EspenFe Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Hei. Da jeg gjorde lekser er om dagen klikket systemet mitt. Alt frøs seg, og jeg hørte en pipelyd fra HD. Det hørtes ut som det var noe som tok borti platene. Pipingen gikk i intervaller på et halvt sekund. Det var selvfølgelig OS-disken, jeg prøvde å sette den opp til en annen pc for recovery, men PC-en fant ikke hdden. Når jeg starter opp PC-en melder bios om error på den. Harddisken er av typen MAXTOR DiamondMax 10 300GB SATA150 3.5" Model: 6L300S0. Håper noen kan hjelpe. Jeg har alt av skolearbeid innpå den, pluss bilder, savegames. ALT! Hjelp? EspenFe Lenke til kommentar
Fredrik- Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Og dette er hvorfor man tar backup/kjører raid.. :x Lenke til kommentar
EspenFe Skrevet 21. november 2007 Forfatter Del Skrevet 21. november 2007 Og dette er hvorfor man tar backup/kjører raid.. :x Jeg vet, men raid har jeg aldri forstått meg på. Jeg har en IDE disk og en sata disk. kan vel ikke kjøre de i raid. Jeg tenkte vel som mange andre: "Trenger vel ikke backup, skjer ikke meg alikavel" Lenke til kommentar
bjorn.e Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Om en annen datamaskin ikkje finner harddisken og BIOS heller ikkje er happy så har du nok en utfordring. Hadde den dødd helt uten lyder som tyder på mekanisk svikt ville eg vurdert å anbefale å få tak i en ny identisk disk og byttet selve kretskortet. Men viss det er deffekt, kan det være en følge av den mekaniske svikten. Og viss det ikkje fikser biffen, så må du vurdere om det er verdt å levere den til noen som kan demontere den og flytte platene over til en ny harddisk og kopiere ut det at data som evt ikkje er korrupt. Men det er ikkje bare bare å gjøre en slik operasjon, og det kommer nok til å koste litt.. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Stapp disken i frysern... stapp så i ein usb sata og prøv og få kontakt med disken. Tenker da på ein sak som dette: http://cgi.ebay.com/NEW-USB-to-IDE-SATA-AT...1QQcmdZViewItem Lang og ufyslig link, men men Pakk gjerne disken inn i antistatisk pose når du stapper den i frysern... skal jo være tørt... høyrt at noken bruker glava også. Fungerer ikkje dette, ringer du ibas.no for ein pris. Lenke til kommentar
EspenFe Skrevet 22. november 2007 Forfatter Del Skrevet 22. november 2007 Stapp disken i frysern... stapp så i ein usb sata og prøv og få kontakt med disken. Tenker da på ein sak som dette: http://cgi.ebay.com/NEW-USB-to-IDE-SATA-AT...1QQcmdZViewItem Lang og ufyslig link, men men Pakk gjerne disken inn i antistatisk pose når du stapper den i frysern... skal jo være tørt... høyrt at noken bruker glava også. Fungerer ikkje dette, ringer du ibas.no for ein pris. selger noen norske butikker den sata usb tingen ? Skal den ligge lenge i fryseren ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå