Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

VW Touran - en bra og slitesterk bil, eller finnes det alternativer?


Reggy

Anbefalte innlegg

Trenger litt råd vedr. VW Touran...

 

Er dette en driftsikker bil, eller er det mye feil med denne?

 

På diesel m DSG når må registerreim skiftes...

 

Kan 105hk diesel med DSG trimmes, er DSG kassen den samme som på 140 hk, slik at den tåler med kraft...

 

Er det en ufornuftlig bil å kjøpe selv om den har en del km bak seg, noe en spes bør være obs på...

 

Er det en grei fam. bil som også har sportslige kjøreegenskaper..?

Endret av Reggy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Trenger litt råd vedr. VW Touran...

 

Er dette en driftsikker bil, eller er det mye feil med denne?

 

På diesel m DSG når må registerreim skiftes...

 

Kan 105hk diesel med DSG trimmes, er DSG kassen den samme som på 140 hk, slik at den tåler med kraft...

 

Er det en ufornuftlig bil å kjøpe selv om den har en del km bak seg, noe en spes bør være obs på...

 

Er det en grei fam. bil som også har sportslige kjøreegenskaper..?

 

Nå vet jeg ikke hvilken modell det er snakk om men er du ute etter en driftssikker bil, ville jeg styrt unna Touran.

 

AutoBild testet Touran i 100000km-test.

Faktisk den verste bilen de har testet, med 76 vesentlige feil,og 18 dager på verksted utover vanlig service.

 

http://www.bild.t-online.de/BTO/auto/aktue...ran-note-6.html

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Trenger litt råd vedr. VW Touran...

 

Er dette en driftsikker bil, eller er det mye feil med denne?

 

På diesel m DSG når må registerreim skiftes...

 

Kan 105hk diesel med DSG trimmes, er DSG kassen den samme som på 140 hk, slik at den tåler med kraft...

 

Er det en ufornuftlig bil å kjøpe selv om den har en del km bak seg, noe en spes bør være obs på...

 

Er det en grei fam. bil som også har sportslige kjøreegenskaper..?

 

Nå vet jeg ikke hvilken modell det er snakk om men er du ute etter en driftssikker bil, ville jeg styrt unna Touran.

 

AutoBild testet Touran i 100000km-test.

Faktisk den verste bilen de har testet, med 76 vesentlige feil,og 18 dager på verksted utover vanlig service.

 

http://www.bild.t-online.de/BTO/auto/aktue...ran-note-6.html

 

I utgangspunktet ville jeg hatt diesel, 140 hk med DSG automat. Liker bilen, men ikke for enhver pris hvis det slik at den må mye på verksted...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV
... men bilen har en sportslig utsene, er ikke mange kassebiler med så pen utsene.

 

Touran sportslig? Ikke enig i det! Sammenlignet med S-Max og Zafira ser den ut som en fryseboks. Det som trekker mest ned synes jeg likevel er det dårlige baksetet, seteputene er helt flate og gir ikke lårstøtte i det hele tatt (jeg tenker da på 3-seteren i midten, ikke de 2 bakerst).

Lenke til kommentar
... men bilen har en sportslig utsene, er ikke mange kassebiler med så pen utsene.

 

Touran sportslig? Ikke enig i det! Sammenlignet med S-Max og Zafira ser den ut som en fryseboks. Det som trekker mest ned synes jeg likevel er det dårlige baksetet, seteputene er helt flate og gir ikke lårstøtte i det hele tatt (jeg tenker da på 3-seteren i midten, ikke de 2 bakerst).

 

Sportslig eller ikke, blir jo smak og behag. Jeg synes den fin, men det må jo være litt "rigget"... Men er enig i at baksetet ser lite komfortabelt ut. Men baksetet er for barna og de er så små at de sitter ikke stoler...så det er ikke noe problem...

 

Er mer interessert i om bilen er bra og god å kjøre..Liker biler som har litt sportslige kjøreegenskaper (ikke krenger fordi en har litt for mye fart i sving...)

Lenke til kommentar
Trenger litt råd vedr. VW Touran...

 

Er dette en driftsikker bil, eller er det mye feil med denne?

 

På diesel m DSG når må registerreim skiftes...

 

Kan 105hk diesel med DSG trimmes, er DSG kassen den samme som på 140 hk, slik at den tåler med kraft...

 

Er det en ufornuftlig bil å kjøpe selv om den har en del km bak seg, noe en spes bør være obs på...

 

Er det en grei fam. bil som også har sportslige kjøreegenskaper..?

 

Nå vet jeg ikke hvilken modell det er snakk om men er du ute etter en driftssikker bil, ville jeg styrt unna Touran.

 

AutoBild testet Touran i 100000km-test.

Faktisk den verste bilen de har testet, med 76 vesentlige feil,og 18 dager på verksted utover vanlig service.

 

 

 

http://www.bild.t-online.de/BTO/auto/aktue...ran-note-6.html

Touran ER en bra og slitesterk bil.

Langt bedre enn mange andre, f.eks Zafira som er nevnt i tråden..

For tiden er den vel det tryggeste VW kjøpet en kan gjøre.

 

Eg droppet Touran pga plass. Sharan som eg da ville ha, ble droppet pga mye feil.

 

Vil du ha Touran er det nok et av de tryggeste kjøpene nå..

Ring og snakk med VW kundebehandler, så bekrefter de nok infoen i linken under..

 

http://www1.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=146199

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV
Touran ER en bra og slitesterk bil.

Langt bedre enn mange andre, f.eks Zafira som er nevnt i tråden..

For tiden er den vel det tryggeste VW kjøpet en kan gjøre.

 

Eg droppet Touran pga plass. Sharan som eg da ville ha, ble droppet pga mye feil.

 

Hvorfor skulle Touran være "langt bedre" enn Zafira (tenker da på den siste modellen som sammenlignbar med Touran)? Siden du selv sier at du droppet Sharan pga mye feil, hvorfor skulle Touran være så mye bedre? Forøvrig kjenner jeg flere som har Sharan'er som har vært helt feilfrie. Det jeg prøver å si er at man kan være uheldig eller heldig med en bil, uansett merke, og det som teller da er kvaliteten på det verkstedet du bruker. Dersom du har et verksted som gjør en god jobb, blir du fornøyd med kvaliteten på bilen også.

Lenke til kommentar

Er det ikke disse VAG bilene med DSG-kassa som er så forferdelig dyre å ha på service? Pappa prata om en på jobben som hadde en Touran (mener jeg å huske det var) med DSG-kasse, og han hadde vel måttet ut med 10 000 kroner for en vanlig service, på grunn av DSG-kassa.

 

Må si meg litt enig med zanta. Jeg syns heller ikke Touran ser veldig sportslit ut, men det mener jeg heller ikke Zafira gjør. Men S-Max derimot, den har en langt penere og mer sporty design. :)

Lenke til kommentar
Er det ikke disse VAG bilene med DSG-kassa som er så forferdelig dyre å ha på service? Pappa prata om en på jobben som hadde en Touran (mener jeg å huske det var) med DSG-kasse, og han hadde vel måttet ut med 10 000 kroner for en vanlig service, på grunn av DSG-kassa.

 

Må si meg litt enig med zanta. Jeg syns heller ikke Touran ser veldig sportslit ut, men det mener jeg heller ikke Zafira gjør. Men S-Max derimot, den har en langt penere og mer sporty design. :)

 

Ikke peiling på åssen DSG kassa er i forhold til driftsikkerhet og service....

 

Kjører den nye passat på jobb med 140 hk og dsg kasse. Det er en utrolig behagelig aut kasse og sterk motor....

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Bare for å pirke: DSG er ikke en automatkasse, men en elektronisk styrt manuellkasse med 2 clutcher og 2 inngående aksler i gearkassen. Personlig ville jeg ikke kjøpt 1. generasjon av denne teknologien, men kanskje om noen år.

 

Uansett, skal du ha sportslig bil, velger du ikke kassebil. Av vanlige personbiler i dag synes jeg Mondeo er den sprekeste, og ventetidene på en ny slik viser at flere enn meg er av samme oppfatning.

Lenke til kommentar
Bare for å pirke: DSG er ikke en automatkasse, men en elektronisk styrt manuellkasse med 2 clutcher og 2 inngående aksler i gearkassen. Personlig ville jeg ikke kjøpt 1. generasjon av denne teknologien, men kanskje om noen år.

 

Uansett, skal du ha sportslig bil, velger du ikke kassebil. Av vanlige personbiler i dag synes jeg Mondeo er den sprekeste, og ventetidene på en ny slik viser at flere enn meg er av samme oppfatning.

 

Det var å pirke ja, men kanskje et godt poeng. Skal ha en høy bil alla dette eller suv...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Noen venner kjøpte en Mazda 5 i sommer. Jeg har ikke prøvekjørt den ennå, men den ser grei ut, og har mindre kassepreg enn Touran. Stort pluss for skyvedørene på sidene! De siste modellene Mazda har kommet med har vist at merket vil markere seg i mer sportslig retning enn før.

Lenke til kommentar
Noen venner kjøpte en Mazda 5 i sommer. Jeg har ikke prøvekjørt den ennå, men den ser grei ut, og har mindre kassepreg enn Touran. Stort pluss for skyvedørene på sidene! De siste modellene Mazda har kommet med har vist at merket vil markere seg i mer sportslig retning enn før.

 

 

Mazda 5 er en fin bil, men finnes den med aut gear. Det er et must for meg?

Lenke til kommentar
Er det ikke disse VAG bilene med DSG-kassa som er så forferdelig dyre å ha på service? Pappa prata om en på jobben som hadde en Touran (mener jeg å huske det var) med DSG-kasse, og han hadde vel måttet ut med 10 000 kroner for en vanlig service, på grunn av DSG-kassa.

Kjører en -05 modell med 140 2-liter og DSG, og vanlig service er ikke så dyrt, nei.

 

DSG-kassen er genial, rett og slett.

 

Edit; og hvis jeg fortsatt forstår tysk sånn noenlunde så har jeg ikke opplevd noen av de feilene som nevnes der. Men så har jeg heller ikke kommet opp i 100' km..

Endret av klilleng
Lenke til kommentar
Vil du ha Touran er det nok et av de tryggeste kjøpene nå..

Ring og snakk med VW kundebehandler, så bekrefter de nok infoen i linken under..

 

http://www1.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=146199

 

Ringe å snakke med VW for å få det bekreftet? kan jo ikke akkurat høre på hva de sier da :whistle:

Når en skal kjøpe bil synes eg det er en selvfølge å snakke med de respektive emrkene sine verksmestere\kundebehandlere for å høre hvilke feil som er gjengangere på bilene. Har bare positive erfaringer med dette selv om eg ser poenget ditt så er min erfaring at de aller fleste er ærlige når en spør direkte om dette.

En telefon til NAF er også en god ide.

Lenke til kommentar
Er det ikke disse VAG bilene med DSG-kassa som er så forferdelig dyre å ha på service? Pappa prata om en på jobben som hadde en Touran (mener jeg å huske det var) med DSG-kasse, og han hadde vel måttet ut med 10 000 kroner for en vanlig service, på grunn av DSG-kassa.

 

Må si meg litt enig med zanta. Jeg syns heller ikke Touran ser veldig sportslit ut, men det mener jeg heller ikke Zafira gjør. Men S-Max derimot, den har en langt penere og mer sporty design. :)

Eg kjører S-Max og kan si meg enig i trådens linje at det er en penere, mer sikker, og ikke minst større bil..

Dessverre har eg opplevd ganske mange feil på min så den har vore mye på verksted.. Om dette er respektivt for alle modellene er litt tidlig å si da de er forholdsvis nye, men obs obs.. Ford har vel ikke akkurat den beste feilstatistikken heller..

Gå for Touran om det er en bil som er stor nok for deg er min klare anbefaling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...