Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Lånekassen nekter og gi ut stipend

Gjest Slettet+981234789

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+981234789

Hei.

Jeg har fått en nedbetalingsplan for lånet mitt nå,

jeg har bestått eksamen og ikke bodd hos foreldrene mine under skolegang.

til min forskrekkelse har ingen ting blitt gjort om til stipend, jeg tok kontakt med Lånekassen på telefon,

de sa at jeg ikke hadde rett på stipend siden jeg var registrert at jeg bodde hjemme hos foreldre.

i folkeregistert står det hvor jeg bor nå og underskolegang, jeg har også en leiekontrakt hvor det står dato.

de påstår at dette ikke har noe og si, siden jeg måtte sende inn en lapp om at jeg har flyttet til de,

men det er forsent nå,

jeg har også vært hos lånekassens kontorer men de var til svært liten hjelp,

det eneste jeg kunne gjøre var og sende inn klage, men at det kom helt sikkert ikke til og fungere.

så til dere som skal søke om lån og bor borte send lapp med addresse med engang eller så får dere ikke stipend.

jeg kan ikke huske og ha fått noe brev som forklarer tydlig at dette må gjøres for og få stipend,

de sa også på telefon før jeg tok lånet at folkeragisteret holdt,

på min side på lånekassen.no står min addresse som ikke er hos mine foreldre.

klarer de ikke så skjkke sine egene sider eller folkeregister?

noen som har vært borti dette før og kan dele sine erfaringer?

takker for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789
Når du søkte om stipend/lån hva skrev du under studieadresse?

Vær litt mer konkret. Hvilken år gjelder det? Hvor mange år gjelder dette? Har du alltids bodd alene under studietid?

dette var i fjor 06/07, altså èt år, har alltid bodd alene under studietid.

jeg skrev at jeg skulle bo borte men hadde ingen adresse enda, siden det var uvist hvilken adresse jeg fikk, når jeg søkte om lån/stipend

på siden til Lånekassen står adressen min som jeg bodde under studietid, og at dette er noe jeg ikke kan endre på siden det ble hentet automatisk fra folkeregisteret, så hvorfor bruker de ikke denne infoen når det gjelder?

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

Vær litt mer konkret. Hvilken år gjelder det? Hvor mange år gjelder dette? Har du alltids bodd alene under studietid?

jeg skrev at jeg skulle bo borte men hadde ingen adresse enda, siden det var uvist hvilken adresse jeg fikk, når jeg søkte om lån/stipend

på siden til Lånekassen står adressen min som jeg bodde under studietid, og at dette er noe jeg ikke kan endre på siden det ble hentet automatisk fra folkeregisteret, så hvorfor bruker de ikke denne infoen når det gjelder?

Merkelig! Ta med alt av kopier og slikt. ta med også bankutsrift av leiebetaling osv og dra ned på lånekassen sine kontorer og mas på dem.

Regner med at du har rettigheter og slikt, men er ikke så veldig flink på det..

kanskje du kan få hjelp her, ved å lag å be en moderator flytte tråden din..?

https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=338

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Merkelig! Ta med alt av kopier og slikt. ta med også bankutsrift av leiebetaling osv og dra ned på lånekassen sine kontorer og mas på dem.

Regner med at du har rettigheter og slikt, men er ikke så veldig flink på det..

kanskje du kan få hjelp her, ved å lag å be en moderator flytte tråden din..?

https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=338

ja får prøve det...

men var hos lånekassen, de nektet på alt og sa det eneste jeg kunne gjøre var og sende inn klage...

Lenke til kommentar

Èn ting er sikkert, og det er at når du skal klage på slike ting er det som regel ingenting kundebehandlerne kan gjøre. De er ansatt til å sitte der og svare på enkle spørsmål, eller endre enkle ting. Det nytter heller ikke å møte opp på Lånekassen og klage. Du må skrive en skriftlig klage, og pent vente noen sure uker mens denne er under behandling.

Lånekassen nektet å gi meg stippend som borteboer fordi jeg bodde for nært foreldrehjemmet mitt, men det var ikke plass der på grunn av for mange småsøsken. Jeg sendte inn en skriftlig klage, og hele saken ordnet seg til slutt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
Èn ting er sikkert, og det er at når du skal klage på slike ting er det som regel ingenting kundebehandlerne kan gjøre. De er ansatt til å sitte der og svare på enkle spørsmål, eller endre enkle ting. Det nytter heller ikke å møte opp på Lånekassen og klage. Du må skrive en skriftlig klage, og pent vente noen sure uker mens denne er under behandling.

Lånekassen nektet å gi meg stippend som borteboer fordi jeg bodde for nært foreldrehjemmet mitt, men det var ikke plass der på grunn av for mange småsøsken. Jeg sendte inn en skriftlig klage, og hele saken ordnet seg til slutt.

'

fant ut det jeg også, de var til liten hjelp.

holder på og skrive en klage nå, med div beviser, deriblandt utskrift fra folkeregisteret og leiekontrakt..

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

Du får bare krysse fingrene for at de blir å svare deg da. Etter min klage var behandlet fikk jeg aldri noe tilbakemelding. De bare gikk inn og endret stippendet til borteboer, noe som jeg fant ut av å gå inn på "Mine sider" under Lanekassen.no. Noe skriftlig tilbakemelding fikk jeg aldri, men det brydde meg ikke da. Jeg fikk det jeg ville..

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
Gjest Slettet+981234789

etter to flere brev med masse begrundelser og bevis, har jeg endelig fått stipendet mitt!!! Jej :thumbs:

det lønner seg å stå på, så får man det man har krav på...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...