Gå til innhold

Hjelp til overklokking av Asus striker extreme

Anbefalte innlegg

og til, Crucial BallistiX PC2-8500 4x1GB,Intel Pentium E2160,XFX GeForce 8800 GT SLI.

Hei folkens, er en noob så er det sagt :p..jeg har fått en ny pc, og vil gjerne overklokke litt hær å dær. Men da tror jeg at jeg trenger hjelp. Så for det første så må jeg si at 4 gb går jo ikke på striker extreme, så jeg må få oppdatert BIOS'en. Og for det andre så kjøpte jeg E2160 fordi til Januar kommer q9550 som er 45nm som er digg :)..litt dyrt

Lurte på om noen hadde råd, enkle råd..har en hau av sider men de er skikkelig lange!

på forhånd takk ;)

Endret av !xmortenx!
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Først og fremst kan vi begynne med prosessoren, der øker du FSB (front side bus), regner med at din skulle klare 400fsb, med mindre det er en veldig dårlig cpu du har fått (min e2140 klarer 400Mhz fsb med letthet, men vil ikke mer enn 407.), du må nok også øke spenningen litt på prosessoren, regner med at 1,4 vil holde med og få denne stabil, jo lavere spenning den er stabil på jo bedre, så hvis dne er 100% stabil ved 400fsb og 1,4v så kan du senke spenningen helt til den er så lav som mulig men likevel stabil. Etter du har gjort dette kan du prøve deg over 400fsb, da øker en dette i små steg i bios og kjører stabilitetstest for hver gang, jeg klokker som regel 10Mhz om gangen...

Pass på og sette en divider på minnet slik at det ikke går synkront med fsb, for ved 400fsb vil rammen få en hastighet på nærmere 1600Mhz, noe jeg tviler på at brikkene klarer... Hold minnet rundt standardfrekvensen.

Muligens du også må øke spenningen på chipset også, men her får du prøve deg frem, jeg er på jobb og husker ikke hva jeg har i farten...

Det var vel kjapp gjennomgang på prosessoren, skjermkortet klokker en fra windows i feks. rivatuner...

Du har forresten alt for lang signatur, maks 4 linjer... ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...