Gå til innhold

Får ikke nett. Kan noen være så snille og hjelpe meg? :)


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har en bærbar PC, som jeg har hatt trådløst nett på. Men plutselig får jeg ikke nett lenger. Har hatt det før! Når jeg ser på tilkoblingen er signalstyrken veldig bra, og som regel ligger den på en hastighet på 54 Mbps. Men når jeg åpner explorer kommer det opp at siden ikke kan vises, eller så får jeg opp en nytt lite vindu midt på siden(en slags feilmelding) om at siden ikke kan vises.

 

Jeg har prøvd ipconfig/release/renew osv, men det virker fortsatt ikke.

 

Er det noen som kan være så snille og hjelpe meg?

 

 

På forhånd takk!! :)

 

 

Hilsen

 

Tommy S.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det var utrolig lite info.

 

Får du ip?

Fungerer andre programmer enn IE over nettet?

Fungerer dataen din på andre nett?

Fungerer andre dataer på ditt nett?

Får du kontakt med router?

Får du kontakt med modem?

 

 

Da kommer litt mer info! :)

 

-Ja, andre programmer enn explorer fungerer noen ganger. Jeg spilte poker på PC-en min i går, men fikk fortsatt at siden ikke kunne vises i explorer.

-Litt usikker på om dataen min fungerer på andre nett. Det har gjort et tidligere, men har ikke sjekket, etter at jeg fikk dette problemet...

-Andre dataer fungerer på mitt nett!

-Når jeg sjekker tilkoblingen har jeg en hastighet på 54Mbps, signalstyrken er veldig bra, mens status er tilkoblet..

 

En annen ting! Når jeg sjekker statusen for trådløs mettverkstilkobling, ser jeg at signalstyrken er veldig bra, men så plutselig går den ned til 1 et lite sekund, før den spretter opp igjen.

 

 

Tusen takk for all hjelp! :)

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar
Da er det nok enten

 

1. Fil - arbeid frakoblet

2. Verktøy - alternativer for internett - tilkoblinger - lan-instillinger - proxy server - deaktiver

 

 

Jepp, nå fungerte det igjen! Endret den proxy saken...

 

Tusen hjertlig takk, PepsiCo!! :D

 

Hmmm, dette skrev jeg visst litt for tidlig... Nå har jeg det samme problemet igjen. Og det skjer ikke noe når jeg endrer på proxyen. Av og til får jeg opp en beskjed fra windows, hvor jeg blir spurt om jeg vil fortsette å kjøre på denne siden el. Husker ikke nøyaktig hva det står. Men jeg får ihvertfall tre alternativer. Det er at jeg ikke skal fortsette å kjøre, fortsette og spør meg igjen senere. Vet noen hva dette kan skyldes?? Fikk som sagt nett når jeg endret denne proxyen PepsiCo.

 

Og forresten, glemte å svare på det. Ja, jeg har IP.

 

 

Takk for all hjelp :)

Lenke til kommentar
Det er i IE7 og valget i midten er fortsett og har et rødt tegn ved seg?

 

Nei, det er ikke IE7. Men husker ikke hva det er heller. Får det jo ikke opp nå som jeg har ikke har nett... Så jeg husker heller ikke om det har noe rødt ved seg. Men det har kommet to forskjellige, det er det eneste jeg husker... :)

Lenke til kommentar
haha, du sier noe der :wee: Men bruk en annen data, last ned en annen nettleser, legg det på minnepenn og over på den dataen. Det skal forhåpentligvis løse problemet

 

Da har jeg åpnet opera på min maskin, men det fungerer heller ikke... Nå skjønner jeg ingenting! I opera får jeg, "FEIL- Forbindelsen nedkoblet av tjeneren.

 

Jeg har altså fortsatt nett, men klarer ikke å åpne noen nettleser. Kan dette rett og slett være et virus??

 

Jeg har også sammeliknet alt på "alternativ for internett" med en annen bærbar PC her i huset, og vi har akkurat de samme innstillingene...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...