Gå til innhold

Beste skjermkort for Quake 3 ?

Lifeform

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei, kan noen si meg hva som er beste skjermkort for Quake 3 under 3500,-? Har lyst å få absolutt MAX ut av Quake 3 og trenger et godt skjermkort.

Er du seriøs? Jeg regner ihvertfall med at radeon 9700 er best til det også, siden den yter bra med aa og af og slikt og du må skru på endel av det bare får å ha ett håp om tosifrede fps. Det jeg prøver å si er vel at det meste av skjermkort holder bra til q3

AtW

Lenke til kommentar

Takker for alle bidrag ;) Sikter meg inn mot Radeon og rundt modell 9700... skulle gjerne hatt twinview, men skal leite litt selv.

Hvordan står det til med de nye Gefore FX-kortene da? Jeg var innom på en Quake-kanal og de mente valget måtte stå mellom Radeon og sistnevnte.

Forøvrig så føler jeg at det er lett å gå seg vill i alle begrepene her. OpenGL, Radeon, Geforce etc. Noen som har noe oppklarende og forklarende å si om dette? Altså forskjeller på skjermkort i forhold til spill, 3D-modellering, videoredigering og vanlig 2D desktop...?

Life /

Lenke til kommentar

OpenGl er en 3d-standard akkurat som Direct3d er, dvs. et slags progam som behandler grafikken i 3d spill (tror jeg, du skjønner sikkert).

Quake 3 bruker OpenGl, mens f. eks Sacrifice bruker D3d.

Radeon og GeForce er brikkesett til grafikkort, som lages av hennoldsvis

ATI og NVIDIA som hele tiden kappes om å ha de beste grafikkortene.

Håper det oppklarte litt. :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...