Gå til innhold

Får ikke koblet til internett via wlan

figen

Anbefalte innlegg

Hei, har et problem med å sette opp trådløsnett, har letet lenge på flere forum etter en løsning, men finner ikke noe som funker for meg. Håper noen har et forslag til hvordan jeg kan løse dette..

Jeg har akkurat flyttet inn i en borettslagleilighet med bredbånd levert til nettverkskontakt i veggen. Det står i reglene til borettslaget at det ikke er tillatt å sette opp routere og annet utstyr med DHCP servere på nettverket. Jeg koblet en Linksys WRT54GL router til nettverket, og deaktiverte DHCP. Først ville det ikke virke, jeg fikk kontakt med routeren fra både min og min samboers pc, men fikk ikke kontakt med internett. Etter litt surfing på diverse forum fant jeg ut at jeg skulle prøve å koble kabelen mellom veggkontakten og routeren i en av LANinngangene på routeren. Etter dette virket alt som det skulle fra min pc, men når jeg prøvde å koble til routeren fra min samboers pc er alt som før. Jeg får kontakt med routeren, men ikke internett...

Jeg prøvde deretter å resette routeren og slettet alle lagrede trådløse nettverk fra hennes pc, men ingenting hjalp.

Trådløsnettet funker som fly på min pc, men ikke på hennes....

Jeg kjører XP på min pc og Vista Home Premium på hennes, kan det ha noe med saken å gjøre?

håper noen av dere kan hjelpe meg!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekket ipconfig nå, og der ser det forskjellig ut på min og hennes pc.

meg:

Tilkoblingsspesifikt DNS-suffiks:

IP-adresse.............................:172.25.xxx.xx

nettverksmaske......................:255.255.255.248

Standard gateway....................:172.25.xxx.xx

Hennes:

Tilkoblingsspesifikt DNS-suffiks:

Koblingslokal IPv6-adresse......:fe80::90a4:2b1c:xxxx:xxxxxxx

Automatisk IPv4-adressekonfig:169.254.xx.xxx

nettverksmaske......................:255.255.255.0

Standard gateway....................:

Kan dette ha noe med at hun har Vista og jeg har XP??

Eller kan det være at det ikke er mulig å koble til mer enn en pc pr uttak?

Ang DHCP, jeg siterer fra regelementet:

" 1) Utstyr som knyttes til må ha egnet nettverkskort (10BaseT eller 100BaseT) for ethernet. Andre typer utstyr må ikke kobles til da det kan ødelegge nettverket.

2) Det må ikke tilkobles utstyr som deler ut IPadresser, det vil si servere, routere eller aksesspunkt (WLAN) som har innebygget DHCP server. Nettverket har innebygget DHCP server for tildeling av IP-adresser

3) Det må ikke kobles til utsyr som settes opp med faste IP adresser. Dette vil medføre store nettverksproblemer da det oppstår konflikter i nettverket."

Lurer på om jeg bare skal bestille bredbånd fra noen andre...

Lenke til kommentar
Automatisk IPv4-adressekonfig:169.254.xx.xxx
Det betyr at ho ikke får kontakt med DHCP-serveren

Får hun nett på andre nettverk?

Du kan jo prøve følgende, sjeldent det hjelper, men verdt et forsøk:

1. Start - kjør - services.msc - dhcp client - stop - start... Så ipconfig/renew

2. Deaktiver brannmurer/sikkerhetsprogrammer midlertidig... Så ipconfig/renew

Endret av PepsiCo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...