Gå til innhold

Asus Terminator Barebone

Anbefalte innlegg

Asus Terminator K7 amd barebone system,, ser det har integrert skjermkort, det har jo alle, men har den ledig Agp-port slik at man kan guffe inn et annet et?

Eller er det integrerte godt nok? Hvor godt egentlig? mye minne og greier,, noen som vet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg sier to ord..

LIGG UNNA den barebonen der. er meget gammel, lik null utvidelses muligheter, har ingen AGP, to pci spor og ProSavage grafikk integrert på hk'et. maskinen takler heller ikke raskere xp prosessor en XP1800 med 100/200mhz fsb. null støtte for 133/266 fsb hastighet, maks hastighet i bios sier 120mhz..

jeg vet.. har akkurat satt sammen to stykk K7'er for en bedrift jeg var innom. dem selv bestilte delene, rammen og cpu'en som tilfeldigvis var en XP2200+ med 133mhz fsb. ved bootup så ble cpu'n registrert rett men i windows så kunne WCPUID og DXDiag fortelle meg at cpu'n surret på 1350mhz (tilsvarer omtrent rundt regnet xp1500/1600), ikke 1800mhz som den egentelig skulle ha gjort..

jeje.. det var ikke jeg som bestilte delene, og 'sjekket' kompibaliteten mellom delene, jeg bare satte sammen og fortalte hva som skjedde. er nå glad dette var på min nest siste dag på den plassen.. og dem kaller seg IT Senter? :D:lol:

skal du absolutt kjøpe barebone så gå for et shuttle system, dem har i det minste en AGP slot så det er mulig å sette inn ett raskere grafikk-kort.. men, i dag så er det faktisk billigere å handle ett hovedkort med LAN/Lyd/VGA/firewire/Bluetooth mm og ett midi kabinett til under den prisen ett barebone koster og samtidig ha mye større muligheter til å oppgradere systemet. greitt nok, det blir vel kanskje ikke så liten som ett barebone system blir, men der er jo en oppfinnelse kalt micro-ITX viss størrelsen på systemet skulle vere så viktig.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...