xiira Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 (endret) Hei og hå! lurer på om noen vet om intel xeon X3220 er noe bedre enn Quad Q6600? Fått med meg hvor bra og rimelig Q6600 er, men har også hørt at xeon prosessorer er bedre. Denne xeon prosessoren har nøyaktig like specs, av det jeg har fått med meg, og koster bare 15 kr mer enn q6600 på amentio.. Prosessoren er til en 3D workstation. Takk for råd:) OJacob Endret 22. november 2007 av ojacob Lenke til kommentar
Nassuz Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Ok, før du får allt for mye pepper for din emnetittel foreslår jeg at du bytter ut P4 (R.I.P) med Quadcore istedenfor. BTW, er det en workstation du skal ha hjemme er begge de 2 overnevnte cpuene gode nok, jeg foretrekker Xeon da de er selektert litt bedre og muligens er fra den bedre delen av wafern, begge har samme spec (tildels) så det blir egentlig hipp som happ. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Xeon har gjennomgått en strengere kvalitetskontroll enn det q6600 har, og siden prisforskjellen bare er 15,- ville jeg helt klart valgt Xeon... Lenke til kommentar
xiira Skrevet 22. november 2007 Forfatter Del Skrevet 22. november 2007 Happy now? vet ikke hvorfor jeg skrev p4.... En annen ting, må man ha 64bit xp for å få 4 gig ram? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Happy now? vet ikke hvorfor jeg skrev p4.... En annen ting, må man ha 64bit xp for å få 4 gig ram? En kan ha 4Gb installert i maskina under 32bit windows også, men du vil kun få utnyttet mellom 3Gb og 3,75Gb... så skal en få utnyttet alle 4Gb må en ha 64bit... Lenke til kommentar
xiira Skrevet 25. november 2007 Forfatter Del Skrevet 25. november 2007 kan man installere både 64- og 32bit på en hd? så kan jeg bruke 32 til scannere, webcam, printere osv, og 64 til 3d og bildebehandling. Rart ikke xeon prosessoren har blitt like populær som q6600. O.J. Lenke til kommentar
radivx Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Xeon bli ofte forbundet med Hi-End systemer, tror folk er litt "redd" for dem. På samme måte som SAS har litt magi over seg. I tillegg pleier jo Xeon og koste litt mer enn 15kr i forskjell. Jeg vil anbefale deg å kjøpe VMWare (test først 30 dager demo) og koble de tingene som har driverproblemer direkte inn i den virtuelle maskinen. Da får man kjørt det meste som har driver problemer med 64-bit (noe som blir mindre og mindre for hver dag som går). Lenke til kommentar
xiira Skrevet 27. november 2007 Forfatter Del Skrevet 27. november 2007 Takk for hjelpen folkens:D Tror jeg venter litt med 64bit, til jeg forhåpentlig en gang skal ha 8 gig! Ser i prisguiden nå at en b-vare av xeon prosessoren selges for 1500 kr. Hva betyr b-vare? Er det dumt å kjøpe det? OJ Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Takk for hjelpen folkens:D Tror jeg venter litt med 64bit, til jeg forhåpentlig en gang skal ha 8 gig! Ser i prisguiden nå at en b-vare av xeon prosessoren selges for 1500 kr. Hva betyr b-vare? Er det dumt å kjøpe det? OJ b-vare vil jeg tro er snakk om demovare eller noe lignende, som er sendt inn på angrefristen. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Takk for hjelpen folkens:D Tror jeg venter litt med 64bit, til jeg forhåpentlig en gang skal ha 8 gig! Ser i prisguiden nå at en b-vare av xeon prosessoren selges for 1500 kr. Hva betyr b-vare? Er det dumt å kjøpe det? OJ Det er sansynligvis en angrefrist-vare eller demo-brukt vare. Siden en prosessor som regel enten fungerer 100% eller et totalt død, så hadde jeg ikke nølt mye med å kjøpe en demo/angrerett CPU. Du har forresten samme rettigheter på en demo-vare som på en ny en, så skulle det mot formodning være noe galt med den har du fremdeles 14dager angrerett samt vanlig reklamasjonsrett. -Stigma Lenke til kommentar
xiira Skrevet 27. november 2007 Forfatter Del Skrevet 27. november 2007 "Varen selges som en BVARE til en redusert pris. Varen leveres med alt medfølgende tilbehør, samt orginalembalasje. Varen er å betrakte som ny." Varen er merkelig nok ikke på lager da.. Så... Lurer på om jeg bare kjøper Q6600. Føler meg tryggere på den. Kan vel ikke være noen merkbar forskjell uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå