Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke tilgang til avslutt-knappen osv.

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har mistet avslutt-knappen og "Kjør" knappen på start-menyen i XP. Dette skjedde etter jeg skulle installere et virus program. Jeg avinstallerte AVG Free for å installere en annen versjon av AVG, den funket ikke så jeg byttet tilbake til AVG Free. Etter det har jeg mistet de to knappene og tilgang til volum knappene på tastaturet! :cry: , og når jeg prøver windows-knapp + R for å få tilgang til "kjør" knappen, så får jeg denne meldningen: "Denne operasjonen ble avbrutt på grunn av begrensninger som er definert for denne maskinen. Kontakt systemansvarlig." Noen som kan hjelpe meg? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja, jeg prøvde å danne en ny konto, gjorde den om til admin. og da hadde jeg avslutt og kjør knappen :dontgetit:

Men jeg har de ikke på den kontoen som jeg egentlig bruker. virker som jeg har kommet borti noe som har deaktivert rettighetene som admin. eller noe på den kontoen. Har kjørt AVG Free virus scan og Ad-Aware mange ganger ingen tegn til virus heller...

Jeg prøvde også systemoppretting.. funket heller ikke, prøvde mange datoer før problemet. får bare samme beskjeden hver gang om at Systemopprettingen misslykket uten noe svar om hvorfor...

Endret av Eurobooy
Lenke til kommentar
ja, jeg prøvde å danne en ny konto, gjorde den om til admin. og da hadde jeg avslutt og kjør knappen :dontgetit:

Men jeg har de ikke på den kontoen som jeg egentlig bruker. virker som jeg har kommet borti noe som har deaktivert rettighetene som admin. eller noe på den kontoen. Har kjørt AVG Free virus scan og Ad-Aware mange ganger ingen tegn til virus heller...

Jeg prøvde også systemoppretting.. funket heller ikke, prøvde mange datoer før problemet. får bare samme beskjeden hver gang om at Systemopprettingen misslykket uten noe svar om hvorfor...

Har du sjekket gruppene brukeren din er meldem av?

Høyreklikk på Min datamaskin => Behandle => Lokale Brukere og Grupper => Brukere => dobbelklikk på brukernavnet ditt og sjekk 'Grupper'. Trenger kun å være medlem av Administratorer.

Lenke til kommentar

Jeg sjekket dette, og det sto at jeg var medlem av brukere og admin. så jeg fjernet brukere, men hva skulle skje nå?

Jeg får fortsatt ikke opp Kjør ruten og jeg har ikke peiling på hvordan man aktiverer den avslutt-knappen :roll:

Jeg får fremdeles denne beskjeden: "Denne operasjonen ble avbrutt på grunn av begrensninger som er definert for denne maskinen. Kontakt systemansvarlig."

Lenke til kommentar

mener du at man starter den opp i sikkerhetsmodus og så tar systemoppretting?

prøvde ihvertfall dette... samme svaret: Systemoppretting ble ikke fullført

Prøvde også å starte maskinen opp der den fungerte sist...

Men det jeg har funnet ut er at jeg hadde to admin. En hvor jeg har alle greiene og en annen som bare het maskinnavnet og var utrolig liten på størrelse, ca 300 kb. den fjernet jeg.

Der stod det også at den var blitt endret etter at jeg sku installere det virus programmet, samme datoen...

Det virus programmet må ha ført med seg noe som har knotet til admin. greia min.

Men det kan jo ikke være et virus eller spam siden han ikke finner noen av delene??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...