Gå til innhold

Trenger hjelp ang. prossesor, hva passer med min?

hemi-cuda

Anbefalte innlegg

Ok jeg har ikke den fjærneste peiling på datamaskiner i det hele tatt men fikk lyst til å prøve å bygge min egen for jeg fikk en masse deler gjennom en bekjent. På hovedkortet mitt står det nvidia nforce2 mcp å derfor lurer jeg på hva slags prossesor som passer dette kortet eller er kortet bare dritt? Skal bestille fra komplett.no snart så hadde vært fint om jeg fikk linker til noe som hadde passet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nForce2 er et socket A-brikkesett. Socket A forsvant for noen del år siden (2004-2005 kanskje?). nForce2 var det beste brikkesettet til socket A, så hovedkortet er mest sannsynlig ikke dritt, men du får ikke tak i noen nye prosessorer til det. Men på Bruktmarkedet finnes det faktisk et par stykker (søk etter socket a). Det blir ikke noe monstermaskin, men det funker fett til server og kontormaskiner. Film og bilder skal også gå fint. Min Athlon XP2500+ drar Ubuntu og Windows 2000 lett, og holder til mye rart av programmer. Det eneste den sliter med er tunge spill, og det er pga. skjermkortet også.

Jeg ville betalt maks 100-150 kr for en socket A-prosessor i dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...