Gå til innhold

Logmein.com og oppstart

Bulle

Anbefalte innlegg

Har forsøkt å bruke Logmein til fjernstyring og det er en ganske fin tjeneste. Eneste jeg reagerer på er at programmet som må være installert på den maskinen som skal fjernstyres automatisk starter ved oppstart av PC-en. Jeg ser dette som litt unødvendig, og sikkerhetsmessig vil jeg ikke at maskinen skal være tilgjengelig annet enn når jeg selv ønsker det. Er det mulig å gjøre noe med dette ? Vet at det går an disable service'en som styrer Logmein, men det er litt tungvindt. Har forsøkt å stille inn service'en til å starte manuelt, men det hjalp visst ikke.

Anyone ? :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke forsøkt, men prøv å fjerne Logmein fra oppstarten (Fjern LOGMEIN GUI fra HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run) også lager du to .bat filer, en som starter tjenesten og en som stopper tjenesten (net start/stop "navn på tjenesten"), også bruker du windows sin scheduler til å kjøre de når du ønsker at tjenesten skal starte opp eller stoppes.

Vil bare få legge til at logmein bruker svært lite ressurser når den ikke er i bruk, og setter du et vanskelig passord på logmeinkontoen og pålogging til selve maskinen (som jeg virkelig anbefaler deg å gjøre), så skal sikkerheten være ivaretatt. Og hvorfor er sikkerheten dårligere i de periodene hvor du ikke vil den skal være tilgjengelig?

Og at logmein starter automatisk ved oppstart ser jeg på som helt naturlig, ellers vil du være garantert at du glemmer å ha startet det før du forlot maskinen når du virkelig trenger å koble deg til...

Lenke til kommentar

Bat-fil løsningen høres grei ut, med det forbehold at jeg får det til da.

Du har noen poenger, med passord og all-time-kjøring, men jeg mener nå at risikoen er lavere hvis tjenesten ikke er aktivert.

Har du en oppskrift på hvordan man starter en service i en bat-fil ? Hvilken kommando bruker man ?

B

Lenke til kommentar

nevnte jeg kort i parentes, men lag 2 filer du kaller for startlogmein.bat og stopplogmein.bat

Lim det mellom strekene inn i startlogmein.bat

---

Net start "LogMeIn"

Net start "LogMeIn Maintenance Service"

---

Lim det mellom strekene inn i stopplogmein.bat

---

Net stop "LogMeIn Maintenance Service"

Net stop "LogMeIn"

---

Er usikker på om det er nødvendig å kjøre "LogMeIn Maintenance Service", men tar den med for sikkerhetsskyld...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...