Åsmund Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 (endret) Hei. Jeg og min bror har ett problem med vista på 3 bærbare pc-er. Brutter har 2 pc-er med atheros netterkskort og jeg har intel. Vi har begge 2003 server vi skal koble til. Med kabel er det ok. Trådløst funker ikke. Det vil si det innebygde, en dlink dongle fungerer utmerket. Brannmur er slått av og kabelnett fungerer bra. Med og uten brannmur. Broren min brukte en gammal xp driver, og da fungerte det faktisk, men pc-en ville ikke starte opp igjen. Han ringte og asus support telefon, men de var i følge han kunnskapsløse og skjønte ikke problemet hans. Den gamle bærbare til bror da han hadde vista på den var det ingen problemer. Det virker som det er ett problem med vista på bærbare maskiner. Jeg har prøv å finne det ut selv ved å søke osv, men ingen løsning er funnet. Har dere andre hw brukere noen forslag? Endret 23. november 2007 av Åsmund Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Innebygde trådløse nettverkskort på enkelte laptoper er ofte av den billige typen, prøv å gå inn på oppsettet på den trådløse routeren og skift hvilkenkanal den sender trådløst på. Spesielt hvis den er satt opp med å sende på "automatisk" kanal, er det mange nettverkskort som har problemer med å finne den trådløse routeren. Jeg er på ingen måte noen ekspert, men dette kan ihvertfall være en plass å begynne. Lenke til kommentar
Dr S Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Her kan det være mye rart. Men er det så at dere ikke får kontakt med ruteren eller er det bare Windows Server 2003 dere ikke får kontakt med. Dette er litt vesentlig. Kan virke som noen kort ikke er komp. med Windows 2003 server ordentlig. Har ikke vært borti helt det samme problemet, men jeg har hørt om et firma som møtte kjøpe PCMIA WLAN kort til sine ansatte for at det skulle funke. Lykke til Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 22. november 2007 Forfatter Del Skrevet 22. november 2007 (endret) hei, takk for svar. vi kommer inn på routeren og internett helt fint. Jeg skal undersøke kanalinnstillingene. edit: ialefall på min egen router er den satt på kanal 11. Endret 22. november 2007 av Åsmund Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 23. november 2007 Forfatter Del Skrevet 23. november 2007 jeg har nå fått det til hjemme hos meg og vil undersøke hvordan det ligger ann hos broren min etterhvert. Det er antagelig ett annet problem, ettersom han ikke får vnc eller orb til å fungere. Uansett så måtte jeg på vista velge privat isteden for offesielt nett.Ttrodde jeg hadde gjort dette allerede. Deretter måtte jeg manuelt legge inn tcp og udp portene for lan på brannmuren spesifikt for nettverkstilkoblingen. Jeg kunne ikke bare huke av for "deling av printer og filer" Ganske rart syns jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå