YamHAeroX Skrevet 23. november 2007 Forfatter Del Skrevet 23. november 2007 Du er ikke den eneste som har sakt det , men her har jeg funnet ut at jeg ikke kommer så mye lenger , så jeg bare tok en.. =) Har bestillt en Samsung 500gb Lenke til kommentar
covah Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Statistikken for mine siste 12 disker de siste 5 år:Maxtor - 4 stk - Alle feilet WD - 4 stk - Ingen feil Samsung - 4 stk - Ingen feil Bruker nå WD Raptor X som systemdisk, WD RE disker for kritiske data og Samsung 500 Gb for ukritiske data Min statistikk de siste årene: Maxtor - 5 stk - Alle virker fortsatt i daglig bruk (første ble vel kjøpt i 2001) WD - 4 stk - 2 har feilet Samsung - 2 stk - funker fortsatt Nå eksisterer ikke Maxtor lenger (kjøpt opp av Seagate i 2006, så man får ikke kjøpt de lenger). Maxtor hadde 2 hovedtyper disker, 1 "billig" type (DiamondMax) som de fleste kjøpte, og disse røyk hele tiden. Den andre typen, MaxLine (som jeg kjøpte), kostet noen kroner mer, men var av skikkelig kvalitet. Skulle jeg ha kjøpt disk idag, tror jeg at jeg hadde gått for Samsung. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Statistikken for mine siste 12 disker de siste 5 år:Maxtor - 4 stk - Alle feilet WD - 4 stk - Ingen feil Samsung - 4 stk - Ingen feil Bruker nå WD Raptor X som systemdisk, WD RE disker for kritiske data og Samsung 500 Gb for ukritiske data Min statistikk de siste årene: Maxtor - 5 stk - Alle virker fortsatt i daglig bruk (første ble vel kjøpt i 2001) WD - 4 stk - 2 har feilet Samsung - 2 stk - funker fortsatt Nå eksisterer ikke Maxtor lenger (kjøpt opp av Seagate i 2006, så man får ikke kjøpt de lenger). Maxtor hadde 2 hovedtyper disker, 1 "billig" type (DiamondMax) som de fleste kjøpte, og disse røyk hele tiden. Den andre typen, MaxLine (som jeg kjøpte), kostet noen kroner mer, men var av skikkelig kvalitet. Skulle jeg ha kjøpt disk idag, tror jeg at jeg hadde gått for Samsung. Flere og flere velger samsung. Grunnen til det er vel åpenlyst. Lenke til kommentar
zotbar1234 Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Ifølge storagereview er effekten av større diskcache ikke-målbar. Prisen kan dog være det. Så det er bare en reklameeffekt? Jeg er mye mer tilbøyelig til å tro på det. Spesielt dersom prisforskjellen mellom 8MB og 32MB cache disker er vesentlig forskjellig. Lenke til kommentar
YamHAeroX Skrevet 27. november 2007 Forfatter Del Skrevet 27. november 2007 (endret) Fikk harddisken i dag:D Bestillte fra PS.no torsdag kvell. Litt lang tid?... Har ikke fått montert den enda, det føllte selvfølgelig ikke med SATA-kabel, noe jeg trodde det gjore. Skal se om jeg får meg ut i butikk i dag og kjøpt en. Der er vel samme hvilken SATA-kabel jeg kjøper, eller er det forskjell på de og? Endret 27. november 2007 av Eirik-R Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Er forskjell på satakabler ja! Noen er lange, og de fleste er korte. Enkelte har litt annen kontakt(esata), og noen er ekstra skjermet for bruk utenfor kabinettet Men jo, en vilken som hellst vanlig satakabel skal fungere Lenke til kommentar
YamHAeroX Skrevet 28. november 2007 Forfatter Del Skrevet 28. november 2007 ok, takk^^ Har bare hatt IDE før, så er ikke helt inne det her me SATA-kabler Skal komme med update når jeg får montert harddisken og fått sett om den virker Lenke til kommentar
YamHAeroX Skrevet 28. november 2007 Forfatter Del Skrevet 28. november 2007 Har montert harddisken nå. Ser ut som PC-en finmner den og at alt er i orden. Men hvordan kan jeg partisjonere den? slik jag kan ta den i bruk Lenke til kommentar
kripet Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Har montert harddisken nå. Ser ut som PC-en finmner den og at alt er i orden. Men hvordan kan jeg partisjonere den? slik jag kan ta den i bruk Bare gå inn i diskbehandling, der kan du partisjonere disken din Lenke til kommentar
YamHAeroX Skrevet 28. november 2007 Forfatter Del Skrevet 28. november 2007 Hvor finner jeg det^^? Lenke til kommentar
covah Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Høyreklikk på Min Datamaskin, velg Behandle, deretter går du til Diskbehandling. Lenke til kommentar
YamHAeroX Skrevet 28. november 2007 Forfatter Del Skrevet 28. november 2007 ser ut som jeg må formateren den før jeg kan bruke den eller? Lenke til kommentar
kripet Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 ser ut som jeg må formateren den før jeg kan bruke den eller? ja må nok formatere disken før du kan bruke den Lenke til kommentar
YamHAeroX Skrevet 28. november 2007 Forfatter Del Skrevet 28. november 2007 Ok, takk. Gleder meg til å fulle den opp med masse snacks nå^^ Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 (endret) Når du kjøper en disk er det ikke tildelt noe filsystem på den. Det finnes flere forskjellige filsystemer, FAT32 og NTFS er vel de mest kjente, grunnet deres historie i Windows. ext3/4 er kjent for de i linux-miljøet. Skal du kjøre windows er det nok anbefalt å ha NTFS. (Etterfølgerene til NTFS heter WinFS, og er enda i beta). Du må formatere en disk til ett av disse filsystemene før man kan bruke den. Endret 29. november 2007 av jale Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå