Gå til innhold

Er min PSU bra nok for og dra dagens system + 8800 GT?

Anbefalte innlegg

Har i dag dette oppsette:

Gigabyte P35-DS4

Intel Q6600

6800 GT

2 gb minne

3 hd, 1 cd/dvd

Også har jeg en strømforsyning på 450W det går fint i dag.

Men klarer den det hvis jeg bytter ut til 8800 GT? eller må jeg skaffe ny PSU da?

Endret av LordGraveN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Måtte laste ned en PDF med mer detaljerte specs og de sier at den har 2 +12V rails på henholdsvis 12A og 10A med maks last på tilsammen 264W. For øvrig har den 20A på +3.3V og 25A på +5V, noe som er veldig bra, men med tanke på at det er +12V som er mest brukt i moderne maskiner, så tror jeg du hadde tjent på å skaffe en ny en.

Du trenger ikke mer totaleffekt, men det bør være mer på +12V IMHO.

F.eks. så har Corsair VX450W 20A på både +3.3V og +5V, og 33A på +12V noe som hadde vært midt i blinken for deg.

Endret av Bludd
Lenke til kommentar

Bare 264W, maksimalt 12A+10A kontinuerlig på 12V-linjene på strømforsyningen din. Du begynner å nærme deg grenseland for hva den tåler, men jeg tipper et såvidt 8800GT (såvidt) skal gå bra hvis du ikke overklokker/overvolter CPU i noen større grad.

Edit: Ble det slått sammen to tråder her? Dobbelpost fra trådstarter? Kunne sverget på at jeg ikke postet i denne.

Endret av qwert
Lenke til kommentar

Eneste måten er vel å forsøke. En Q6600 drar rundt 100W (avhengig av stepping), mer om man overklokker. Et 8800GT drar 110W (6800GT til sammenlikning drar 58W). Både CPU og GPU er avhengig av 12V-railen for strøm. Det kan sikkert godt bli litt mye belastning på strømforsyningen du har, men det varierer vel avhengig av kvalitet på den.

Lenke til kommentar

Jo, du kan teste. Det som kan skje er dårlig ytelse når skjermkortet kommer under last, det kan hende at skjermen svartner fordi skjermkortet sliter. I verste fall kan du ødelegge komponenter, men jeg tror det er usannsynlig; det skjer som oftest når PSUen er svært dårlig og har heftig ripple osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...