Gå til innhold

ok. til alle de som valgte AMD..Hvorfor?

kjakan_mm

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte AMD-prosessor fordi Pentium 4 hadde mye lavere ytelse på den tida, oktober 2001. Satsa på Athlon MP 1,2GHz fordi jeg ville ha Palomino og Athlon XP ikke var lansert enda. Jeg var svært heldig siden MP-prosessoren min hadde akkurat samme stepping på kjernen som XP-prosessorene som kom kort tid etter, så jeg kjørte den konstant på 1,6GHz. Har ikke angra et sekund for at jeg gikk for AMD, men jeg har bare hatt gode erfaringer med Intel-prosessorene jeg har hatt. I desember oppgraderte jeg til XP2400+, men jeg var litt skuffa over overklokkingsegenskapene til denne, men det har nokk mye med kjølinga mi å gjøre.

Lenke til kommentar

jeg kjøpte min xp1800+ akkurat da den hadde kommet, og da var det den beste cpu'n for øyeblikket. På den tiden hadde intel bare willy'n sin, og det var et dårlig valg, dyr og dårlig. Det siste året har intel tatt over ytelses-kronen, men de er fremdeles dårligere enn AMD når det gjelder ytelse/pris. Jeg hadde tenkt å kjøpe hammer, men siden den er utsatt et halvår til så går jeg vel enten for barton eller en 800 fsb p4.

Lenke til kommentar

Jeg valgte AMD fordi det var bra og billig. Ca. 2 år siden jeg kjøpte maskinen nå, og fungere fortsatt like bra. Hadde hatt et AMD system før det også. Det var også et billig og bra system.

Kjøpte en ny prosessor for 1 år siden, siden jeg hadde lyst å klokke litt.

Neste system blir nforce2 og en AMD t-bred B prosessor. Lenge leve AMD.

Lenke til kommentar
FPU

Den må du forklare :lol:

FPU = Floating Point Unit. Eller "matteprosessoren" for å si det enkelt. AMD Athlon har mye bedre FPU enn Pentium4 (hvis du ser bort ifra SSE2 optimaliseringer) Hvis du f.eks driver mye med 3Dstudio Max eller Maya osv. er nok Athlon fortsatt et ganske my bedre valg enn Pentium4.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

jeg gikk for intel fordi jeg ville overklokke, samtidig som jeg ville prøve noe nytt, har hatt AMD i alle år og ville rett og slett prøve noe nytt, nå angrer jeg jo som et skadeskutt svin, menmen, AMD next når jeg får råd til oppgradering.

Lenke til kommentar
FPU

Den må du forklare :lol:

FPU = Floating Point Unit. Eller "matteprosessoren" for å si det enkelt. AMD Athlon har mye bedre FPU enn Pentium4 (hvis du ser bort ifra SSE2 optimaliseringer) Hvis du f.eks driver mye med 3Dstudio Max eller Maya osv. er nok Athlon fortsatt et ganske my bedre valg enn Pentium4.

Næmmen da lærte jeg noe i dag også :smile: ikke værst....

Mimre...husker jeg hadde en dx2 66mhz med ekstern matteprosessor, det var konge d :-)

Lenke til kommentar

Kjøpte det på grunn av at jeg hadde et trangt budskjett, ok prosessor, begynner å bli lite nå, 850MHz Duron. Så får vel kline til med nytt Hovedkort, RAM og CPU og Sjermkort når jeg får mere spenn.

Vært fornøyd med prosessoren, ikke noe å si på den nei.

Lenke til kommentar
jeg gikk for intel fordi jeg ville overklokke, samtidig som jeg ville prøve noe nytt, har hatt AMD i alle år og ville rett og slett prøve noe nytt, nå angrer jeg jo som et skadeskutt svin, menmen, AMD next når jeg får råd til oppgradering.

Hvorfor angrer du da? Har lyst å prøve p4 selv, innbiller meg at det er et "stillere" system, men har veeldig lyst på nforce2 med t-bred'en min!

Lenke til kommentar

I den første PC'en jeg kjøpte selv satt det en Athlon 750MHz. Har alltid vært strålende fornøyd med både den og VIA chipsettet i den boksen. Men MHz'ene var ikke nok, så jeg kjøpte en XP2000+, den jeg sitter på nå. Må si jeg er enda mer fornøyd med den enn den gamle. Funker helt prikkfritt, kostet meg akkurat tusenlappen, og gir mere enn god nok ytelse til min bruk.

I mine kommende maskiner vil det nok også sitte prosessorer fra AMD. Kunne aldri tenke meg å kjøpe en Intel prosessor! Har vel blitt en slags tilhenger av AMD. Liker å se at kjemper som Intel får skikkelig konkurranse i et marked som har vært mere elle mindre monopolisert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...