Gå til innhold

Det trådløse nettverkskortet er borte!

Zeile

Anbefalte innlegg

Har hatt et lite problem med det trådløse nettverkskortet på min HP Pavillion dv2000. Jeg fikk en BlueeScreen, og da jeg starta PC-en igjen var det trådløse nettverkskortet mitt borte. Kortet kom tilbake neste gang jeg fikk BSoD, men gangen etter der var det borte igjen. Og sånn har det holdt på en stund. Jeg har gått in på My Network Places og sett etter der, men nei... kortet er og blir borte. Det virker som om hele nettverks kortet mitt er forsvunnet fra Windows.

Jeg bestemte meg for å formatere (til WinXP SP2 Pro) og da det var gjort var alt bra igjen. Men da jeg kom hjem igjen fra kameraten min som jeg formaterte hos, så var kortet borte igjen, og ja... jeg vet det var der før jeg dro fra ham. Var nemlig logget på et nettverk da. Før formateringen kjørte jeg WinXP SP2 MCE.

Trådløst nettverkskort: Broadcom

Jeg tror ikke det kan være feil på hardware-nivå siden alt funker fett i Kubuntu.

PS. Reinstallasjon av driver har ikke hjulpet.

Noen konstruktive forslag?

Endret av Zeile
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har faktisk sett dette problemet på denne type maskin før. Jeg var hos en som opplevde det samme. Ved en tilfeldighet satte jeg maskinen oppå en pute som tettet luftinntaket slik maskinen ble varm. Da dukket kortet opp igjen. Det virket som om kortet kun virket når maskinen var over en viss temperatur. Kunden sendte maskinen inn igjen og fikk fikset problemet...

Lenke til kommentar
Jeg har faktisk sett dette problemet på denne type maskin før. Jeg var hos en som opplevde det samme. Ved en tilfeldighet satte jeg maskinen oppå en pute som tettet luftinntaket slik maskinen ble varm. Da dukket kortet opp igjen. Det virket som om kortet kun virket når maskinen var over en viss temperatur. Kunden sendte maskinen inn igjen og fikk fikset problemet...

Fikk han fyren noensinne vite hva det var som egentlig var galt med maskinen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...