Gå til innhold

hvordan få mest muskler ut av treninga?


ecko

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hva skal man spise? hvordan skal man trene? hvor mange reps?

 

si gjerne mere.

 

 

Jeg spiser etter en bok som heter Blodtype-boka har blodtype A jeg da :p men hold deg unna fastfood og godis og brus så er du på lang veg allerede, jeg trener mest styrke hjemme da, har ikke penger til å dra på helsestudio, så jeg bruker ca 2 timer med ut tøyning , sykler 1 time på ergometer sykkel, så går jeg over til benkpress og manualer + situps osv, selv tar jeg 3 rep, det er det folk anbefaler også da, lykke til

Lenke til kommentar

Spørs jo også hva slags muskeltype du skal ha. For eksplosive muskler bør du ha få repetisjoner og større motstand, for mer tverrsnitt trengs det flere repetisjoner og da mindre motstand.

 

Som sagt er det en fordel å spise sunt når du trener. Altså å være så variert som mulig. Men det med brus har jeg ikke sett på som så strengt. Drikker selv en del brus men får fortsatt ganske god uttelling for treningen min.

 

Kanskje si litt mer om hvilke muskelgrupper du vil trene og hva formålet er?

Lenke til kommentar
Spørs jo også hva slags muskeltype du skal ha. For eksplosive muskler bør du ha få repetisjoner og større motstand, for mer tverrsnitt trengs det flere repetisjoner og da mindre motstand.

 

Som sagt er det en fordel å spise sunt når du trener. Altså å være så variert som mulig. Men det med brus har jeg ikke sett på som så strengt. Drikker selv en del brus men får fortsatt ganske god uttelling for treningen min.

 

Kanskje si litt mer om hvilke muskelgrupper du vil trene og hva formålet er?

 

hehe ja du sier noe der ja :p

Lenke til kommentar
hva skal man spise? hvordan skal man trene? hvor mange reps?
Spise mye, og sunt. Dette er omtrent det eneste viktige.

 

Når du er nybegynner kan et fullkroppsprogram være veldig hensiktsmessig, med tanke på muskelvekst og fremgang. Antall repetisjoner er ikke så veldig farlig, men ha 8-10 stk som et mål. Hvis det blir 12 en gang eller 6 en gang er det bare fint.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
vil trene armmusklene, og kanskje resten av kroppen etter det.

 

kan dere si mer enn sunt?

 

Mat med proteiner er ihvertall viktig, mange sider man kan lese seg om til dette. Treningsofurum.no , iform.no ++ står endel om kosthold der.

 

Mat med karbohydrater er viktigere. Han må jo ha energi til å gjennomføre treningsøktene.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
det er proteiner i kjøtt? jeg har proteinpulver som man skal blandet ut med vann, men jeg hørte på TVen at det ikke hjalp noe særlig.

Det hjelper ikke noe særlig om du ikke spiser nok ved siden av, nei. Ikke hør på TV'en når det gjelder muskelbygging. Mytene og fordommene sitter dypt blant almennheten når det gjelder styrkeidretter og muskelbygging.

 

hvilken mat inneholder karbohydrater?

Brød, korn, pasta, frukt, grønnsaker +++. Nesten all daglig kost, bortsett fra kjøtt, inneholder karbohydrater.

har røyking noe å si?

Du får dårligere matlyst, samt at det ødelegger lungene dine. Så ja, det har noe å si.

Endret av medlem-105476
Lenke til kommentar
vil trene armmusklene, og kanskje resten av kroppen etter det.
Tren hele kroppen så vokser armene mer enn de gjør hvis du står og leker med vektene og kun tar arm-øvelser.

 

 

Mat med proteiner er ihvertall viktig, mange sider man kan lese seg om til dette. Treningsofurum.no , iform.no ++ står endel om kosthold der.

Mat med karbohydrater er viktigere. Han må jo ha energi til å gjennomføre treningsøktene.

Et balansert og sunt kosthold er viktig, tror jeg vi kan komme frem til. Karbohydrater er det ikke mye vits i å fokusere på uansett, da en gjennomsnittlig norsk tenåring får i seg mer enn nok karbohydrater ganske lett (brød til alle måltider unntatt middag, poteter og saus til middagen.. typisk norsk husmannsfôr). Det de pleier å spise for lite av er kjøtt og grønnsaker.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...