Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Hvordan takler du sex bakrunnen til dama di?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For meg er det helt naturlig å spørre litt om tideligere sexbakgrunn. Man er jo nysgjerrig og man vil jo gjerne vite om fyren har ligget med en eller ti. Jeg vil i hvertfall det. Jeg vil vite det meste om fyren jeg velger å bli sammen med, og hans tideligere sexliv går jo under dette.

Men hadde jeg vært ekstremt ukomfortabel med sånt så hadde jeg vel vært smart nok til å ikke spørre.

Lenke til kommentar
Takk:) Skal prøve å ikke tenke på det. Dama sier at jeg er mye bedre enn eksen hennes i senga. Men uansett så får jeg en følelse av at hun er "utpult". :p

Men skal legge om tankegangen litt, så får vi se om det hjelper:)

Utpult? Å herregud. Jeg er glad jeg ikke er så trangsynt, det må være et hardt liv!

Du får finne deg ei på 14, så slipper du at dama di har hatt ett liv før deg.

Lenke til kommentar
Takk:) Skal prøve å ikke tenke på det. Dama sier at jeg er mye bedre enn eksen hennes i senga. Men uansett så får jeg en følelse av at hun er "utpult". :p

Men skal legge om tankegangen litt, så får vi se om det hjelper:)

Utpult? Å herregud. Jeg er glad jeg ikke er så trangsynt, det må være et hardt liv!

Du får finne deg ei på 14, så slipper du at dama di har hatt ett liv før deg.

hehe, ja. Du skulle bare visst;) 14 var vel litt å ta i?

Jeg dreit meg når jeg sa utpult! Men uansett. Har vært i et langt forhold selv, å hatt ekstemt mye sex. Men har ikke prøvd sexleketøy osv. Med tanke på at hun har det, så får det meg til å tro at hun kanskje er lei av sex. Hun er ikke den villeste personen i senga. Men håper dette kommer med tiden. Hun fortalte at eksen hennes ville bestandig bli tilfredsstillt, og at han ikke tenkte så mye på hennes behov. Merker at hun er lei av å tilfredsstille meg faktisk. Men jeg blir ikke sur av den grunn. Tvert imot. Men siden hun virker lei av å tilfredsstille meg, så kan det jo tenke seg at hun er lei av sex generelt? Alle her vet at i starten på et forhold, når man først har hatt sex, så har man mye sex en periode. Eller?

Lenke til kommentar
hehe, ja. Du skulle bare visst;) 14 var vel litt å ta i?

Jeg dreit meg når jeg sa utpult! Men uansett. Har vært i et langt forhold selv, å hatt ekstemt mye sex. Men har ikke prøvd sexleketøy osv. Med tanke på at hun har det, så får det meg til å tro at hun kanskje er lei av sex. Hun er ikke den villeste personen i senga. Men håper dette kommer med tiden. Hun fortalte at eksen hennes ville bestandig bli tilfredsstillt, og at han ikke tenkte så mye på hennes behov. Merker at hun er lei av å tilfredsstille meg faktisk. Men jeg blir ikke sur av den grunn. Tvert imot. Men siden hun virker lei av å tilfredsstille meg, så kan det jo tenke seg at hun er lei av sex generelt? Alle her vet at i starten på et forhold, når man først har hatt sex, så har man mye sex en periode. Eller?

Lei sex fordi man har vært utforskende? Skulle heller tro man fikk lyst på enda mer sex da.

Da jeg hadde samboer og var "lei sex" var det fordi han ikke tente meg lenger og forholdet gikk mot slutten.

Har du pratet med henne om dette? Det er sikkert en grunn til dette. Men jeg tror neppe det er at hun har prøvd sexleketøy. Det kan være en så "enkel" grunn som at hun har mistet lysten pga prevansjon.

Mitt råd blir at du må prate åpent med henne om dette! :)

Lenke til kommentar

Ja, du sier noe der.

Men jeg vil ikke at hun ska gjøre noe hun ikke vil, og heller ikke presse henne til noe. Har snakket med henne om dette. Var ikke noe galt på den fronten, ifølge hun. Men vi får se hvordan det går. Jeg blir vel dumpet hardt og brutalt ifølge forumets medlemmer;)

Lenke til kommentar
Men uansett så får jeg en følelse av at hun er "utpult".

Så... koselig :ermm:

Jeg ser seriøst ikke problemet. Ja, hu har litt bredere erfaring enn deg innen sex, muligens. Hu har testa ut litt mer enn deg. Hva er problemet? At du ikke har testa det samma? At du er redd for å bli for kjedelig i senga for hu? Redd for at hu har eksperimentert ferdig? Eller bare redd for å ikke være god nok?

Jo eldre du blir, jo større sannsynlighet er det for at fremtidige damer og sexpartnere har eksperimentert med diverse. det er rett og slett noe du burde takle. Eller evt. ikke spørre om hvis du ikke talker det.

Lenke til kommentar

Det som er litt morsomt med dette spørsmålet er at både jeg og jenten min hadde ingen erfaring før vi møtte hverandre. begge to hadde vært med jenter/gutter uten å kysse dem. Endte med at vi traff nesene til hverandre første gang vi kysset, men jeg flyttet hodet mitt fort til siden.

Det var ikke noe problem og vi gjorde mer på hverandre når vi ble bedre kjent.

Hvis jeg tenker over det så har alle jentene jeg har datet eller har blitt sammen med har hatt veldig liten erfaring.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Reviver denne tråden, jeg.

Jeg er sammen med verdens beste jente. Ei som jeg godt kan se for meg å tilbringe resten av livet med. Vi har nettopp hatt en prat om tidligere forhold og sex. Jeg ville ikke spørre for mye om det, for jeg sliter med å tenke på hennes sexbakgrunn og blir generelt fort sjalu. Ikke sykelig sjalu, men nok til at det er irriterende. At vi kom innpå det med sex var helt tilfeldig, og jeg ville ikke høre noe om det, men hun tok det opp plutselig. Så da gikk planen om å ikke snakke om det rett i vasken!

Jeg har bare ikke tenkt på det til nå, etter å ha vært sammen flere måneder. Men nå kom det altså opp og det plager meg litt. Jeg kan fortelle litt om bakgrunnen vår slik at det er lettere å forstå og dere får et bilde av situasjonen. Vi har vært sammen tidligere, men da var vi veldig unge. Nå har vi "funnet tilbake" igjen, og alt er bare helt perfekt. Det var kjærlighet ved første blikk første gang vi møttes. Hun har alltid gitt meg en rar følelse, og jeg har på en måte visst at hun var den rette for meg, helt fra begynnelsen. I mellomtiden mens vi har vært fra hverandre har jeg tenkt på henne nå og da, og hun har tenkt litt på meg. Mens jeg ikke har hatt noen seriøse forhold, har hun vært sammen med flere. Jeg turte ikke å spørre om nøyaktig antall, men jeg tror jeg må vite det nå som vi har begynt å snakke litt om det.

Det jeg definerer som "seriøse forhold" er, for meg, hvor jeg bare elsker jenta og VET at hun er rett for meg. Jeg mener å være veldig god til å lese folk, og ser fort om jenta er rett for meg eller ikke. Jeg er utrolig nøye, og klarer bare ikke å ha noe forhold til jenter som f.eks. bare er fine, men ellers ikke funker for meg i det hele tatt. Jeg bare må ha alt til å stemme, og jeg føler altså rakst om det er noe som ikke funker. Og da gidder jeg ikke å bruke mer energi på det. Så mens vi nå har vært fra hverandre har jeg møtt utrolig mange jenter, men ikke en eneste som har vært i nærheten av hun jeg er med nå. Ingen som jeg har tenkt 'Oi, hun er den rette for meg!'. Så da har ingen forhold/flørter/whatever ikke gått til sex-delen. Selv om jeg har hatt mange sjanser, er det så stor turn-off for meg når jeg ikke liker jenta 100% og vet at det ikke vil vare.

Jeg hadde sikkert vært mye mer komfortabel med hennes tidligere forhold og sexbakgrunn om jeg også hadde hatt det samme. Men vi er forskjellige personer, og hun er en type som hele tiden må ha noen ved sin side, selv om de ikke er "den rette". Hun har fortalt meg at alle forholdene ble dårlige ved at gutten løy eller gjorde noe som gikk utover tilliten. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal takle det. Jeg er en veldig tenkende person, og har masse følelser. Jeg elsker henne og hun betyr alt for meg. Og jeg kan lett si til meg selv 'Jaja, så hun har hatt andre forhold. Ingen av dem betydde noe eller har vært gode, så jeg driter i dem.' Men jeg får fortsatt ikke fred fordi.

Det jeg tenker er at jeg får ta å snakke mer med henne om det, og vite alt. Få vite mer detaljer og sånn, for nå går jeg bare å tenker på det. Det hadde som sagt ikke vært noe problem inntil det ble nevnt av henne. Nå som det har blitt nevnt, tror jeg at jeg må vite alt. Type hvor mange forhold hun har hatt, og i hvor mange hun har hatt sex. Jeg hater å tenke på om hun har hatt sex med mange. Skulle ønske det ikke hadde vært noen, men ... Problemet her er jo bare meg, og hvordan jeg tenker. Det er jo bra at hun har hatt erfaring. Jeg skulle kanskje være mer redd om hun ikke hadde hatt forhold i det hele tatt. Jeg klarer vel ikke å sette meg helt inn i hennes situasjon og tankegang når jeg tenker helt annerledes på sex. Jeg vet hun er dårlig på å lese mennesker, og hun kan ikke tidlig se om en gutt er bra for henne eller ikke. Det har hun fortalt meg. Det var derfor hun endte opp med å være sammen med flere som ikke var bra for henne, og som bare fucka opp, spesielt tilliten hennes til gutter.

Det er vanskelig å snakke med henne om det og, i hvert fall litt. Hun ser på slike ting som, ja, normalt. Og klarer nok ikke å sette seg inn i min situasjon og tankegang. Noen som har forslag til hvordan jeg kan tenke, eller hva jeg kan si til henne/snakke om? Jeg tenker kanskje litt i retning av at nå har hun meg, og jeg vet hvordan jeg er og hvor godt jeg vil ta vare på henne. At jeg liksom kan få henne til å føle seg bra, og at jeg er "redningen", for å sette det på spissen. Huff, jeg vet ikke ... *Hjelp* Mulig alt blir forsterket i og med at vi bor langt fra hverandre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...