Hurley Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Private Sub btnAvslutt_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnAvslutt.Click ?? End Sub Sikkert det enkleste spørsmålet her, men har ikke lest meg frem til løsningen. Hva er koden for å avslutte programmet? Lenke til kommentar
Hurley Skrevet 4. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2003 Hehe, enklerer enn jeg trodde. Prøvde litt av hvert, og "End" funket! Lenke til kommentar
oyvind_b Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 End er ikke å anbefale for da stopper du programmet rått og brutalt. Ingen "closing"-eventer kjøres. Det er omtrent tilsvarende det å trykke på reset-knappen på maskina di. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 End er ikke å anbefale for da stopper du programmet rått og brutalt. Ingen "closing"-eventer kjøres. Det er omtrent tilsvarende det å trykke på reset-knappen på maskina di. den er eg ikke enig i. når du bruker 'end' vil alle 'unload' handlinger utføres, til og med 'unload_query', som kjøres før noe annet og kan brukes til å hindre at programmet lukkes, eller hvertfall utsette det litt. dersom du mener at den er brutal, hva foreslår du? Lenke til kommentar
oyvind_b Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Du kan godt være uenig, men det er nok riktig det jeg sa. Her er utdrag fra MSDN: Note The End statement stops code execution abruptly, without invoking the Unload, QueryUnload, or Terminate event, or any other Visual Basic code. Code you have placed in the Unload, QueryUnload, and Terminate events of forms and class modules is not executed. Objects created from class modules are destroyed, files opened using the Open statement are closed, and memory used by your program is freed. Object references held by other programs are invalidated. Se selv på http://msdn.microsoft.com/library/default....dexoftopic4.asp Forslag til å avslutte riktig kommer jo an på hvordan du starter programmet ditt. Du kan jo bare unload'e alle forms... .Ø. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 :oops: ok, gir meg der. men fortsatt så kjører "unload" og "queryunload" når eg kjører "end". merkelig, men sant. Lenke til kommentar
Hurley Skrevet 6. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2003 Så hva skal jeg bruke? :-? Lenke til kommentar
oyvind_b Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Dersom den form'en du står i er den eneste du bruker kan du kjøre en Unload Me .Ø. Lenke til kommentar
Hurley Skrevet 6. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2003 Unload er ingen kommando i VB.net? Hva med Close() ? Lenke til kommentar
oyvind_b Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Sorry, Unload Me er i Vb 6.0. I VB.NET er det metoden Close du må kjøre. .Ø. Lenke til kommentar
exchange Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 dere har helt glemmt dispose metoden. Når du bruker close metoden vil ikke ressurser objektet har bli frigitt før garbage collection kjøres. GC lever på mange måter sitt eget liv, derfor er det viktig å eksplesitt frigi alle ressurser som objektet håndterer med dispose metoden. Så min anbefaling vil bli; har objektet en dispose metode, bruk den. Lenke til kommentar
AssKicR Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Har brukt denne metoden for å lukke filer eg... Virker bra den Dim frm as form FOR EACH frm IN forms unload frm NEXT Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå