Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Lurt i følge salgsoppgave


huldal

Anbefalte innlegg

Har kjøpt en bil. Stolte 100% på salgsoppgave og tilstandsrapport, og kjøpte bilen usett.

Det som viser seg nå er at bilen har ikke sentrallås. Skal konfrontere forhandleren med dette i morgen, og bil være litt forberedt. Hvilke retter har jeg..... Kan selger sei at han beklager uten noen form for komensaasjon? Koster vel en 2-3000 å montere dette i ettertid. Kan jeg kreve dette? Håper noen tar seg bryet med å svare innen 12 timer fra denne postes.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Jeg kjøpte en bil en gang (hos forhandler), og forhandler opplyste på telefon at bilen hadde sentrallås som betjenes med alarmens fjernkontroll. Jeg prøvde bilen før jeg kjøpte den, men sjekket ikke det med påstått sentrallås under prøvekjøringen. Merket først da jeg kom hjem med bilen at den ikke hadde sentrallås i det hele tatt, kun alarm. Kom ingen vei med dette, da det ikke var spesifisert skriftlig. Jeg lærte da at man ikke kjøper bil uten å sjekke den svææært grundig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV
Det store spørsmålet her er om dette er en vesentlig mangel eller ikke.

 

Det store spørsmålet her er om kjøper kan dokumentere at det foreligger en mangel eller ikke.

Lenke til kommentar

Svigerfar kjøpte en bil av forhandler! Det stod at den skulle vise utetemperatur. Det gjorde den ikke, fordi den hadde ikke kjørecomputer, og det måtte man ha for å vise temperatur. Dette fant han ut i ettertid! Han tok kontakt med forhandleren, og han sa at javel, det står at den skal vise temp, så da må du få montert inn en kjørecomputer...

 

Vips så var det ordnet!

 

Sånn skal det være mener eg!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Så lenge dette står i salgsoppgaven, er vel mangelen å anse som tilstrekkelig dokumentert. Få dette ettermontert eller få redusert prisen med det det koster å få montert sentrallås (ev tillegget for sentrallås da bilen var ny).

Lenke til kommentar
En selger kan ikke fraskrive seg ansvar selv om det står i annonsen....

Å ta et forbehold om at annonseteksten kan være feil/mangelfull/ufullstendig er vel ikke det samme som å fraskrive seg alt ansvar?

 

I ALLE finn.no annonsene står det:

Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fåes direkte fra selger
.

 

En annonsetekst er vel heller ikke juridisk bindende?

Endret av Erik Braseth
Lenke til kommentar
En selger kan ikke fraskrive seg ansvar selv om det står i annonsen....

Å ta et forbehold om at annonseteksten kan være feil/mangelfull/ufullstendig er vel ikke det samme som å fraskrive seg alt ansvar?

 

I ALLE finn.no annonsene står det:

Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fåes direkte fra selger
.

 

En annonsetekst er vel heller ikke juridisk bindende?

 

 

Litt feil formulert fra meg.... mente bilens ekstrautstyr og innhold. Å skrive at en bil har sentrallås i salgsoppgave er en vesentlig mangel, og kan ikke unnskyldes med teksten "forbehold om feil".

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...