Gå til innhold

Mistenkelig lav tempratur på Q6600..:( :)

[Mick]

Anbefalte innlegg

Hei.. jeg har akkurat bygd meg pc men når jeg går inn i bios for å sjekke tempraturen på cpuen viser den bare fra 13-15 grader.. den har vel vært oppi 20 såvidt, men er utrolig lav og har bare luft kjøling.. riktig nok en litt kraftigere kjøling enn standard, men alikevel bare en enkel vifte.. Her må det vel være noe galt.. det er Q6600 prosessoren også..

Jeg prøvde også å sjekke med programmet SpeedFan på windwos men det sier også at alle 4 kjærnene ligger på 13 grader.. nå er det ikke lenge siden ejg skrudde på PC-en men alikevel det må vel være for lavt ?? er jo 22.9 grader i rommet her ..

Noen forslag til hva jeg bør gjøre ??

Endret av [Mick]
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.. jeg har akkurat bygd meg pc men når jeg går inn i bios for å sjekke tempraturen på cpuen viser den bare fra 13-15 grader.. den har vel vært oppi 20 såvidt, men er utrolig lav og har bare luft kjøling.. riktig nok en litt kraftigere kjøling enn standard, men alikevel bare en enkel vifte.. Her må det vel være noe galt.. det er Q6600 prosessoren også..

Jeg prøvde også å sjekke med programmet SpeedFan på windwos men det sier også at alle 4 kjærnene ligger på 13 grader.. nå er det ikke lenge siden ejg skrudde på PC-en men alikevel det må vel være for lavt ?? er jo 22.9 grader i rommet her ..

Du må bare kjøre den på full load en stund og se hva temperaturen er etterpå da..

Lenke til kommentar

Du må bare kjøre den på full load en stund og se hva temperaturen er etterpå da..

CPUen skal uansett ikke være kaldere enn rommet, den produserer varme, ikke kulde.

Lenke til kommentar

CPUen skal uansett ikke være kaldere enn rommet, den produserer varme, ikke kulde.

Nettop det jeg tenkte også.. det kan jo unulig bli kaldere enn rommet.. det rare et at på vcore står det fail med rød skrift også..

altså den som skal vise vcore... så jeg tenkte at kanskje bios oppdatering kunne hjulpet, men det var ikke kommet noen ny bios.. samme dato som den jeg har.. ,men burde jeg bare legge inn denne fordet? altså på nytt ?

mens jeg først er inne på det.. PC-en booter opp med windwos som jeg nettop har lagt inn, men får ikke til å legge inn drivere til skjermkortet.. nå låner jeg bare ett skjermkort 8500 gt mens jeg venter på 8800 GT, men det funker ikke hverken i XP eller vista.. men uten skjermkort dirvere så fungerer pc`n slik den skal..

Hva kan være galt?

Endret av [Mick]
Lenke til kommentar

så lenge temperaturen er kaldere enn i rommet, som sagt av kaaos, så er det 100% sikkert at det er noe feil. det er helt sikkert folk her på forumet som har god greie på temperaturavlesning på prosessorer, og kan fortelle hva som muligens kan være feil...

EDIT: litt for sent gitt...

Endret av hardrock_ram
Lenke til kommentar

Eeh, om du legger tillit til den temperaturmålingen der kan du jo prøve å ta på kjøleren helt nederst? om den virker kaldere enn lufta rundt deg så byr jeg 5000 for oppsettet ditt ihvertfall :p

Det virka som en helt umulig temperatur på en q6600 :) Men ta fingerprøven å se selv

Lenke til kommentar
Eeh, om du legger tillit til den temperaturmålingen der kan du jo prøve å ta på kjøleren helt nederst? om den virker kaldere enn lufta rundt deg så byr jeg 5000 for oppsettet ditt ihvertfall :p

Det virka som en helt umulig temperatur på en q6600 :) Men ta fingerprøven å se selv

Har prøvd å kjenne på kjøleren og den virker ikke noe varm i det hele tatt heller, lonket vil jeg si, men at den er litt varmere enn rommet. ja det er den.. nå har jeg heller ikke hatt PC-en på veldig lenge om gangen, så den har max stått på 2-3 timer , men det burde vel ikke ha noe å si.. (Chipsettet er faktisk varmere enn kjøleren)

Tenkte jeg skulle prøve å kjøre prime95 og se om det kan få litt temp i prosessoren..

By the way har ikke overklokket eller stilt inn på noe innpå M.I.T.. Alt er stilt på "Standard optimized Defaults"

men takk for svar.. skal prøve å legge inn ny bios i dag så får vi se....

Lenke til kommentar

Min Q6600 ligger på 30-40 grader.... Når jeg har spilt Crysis en time eller to så ligger den på 43 Ca og det med en standard kjøle enhet fra intel

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...