Gå til innhold

Remakes av spill.

Anbefalte innlegg

Hvorfor har egentlig ikke dette slått an/kommet flere av? De jeg kan remse opp er Tomb Raider Unniversery, og den kommende Counter-Strike 1,6 og Halflife 1 utgaven som kommer.

Dette må bare være genialt da. Har en lang liste av spill jeg ville sett med samme gameplay/kontroller, bare i nådagens lyd og grafikkvaliteter.

Hva syns dere?

Min liste:

Age Of Empires II

Halflife 1, kommer som sagt.

Crash Bandicoot

ooog.. dam it, min liste kommer der :wee: Bieffekt av at jeg er trøtt.

Endret av KoffeinKanin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som ofte er problemet med remakes er at fans av det originale spillet sjeldent blir fornøyd med en oppusset version. Man vil gjerne få samme spillopplevelsen man fikk da man først spilte, bare med dagens grafikk og funksjonalitet. Jeg tror hvertfall at dette er endel av grunnen til at det sjeldent blir laget remakes, det er så vanskelig å gjøre alle fornøyd.

Lenke til kommentar

Med tanke på hvor utrolig opptatt man har blitt av grafikk er det ganske rart ja.

Nå skal det sies da at en god del oppfølgere er egentlig mer eller mindre remakes.

Kunne i alle fall tenkt meg - mer enn noe annet nytt spill faktisk - remakes av følgende to spill:

System Shock 2

Deus Ex 1

Jeg kunne faktisk nesten (!) byttet ut det uungåelige Half Life 3 mot en remake av disse 2.

Ken Levine, Warren Spector, Ta ansvar!! :D

Endret av Book
Lenke til kommentar
Det er allerede lagde remakes av Half life 1 og CS 1,6 faktisk....

Også kalt CS source og Half Life source.

Høyt på lista mi er Dungeon Keeper, Deus Ex, Planescape: Torment og Baldurs Gate 2.

Nope. HL source er ikke en remake. En remake vil si at man lager noe på nytt. HL source er en port. Dvs, man tok all koden fra HL1 og putta den inn i source motoren. Ingenting er nytt i HL source.

Det modderene av Black Mesa source holder på med er per definisjon en remake.

CS source kan jeg gå med på at er en remake.

Endret av Book
Lenke til kommentar

Alpha Centauri: Alien Crossfire ville vært herlig å få en remake av.

Master of Orion II eller III. 2 ern ville jeg gjerne hatt en remake av, versjon 3 gjerne hvis en kunne få spillet til å bli spillbart og få vekk den haugen av bugs som var der

Colonization ville vært herlig å få igjen

Lenke til kommentar

Åja, åja. En remake av Vampire: The masqurade - Bloodlines. Uten 1001 bugs og uten den elendige siste timen av spillet. Her har du et fantastisk rollespill som plutselig degenererer til et elendig "run and gun fps" den siste timen.

Stakkars Troika. De kunne trengt et år til. Minst!

Lenke til kommentar

Høyt på lista mi er Dungeon Keeper, Deus Ex, Planescape: Torment og Baldurs Gate 2.

Nope. HL source er ikke en remake. En remake vil si at man lager noe på nytt. HL source er en port. Dvs, man tok all koden fra HL1 og putta den inn i source motoren. Ingenting er nytt i HL source.

Vel, jeg kan sitere med ord det som står bakpå boksen: "Half life: Source - Digitally remastered version of the critically acclaimed pc gamer."

Etter det Valve sier så høres det ganske mye ut som en remake, men jeg er helt enig med det du sier egentlig ;)

Lenke til kommentar

Vel, jeg kan sitere med ord det som står bakpå boksen: "Half life: Source - Digitally remastered version of the critically acclaimed pc gamer."

Etter det Valve sier så høres det ganske mye ut som en remake, men jeg er helt enig med det du sier egentlig ;)

Det er ikke remake, er som Book sier, bare rekoda. Men vannet skal se bedre ut.

Lenke til kommentar

Vel, de sier jo selv det samme da. Digitally remastered blir jo det samme som en ny superbit dvd utgivelse/HD utgivelse av en film. Ja, det er oppskalert og digitalt renset, men ikke en remake som for eksempel "manchurian candidate". Men, du sier jo at du er enig så da er alt vel :p

Edit: koffeinKanin kom meg i forkjøpet :)

Ser forøvrig at du også er fan av deus ex 1. Er ikke mange månedene siden jeg var ganske forkjølet. Så jeg lette rundt etter discen min hjemme, men fant den ikke så jeg gikk inn på steam og kjøpte det for 50 spenn ca. Utrolig hvor bra det holder seg egentlig. Spilte gjennom det på et par dager.

Endret av Book
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...