oystein_strom Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Har tenkt å kjøpe en gaming pc. Trenger litt hjelp med deler. Har tenkt å bruke fra 10 til 15 tusen. Gi meg noen tips Lenke til kommentar
Stauffenberg Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Her er PC-en jeg kjøpte nå hos Komplett og får levert om en dag eller to. Kabinett: Antec Nine Hundred. kr. 998 Grunn: Veldig god kjøling, god design og bra plass HK: Gigabyte GA-X38-DQ6 kr. 1798 Grunn: High-end HK basert på Intel X38, PCIEx 2.0, bra til overklokking, dual BIOS, god til Crossfire, DDR2. Men et rimeligere HK kan godt velges. F. eks. P35 chipset eller Nvidia N680I dersom man ønsker SLI CPU: Core 2 Quad Q6600 kr. 2.025 RAM: Crucial Ballistix PC-8500 DDR2 4x 1GB kr 795x2 = kr. 1590 Skjermkort Gainward 8800GT 512MB PCIEx 2.0 kr. 2079 Grunn: 8800GT er billig og har god ytelse. Kjøp det merket som er på lager først fordi det er mangelvare nå. Alternativt kan man kjøpe 2x ATI HD3870 og kjøre dem i Crossfire. X38 HK egner seg veldig bra til det PSU: Thermaltake Toughpower 750W kr. 1198 Grunn: Ingen spesiell. Mange andre merker er gode også (Corsair, Mist etc.) HD: WD SE16 750GB kr. 1495 Grunn: Veldig bra på tester og yter opp mot 10000rpm Raptor diskene. Men annen HD kan velges DVD: Samsung DVD brenner SATA SH-S203N kr. 299 Grunn: SATA istedet for IDE, men mange andre merker er gode også (f. eks. Nec) Mus: Logitech G5 lasermus. kr. 599 Grunn: Veldig gode tester, fin design, lasermus istedet for optisk, men mange andre er gode også. Her må smak og behag bestemme Tastatur: Saitek Eclipse II kr. 595 Grunn: Stilig design, 3 lys, bra omtale. Men mange andre tastatur er gode til gaming. OS: Vista 64-bit OEM engelsk kr. 1050 Grunn: Trenger 64-bit for å utnytte 4GB RAM. Liker best engelsk språk. Norsk språk er litt rimeligere. I tillegg har jeg kjøpt en musmatte og Nero DVD brennerprogram Sum totalt: kr. 13726 **************** Trenger man skjerm så kan f. eks. en 19" eller 22" widescreen mellom kr. 2000-3000. Dersom man trenger å spare litt penger på oppsettet i forhold til mitt så ville jeg valgt å bygge HK og f. eks. velge et bra P35 kort, f. eks. ABit IP35 Pro til 1295 eller Asus P5K til kr. 890. Det finnes mange bra hovedkort. Harddisk kan man også spare endel på ved å gå ned til 500 GB. F. eks. får man en Samsung Spinpoint T166 til 795 Hvorfor velge Komplett: Komplett er litt dyrere enn de billigste nettbutikkene, men de er veldig gode på service og raske med levering. God service er viktig dersom du får problemer etter montasje av komponentene eller om en av dem er DOA (dead on arrival). Enkelte andre nettbutikker er ikke så enkle å ha med å gjøre om noe er galt. Komplett bytter som oftest en komponent uten kostnad som man melder som defekt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå