Gå til innhold

Alternativ til MediaMonkey i linux

Talker

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da skal jeg se på dette. :)

MediaMonkey har en rekke funksjoner som er bra for å sortere musikken, ordne filnavnene, slette "duplicates" osv. Jeg har ikke så mye erfaring med andre avspillere, men jeg liker også muligheten til å velge om den skal sortere etter artist, album, track, now playing, playlists, mappe/lokasjon, sjanger og hele denne rekka. Pluss et søkefelt som søker i sanntid :)

EDIT: Er også endel andre avanserte funksjoner og mulighet for scripting som jeg ikke er videre inne i, men er greit å ha muligheten. :p

Endret av Talker
Lenke til kommentar

vet ikke om amarok har funksjoner for å rydde i filene og slikt, men det kan hende du finner scripts som gir deg de funksjonene du trenger. Du kan i alle fall bestemme temmelig fritt hvordan du vil at musikken skal sorteres i oversikten, og du har en egen tab for filstruktur. Du har også en tab for vanlige og automatiserte playlists, plus radio og podcast. søking i sanntid er på plass :)

Lenke til kommentar

Det fins jo en hel haug programmer som har den Itunes/MediaMonkey-stilen da... så det kommer vel litt an på hvilke som har de funksjonene du helst vil ha...

- Personlig bruker jeg Exaile, enkel i bruk, bra playlists, henter album-bilde selv (evt. kan du høyreklikke og få hentet et), last.fm-støtte osv.

- Så har du Amarok, som er nevnt.

- Rhythmbox følger vel med Ubuntu?

- Banshee.

- Songbird.

- Quod Libet.

osv...

De tre-fire første er vel mest brukt.

Lenke til kommentar

Jeg brukte MediaMonkey i Windows men etter at jeg bytta os har jeg ikke funnet noen mediaspiller som gjør alt det MM gjør. Men liker Rhytmbox siden den er så enkel i bruk og tar minimalt med minne i forhold til feks Amarok samtidig som den har en del kraftige funksjoner. Også er det den eneste spilleren jeg fikk til å importere spillelistene mine fra MM helt uten noe kluss. Men det med minnebruken har vell mye å gjøre med at Amarok er bygget for KDE og Rhytmbox er for Gnome. Hadde jeg brukt KDE hadde sikkert Amarok vært mitt valg. Liker Rhytmbox bedre og bedre jo mer kjent jeg blir med den :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...