Gå til innhold

HD ready skjerm til PC-en?

andper

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva legger du i begrepet "HD-ready"? For meg virker det som at det eneste som kreves for at en TV skal merkes med hd-ready er at den må kunne vise en oppløsning på minst 1280x720. Ifølge den definisjonen er praktisk talt alle pc-skjermer (17" og større) hd-ready...

Jeg regner med at du stiller litt høyere krav enn dette... for eksempel kan HDMI tilkobling være kjekt å ha, "full HD" (1080p) sier man vel heller ikke nei takk til.

Sjekk prisguiden, velg HDMI under tilkoblinger og 24 tommer størrelse. Pc-skjermer på 24" og større har en oppløsning på 1920x1200 og kan vise 1080p. Modifiser eventuelt søket etter dine egene behov.

Endret av josef_stalin
Lenke til kommentar

HD-Ready tilsvarer jo mindre oppløsning enn standardoppløsningen på 19'' skjermer i dag, nemlig 1280x1024... ikke noe særlig å trakte etter spør du meg. i alle fall ikke noe å lete spesifikt etter. eneste grunnen da måtte vel være for å få en skjerm som har HDCP om det trengs i skjermen. (?)

DVI<->HDMI er jo pinkompatbielt uansett, så det er vel heller ikke ett spesiellt krav?

Lenke til kommentar

Det er ikke det vi sier. Vi sier bare at oppløsningen ikke er en bekymring. Så godt som alle monitorer solgt de siste 2 årene 19'' eller over har god nok oppløsning til å i alle fall dekke HD-Ready logoens krav.

Du må bare sørge for å skaffe deg en monitor som også har HDCP støtte på DVI porten, så er du good to go.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Dell 2407WFP HC. Denne ligger jo på 6000 kr. Er det denne prisklassen skjermene begynner på? eller finnes det i prisklasse lavere?

Sett litt på: SyncMaster 245B, Syncmaster 226CW og SyncMaster 225UW.

Noen av disse som kan anbefales? og hvordan er skjermen med tanke på spill og film?

Lenke til kommentar

Det kommer en ny "port" standatr nå hvert øyeblikk som tar over for dvi, dvi-d og hdmi.

Displayport 1.0 (den standaren støtter og 2560x1600 oppløsninger i strekk på 15 meter også)

Jeg hadde venta litt jeg.

Dell sin nye 30" kommer med bla Displayport-interface.

Så kommer det nok noen billigere modeller etterhvert ut på markedet etterhvert kan jeg tenke meg.

Endret av Shadow_iX
Lenke til kommentar

(DisplayPort 1.1 er siste versjon)

Hvorfor vil du vente på DisplayPort? HDMI er allerede godt etablert og vi må nok vente ei god stund på brukbare produkter med DP.

HDMI 1.3 støtter også 2560x1600 over 10 meter med gode kabler (100 meter med aktive kabler, men de koster nok skjorta og litt til).

@andper: Hva skal du bruke skjermen til? Hvilke krav har du?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...