Gå til innhold

ok. til alle de som valgte AMD..Hvorfor?


kjakan_mm

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Schpenn, mann! Har hatt både Intel og AMD (burken jeg har nå) og begge funker/funket prikkfritt for min del.

 

Hadde ikke Intel hatt prisene de har så hadde jeg muligens gått for Intel når jeg nå skal oppgradere, men siden jeg kan legge inn nytt kabinett og strømforsyning (som jeg også trenger) for det jeg sparer på å kjøre ett AMD-system, så er iallfall saken ganske klar for min del :D

Lenke til kommentar

Dette er noen av grunnene;

Pris, ytelse @ stock speed og sist men ikke minst så ville jeg ha en utfordring. Jeg hadde hørt på den tiden jeg kjøpte AMD at Intel var lett å bygge PC med, mens AMD kunne være litt tricky. Ikke at det var så store utfordringen at det gjorde noe. :D

 

Har alltid hatt AMD, første var vel en 350Mhz K6-2, og jeg vil fortsette å sverge til AMD. 8)

Lenke til kommentar

kjøpte en duron 650 fordi jeg var rimelig sikker på at den ville klare 950 mhz.. den klarte 1020 :) ble kjørt på 1007 mhz i ca 1 år før den etterhvert har blitt klokket ned til 900 (pga: støv i vifter, varmere skjermkort, alle tre ram slottene brukt) fikk altså en 1 ghz prosessor for 700 kr, mens en intel P3 1ghz kostet 5-6000 :)

 

hadde et vanskelig valg sist gang jeg skulle kjøpe, kunne nesten flippet en mynt, men endte på intel denne gangen pga den mye enklere måten å feste kjøleribben på ;)

 

fpu'n på amd k7 (og oppover) har tre pipelines, P3 (og oppover) har bare to pipelines, så i programmer som bruker fpu'n vil en amd prosessor være ca 50% raskere enn en intel prosessor... (f.eks 1800+ vs P4 1800) hvis noen husker tilbake til K6 vs PII og PIII så var den store fordelen intel hadde at de hadde 2 fpu pipelines mens K6 bare hadde en fpu pipeline, derfor den ikke akkurat var kongen i programmer (les spill) som brukte fpu'n....

 

fpu'n er mindre viktig idag ettersom mange programmer bruker sse og sse2 mange steder der fpu'n ble brukt før.

Lenke til kommentar

Har hatt AMD siden Athlon kom.. Satt å leste om specs til K7 på ugeek.com lenge før den kom og detta var jo bare helt villt!!

 

Var vel en av de første som hadde k7 her til lands. 650mhz på et MSI 6163 AMD750 hovedkort.. knall!

 

Etter det har det blitt MANGE AMD prosessorer.. Sitter nå for tiden på 3 stk en XP2200+ / XP2000+ og en XP1800+.. Alle maskinene går så det griner.

 

Har alltid likt AMD litt mer enn intel.. Er lissom stakkars AMD som sliter så felt i den lille fabrikken sin mens Intel ler å spytter på dem.

Slemme intel som truer hovedkort produsenter til å ikke levere AMD hovedkort etc.

 

Nei intel kan brenne i helvette!

 

Brenne i søren?? Er det auto pen snakk script her?

Lenke til kommentar

AMD ALL THE WAY BABY!!!

 

Min første AMD kjøpte jeg da 233 K6 kom, den slo intel sine Pentium 200MMX cpu`er helseløse!!! Og til en mye billigere penge!!! Jeg var veldig fornøyd, og bestemte meg for å kjøpe AMD igjen! Da ble det : AMD K6-3-400MHZ, kosta vel nesten 4000 kr!! La inn bestilling 2mnd`èr før den kom hit til lands, 3 uker senere hadde den gått ned til 2500kr!!! EN 450 mhz kosta mindre enn min 400 etter 3-4 uker!! SURT! Men, jeg ble stadig mer overbevist om AMD var tingen, satt å sikkla etter en ATHLON, men hadde ikke råd! Da ble det en 600DURON som kjørte 880 mhz. Deretter en 800MHZ DURON, som kjørte på 1035 mhz. Deretter en XP1600 som kjørte ved 1302 mhz!!! (merk, underklokking! Hvorfor? KT133 hk, uten støtte for 133 buss, måtte klokke bussen opp til 124, men med låst multiplier fikk jeg ikke mer mhz på den, da var det fram med bakrutetråd fixer!! DET GJIKK TIL H-E-L-V-E-T-E!!!) Da tenkte jeg, nytt hk is what I need!! Så da ble det Asus A7N8X Deluxe, Corsair 256MB XMS3200, og en XP1800. En bra combo, som gir meg 13560 poeng i 3Dmark2001SE. Trenger bare litt mere ram, så er jeg fornøyd!! Gleder meg sykt til BARTON 3500!!!!! DEN SKALL JEG HA!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Så hvorfor AMD??? FORDI JEG HATER INTEL!!!!

Som nevnt tideligere INTEL prøvde seg på mange skittne triks før, hviss dere går noen år tilbake, rettere sagt juni/juli 1999, hva skjedde da?? Jo, K7 ble lansert. Men hva annet skjedde? Jo, det fantes cpu`èr på lager i norge, men ingen hovedkort???? Joda, noen "dristet" seg til å lansere hk, men ingen vil offiselt legge det up på hjemme sidene sine engang, husker når ABIT lanserte sitt hk på sin hjemmeside, men merkelig etter bare noen timer forsvant kortet fra siden? ANer jeg en mail fra vår kjære INTEL????? Slik var det i flere mnd`er, Intel prøvde å true flere hk produsenter med å bli svarte listet fra å bygge hk på chippsett fra INTEl, VIA fikk også mye medfart, og ble sak søkt i hytt og pine av INTEL. Dettte mener jeg viser INTEL sitt sanne ansikt, en grisk monopol bedrift med tydelige TELENOR likheter.

 

En annen ting er det at når jeg ser på kammeratene mine, ser jeg att "alle" kjører AMD, de som kjører INTEL er vanligvis bortskjemte pappadalter som får cpu`er, og som ikke har peil på data. Når jeg er på LAN, ser jeg omtrent ingen Intel rigger, bare AMD. Tilfeldigheter?? NEppe. Selvsagt har det en del å si på pris, men jeg ville forsatt kjøpt AMD selv om di var dyrere enn INTEL. :woot::D

 

AMD RULEZ!!!!

Lenke til kommentar
Ble så glad i AMD når t-birdene kom, så jeg kjøpte en XP2000+ i sommer. Kommer nok til å kjøpe Hammer uansett om den er elendig i fohold til Intel eller ikke...

 

Hehe.... Og hvor mange kommer ikke til å kjøpe Hammer bare pga. navnet ;) Kjipt at AMD vil kalle dem Athlon64/Opteron ... det er jo ikke det minste kult sammenligna med "Clawhammer" og "Slegdehammer". Feitere navn enn det skal du lete lenge etter i dataverden. :D

Lenke til kommentar
En annen ting er det at når jeg ser på kammeratene mine, ser jeg att "alle" kjører AMD, de som kjører INTEL er vanligvis bortskjemte pappadalter som får cpu`er, og som ikke har peil på data. Når jeg er på LAN, ser jeg omtrent ingen Intel rigger, bare AMD. Tilfeldigheter?? NEppe.

 

det kan ikke være at folk med intel-maskiner ikke liker å sitte i samme rom som hundrevis av hylende fjortiser med hylende cpu-vifter, tror du?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...