGS Twin Snakes er jo en remake av MGS1 da Lenke til kommentar
Camper_killer Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Det er allerede lagde remakes av Half life 1 og CS 1,6 faktisk.... Også kalt CS source og Half Life source. Høyt på lista mi er Dungeon Keeper, Deus Ex, Planescape: Torment og Baldurs Gate 2. Lenke til kommentar
Book Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 (endret) Det er allerede lagde remakes av Half life 1 og CS 1,6 faktisk....Også kalt CS source og Half Life source. Høyt på lista mi er Dungeon Keeper, Deus Ex, Planescape: Torment og Baldurs Gate 2. Nope. HL source er ikke en remake. En remake vil si at man lager noe på nytt. HL source er en port. Dvs, man tok all koden fra HL1 og putta den inn i source motoren. Ingenting er nytt i HL source. Det modderene av Black Mesa source holder på med er per definisjon en remake. CS source kan jeg gå med på at er en remake. Endret 22. november 2007 av Book Lenke til kommentar
pertm Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Alpha Centauri: Alien Crossfire ville vært herlig å få en remake av. Master of Orion II eller III. 2 ern ville jeg gjerne hatt en remake av, versjon 3 gjerne hvis en kunne få spillet til å bli spillbart og få vekk den haugen av bugs som var der Colonization ville vært herlig å få igjen Lenke til kommentar
Book Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Åja, åja. En remake av Vampire: The masqurade - Bloodlines. Uten 1001 bugs og uten den elendige siste timen av spillet. Her har du et fantastisk rollespill som plutselig degenererer til et elendig "run and gun fps" den siste timen. Stakkars Troika. De kunne trengt et år til. Minst! Lenke til kommentar
Camper_killer Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Det er allerede lagde remakes av Half life 1 og CS 1,6 faktisk....Også kalt CS source og Half Life source. Høyt på lista mi er Dungeon Keeper, Deus Ex, Planescape: Torment og Baldurs Gate 2. Nope. HL source er ikke en remake. En remake vil si at man lager noe på nytt. HL source er en port. Dvs, man tok all koden fra HL1 og putta den inn i source motoren. Ingenting er nytt i HL source. Det modderene av Black Mesa source holder på med er per definisjon en remake. CS source kan jeg gå med på at er en remake. Vel, jeg kan sitere med ord det som står bakpå boksen: "Half life: Source - Digitally remastered version of the critically acclaimed pc gamer." Etter det Valve sier så høres det ganske mye ut som en remake, men jeg er helt enig med det du sier egentlig Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 22. november 2007 Forfatter Del Skrevet 22. november 2007 Det er allerede lagde remakes av Half life 1 og CS 1,6 faktisk....Også kalt CS source og Half Life source. Høyt på lista mi er Dungeon Keeper, Deus Ex, Planescape: Torment og Baldurs Gate 2. Nope. HL source er ikke en remake. En remake vil si at man lager noe på nytt. HL source er en port. Dvs, man tok all koden fra HL1 og putta den inn i source motoren. Ingenting er nytt i HL source. Det modderene av Black Mesa source holder på med er per definisjon en remake. CS source kan jeg gå med på at er en remake. Vel, jeg kan sitere med ord det som står bakpå boksen: "Half life: Source - Digitally remastered version of the critically acclaimed pc gamer." Etter det Valve sier så høres det ganske mye ut som en remake, men jeg er helt enig med det du sier egentlig Det er ikke remake, er som Book sier, bare rekoda. Men vannet skal se bedre ut. Lenke til kommentar
Book Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 (endret) Vel, de sier jo selv det samme da. Digitally remastered blir jo det samme som en ny superbit dvd utgivelse/HD utgivelse av en film. Ja, det er oppskalert og digitalt renset, men ikke en remake som for eksempel "manchurian candidate". Men, du sier jo at du er enig så da er alt vel Edit: koffeinKanin kom meg i forkjøpet Ser forøvrig at du også er fan av deus ex 1. Er ikke mange månedene siden jeg var ganske forkjølet. Så jeg lette rundt etter discen min hjemme, men fant den ikke så jeg gikk inn på steam og kjøpte det for 50 spenn ca. Utrolig hvor bra det holder seg egentlig. Spilte gjennom det på et par dager. Endret 22. november 2007 av Book Lenke til kommentar
Dragoncrest Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Deus Ex 1 Monkey Island 1 + 2 Fallout 1 + 2 Gabriel Knight 3 System shock 2 Ultima IV - IX Aliens vs Predator 1 + 2 Mech warrior 3 Zak Mckraken Indiana Jones (adventure spillene) Final fantasy VII Steel Battalion (eller bare få det til å virke på 360'en) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå