Mattlakk Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 (endret) Hei, ante ikke hvor jeg skulle poste denne, så prøvde her Okei, det hele begynte med at jeg hadde symptomene til en influensa i ca en uke, deretter ble jeg frisk en uke. Etter den uken igjen kjente jeg at jeg hadde en hoven kul på halsen, og jeg tok turen til helsesøster på skolen, som rådet meg og gå til legen, hu sa lymfekjertlene mine var så hovne så det var verdt en sjekk. Samme kveld ble jeg rimelig dårlig så jeg dro på legevakta, selv om jeg er 18 år ble min mor inn og snakket for meg, fordi jeg hadde litt vondt for å prate fordi jeg hadde vondt i halsen Mamma forklarte alt som hadde skjedd til han, og siden hu jobber på sykehuset selv og har litt peiling sa hu til han at han burde ta en kyssesyke test siden jeg hadde alle symptomene til kyssesyken. Legen nektet, for han mente strengt at kyssesyken var det IKKE, han kjente litt på meg og lyste i halsen min drit raskt, og jeg ble overasket hvor fort han ble ferdig med "sjekken". Deretter fikk jeg med meg en legemelding på at jeg hadde akutt tonsillit, (Akutt halsbetennelse, også kalt 3-dagers halsesyke, er som regel en betennelse i mandlene og deres omgivelser.) Jeg fikk pencilin for 10 dager, og han sa jeg kom til å føle meg frisk etter 3-4 dager. Etter en ukes tid var jeg like jævlig, tilogmed litt værre, og jeg dro til min fastlege, han tok blodprøve og en prøve i halsen min og fant ut at det var kyssesyke og han sa etter det jeg forklarte at jeg har hatt det en stund, og jeg hadde det hvertfall da jeg var på legevakta. Pencilin som er antibiotika er vist ikke bra og ta når man har Kyssesyke, man kan få utslett og lignende! Jeg kan bli skadet av å trene, drikke alkohol, ta paracett og mye mer. Hadde det ikke vært for at jeg dro til fastlegen og funnet ut at det var kyssesyke kunne jeg kanskje ha fortsatt med og trene, drikke og ta paracett, (tar en del paracett fordi jeg sliter med mye vondt i hodet) kunne vel dette gått dårlig med meg? jeg kunne fått betennelse i lever eller milten eller hva som plages under kyssesyken? Er ikke dette veldig dårlig av legen på legevakta? har ikke jeg et ord jeg burde ha sagt? i det minste fått igjen pengene for legetimen ? Endret 21. november 2007 av Olaa Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 (endret) Vi prøver denne tråden under Helse. Endret 21. november 2007 av fredrik Lenke til kommentar
maartin Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Ingenting kan sies med sikkerhet, men han hadde nok sin grunn til å si at det ikke var kyssesyke (selv om det i dette tilfellet var det). Du kan jo ta en prat med legen og spør hvorfor han konkluderte så raskt med at det ikke var kyssesyke, og eventuelt spør om du kan få pengene for legetimen tilbake. Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Ganske alvorlig feil det der, råder deg til å gjøre det maartin sier. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 (endret) Hei. Du vet at legene som jobber på legevakten er nyutdannet/turnus leger? De fleste mangler efaringer. NOT THAT NORWEGIAN DOCTOR SUCKs Endret 23. november 2007 av Vaio Lenke til kommentar
Smurf123 Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Vaio: Øhm, det er nok ikke slik. Legevakten går jo i skiftordning mellom fastleger. Alle fastleger er pliktige til å jobbe én dag i uken, enten på legevakten, sykehjem, eller legevakt-hjemmetjeneste. Det er ikke snakk om turnusleger, men veldig ofte spesialister i allmennmedisin. PS! Dagens utdannede har jo veldig ofte erfaring helt fra studiestart med pasienter og behandlinger, så å si at de mangler erfaring mener jeg er feil. Lenke til kommentar
eskhyo Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Du kan be om innsyn i journalen din. Det skal være ført noe fra besøket på legevakten. I tillegg ville jeg spurt fastlegen om hva han/hun synes du bør gjøre, og hva som kan ha skjedd. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Du kan se om du får erstattning fra pasientskade"tullet" for tort og svie Lenke til kommentar
Mattlakk Skrevet 24. november 2007 Forfatter Del Skrevet 24. november 2007 Takker for alle svar! skal spørre fastlegen min jeg, hva han syns Lenke til kommentar
Aces Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Gikk gjennom det samme. 5legetimer uten at de fant ut hva som var galt med meg, ultralyd og sykehusbesøk. Tilslutt fant de ut at det var kyssesyken, men jeg tviler på om det var det jeg egentlig hadde... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå