Gå til innhold

Warhammer Online = Konge!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Warhammer blir nok bra , er det bra nok vil det stjele endel spillere fra WoW , ingen tvil om det. Enkelte i denne tråden mener at WoW vil være på topp i 8-10 år fremover men det tror ikke jeg. Har på følelsen at WoW begynner å bli ferdigspillt , nytt kontent er ikke nok til å holde denne sviska levende.

Det beste for oss er om WoW hadde dødd fort , det hadde tvinget Blizzard til å lage et nytt knallspill , all denne rikdommen WoW skaffer dem er ikke bra for produktiviteten.

En av sjefene i Age Of Conan sier at spillegruppen dem sikter seg inn mot er 25+ og dette høres fornuftig ut , siden det er flest folk over 20 som spiller online. Det er en dum myte at flesteparten som spiller er under 18 , tillfellet er faktisk motsatt.

Lenke til kommentar
Warhammer blir nok bra , er det bra nok vil det stjele endel spillere fra WoW , ingen tvil om det. Enkelte i denne tråden mener at WoW vil være på topp i 8-10 år fremover men det tror ikke jeg. Har på følelsen at WoW begynner å bli ferdigspillt , nytt kontent er ikke nok til å holde denne sviska levende.

Det beste for oss er om WoW hadde dødd fort , det hadde tvinget Blizzard til å lage et nytt knallspill , all denne rikdommen WoW skaffer dem er ikke bra for produktiviteten.

En av sjefene i Age Of Conan sier at spillegruppen dem sikter seg inn mot er 25+ og dette høres fornuftig ut , siden det er flest folk over 20 som spiller online. Det er en dum myte at flesteparten som spiller er under 18 , tillfellet er faktisk motsatt.

 

Ikke i WoW...

I andre mmorpg stemmer det dog.

Lenke til kommentar
Warhammer blir nok bra , er det bra nok vil det stjele endel spillere fra WoW , ingen tvil om det. Enkelte i denne tråden mener at WoW vil være på topp i 8-10 år fremover men det tror ikke jeg. Har på følelsen at WoW begynner å bli ferdigspillt , nytt kontent er ikke nok til å holde denne sviska levende.

Det beste for oss er om WoW hadde dødd fort , det hadde tvinget Blizzard til å lage et nytt knallspill , all denne rikdommen WoW skaffer dem er ikke bra for produktiviteten.

En av sjefene i Age Of Conan sier at spillegruppen dem sikter seg inn mot er 25+ og dette høres fornuftig ut , siden det er flest folk over 20 som spiller online. Det er en dum myte at flesteparten som spiller er under 18 , tillfellet er faktisk motsatt.

 

Ikke i WoW...

I andre mmorpg stemmer det dog.

From the survey data, the average age of the WoW player is 28.3 (SD = 8.4). 84% of players are male. 16% are female. Female players are significantly older (M = 32.5, SD = 10.0) than male players (M = 28.0, SD = 8.4).

Kilde? http://www.nickyee.com/daedalus/archives/001365.php

Finner du en bedre og nyere undersøkelse så bare si ifra.

spiller selv warhammer tabletopp, har gjort det i mange år. Er også innteresert i warhammer loren og leser en god del om det, men jeg går faktisk for AoC slik det står i dag.

Endret av Christeven
Lenke til kommentar
Ikke i WoW...

I andre mmorpg stemmer det dog.

Jeg vil tro gjennomsnitts alderen i wow er 21 - 23 et sted. Er nok ikke så lavt som du tror.

 

Vel, jeg tror ikke det er så høyt som du tror, slenger meg på 16-17. Ikke det at det har noe å si, da ingen vet det siden unger bruker foreldrene sine VISA kort. Det er vel der alderen fylles inn også.

Lenke til kommentar
så dere ikke resultatet av den seneste undersøkelsen et par poster ovenfor!? gjennomsnittsalderen er uten tvil i 20 årene

 

From the survey data, the average age of the WoW player is 28.3

 

Er det VISA kortet som er det eneste stedet man skriver inn alderen på kontoen? Hvis det stemmer så kan godt alderen være på rundt 28 år, men det betyr ikke at de som spiller er i gjennomsnitt 28 år, da det er foreldrene som trekker opp alderen. Derimot hvis man selv fyller inn alderen så er jeg forbløffet :p

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar
Ikke i WoW...

I andre mmorpg stemmer det dog.

Jeg vil tro gjennomsnitts alderen i wow er 21 - 23 et sted. Er nok ikke så lavt som du tror.

 

Vel, jeg tror ikke det er så høyt som du tror, slenger meg på 16-17. Ikke det at det har noe å si, da ingen vet det siden unger bruker foreldrene sine VISA kort. Det er vel der alderen fylles inn også.

Hvor mange 12-16 åringen har du møtt på i WoW? Det må være jævlig mange siden du legger deg på det gjennomsnittet. Absolutt alle jeg har spillt med har vært over 20, og det er sjeldent jeg snakker med folk under 18. Alle surveyer er mye høyere, selv om man går ut ifra at mange lyger.

 

Litt OT her i dag, men pytt.

 

Edit: dere må også tenke på at største delen av playerbasen har blitt noen år eldre siden spillet kom ut.

Endret av Zappy
Lenke til kommentar
Ikke i WoW...

I andre mmorpg stemmer det dog.

Jeg vil tro gjennomsnitts alderen i wow er 21 - 23 et sted. Er nok ikke så lavt som du tror.

 

Vel, jeg tror ikke det er så høyt som du tror, slenger meg på 16-17. Ikke det at det har noe å si, da ingen vet det siden unger bruker foreldrene sine VISA kort. Det er vel der alderen fylles inn også.

Hvor mange 12-16 åringen har du møtt på i WoW? Det må være jævlig mange siden du legger deg på det gjennomsnittet. Absolutt alle jeg har spillt med har vært over 20, og det er sjeldent jeg snakker med folk under 18. Alle surveyer er mye høyere, selv om man går ut ifra at mange lyger.

 

Litt OT her i dag, men pytt.

 

Har møtt min del av spillere som jeg visste alderen på, og de var rundt 14-17 år, så var det et par som var på ca 21. Så har vi også den mentale alderen på folk i wow som kom tydelig fram i pvp/skrivemåte/oppførsel/whine, skjeldent jeg møtte noen som faktisk ikke var mentalt tilbakestående når jeg gikk i pug. Det var derimot en fryd å møte folk som kunne spille sammen i grupper.

 

Det kan derimot hende at det var mange eldre folk som oppførte seg som idioter utenfor guilden, da den norske guilden jeg var med i var en utrolig hyggelig gjeng i mine øyne, selv om guilden hadde et fjortiss navn(Gief Epix), og oppførte seg idioter mot andre guilds(eller var det andre guilds som oppførte seg som idioter mot oss..?). Det med å dømme folk på skrivemåte og slikt blir feil, selv om det stemmer en god del ganger.

 

Så ja, jeg vil tro at sjangsen for at du skulle møte en som enten oppførte seg som en fjortiss eller som var en fjortiss var ganske stor da jeg spilte.

 

Edit: dere må også tenke på at største delen av playerbasen har blitt noen år eldre siden spillet kom ut.

 

Selvsagt, men så slutter mange som har spilt lenge, og de blir igjen erstattet av flere nye folk. De som var for eksempel 13 i CS for et par år siden er nå plutselig 17, men nå er det enda flere som er på 13...

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar

Min 12 år gamle lillebror spilte WoW på min konto før, oppførste han seg som en liten drittunge? Nei, hadde han ikke sagt noe (som han lærte å ikke gjøre etterhvert) trodde alle han var eldre. Har selv vært i raiding guild, og alder har vært en pekepinne på om foreldrene kan tvinge vedkommende i sengs, men sjeldent når det kommer til modenhet. Der er det ganske jevnt fordelt til man kommer i de øvre 20 årene virker det som.

 

Gleder meg mye til AoC og WAR, får se om jeg ikke prøver begge før jeg velger. Har merket at jeg har ett små sært krav på proffession, hvordan er WAR når det kommer til det? Er det i beta'en, skal det komme senere? :)

Lenke til kommentar

Det er ingenting som heter aldersgrense da mennesker er individer og ikke et jævla Borg-kollektiv.

 

Derimot får man klare indisier mens man spiller med andre, i guild f.eks., om hvordan vedkommende er i omgangskretser, det vil si venner og fremmede.

 

Hvorfor skal guilder sette aldersgrense da de ikke får mulighet til å sjekke det?

De må derfor skrive at de er ute etter det de selv er ute etter når de skal danne guild.

Lenke til kommentar
Min erfaring er at de fleste wow spillerne som bare gjør gruppe instancer og solo quester og PvP ofte er 12 - 17, mens de som gjør "seriøse" raid og "seriøs" arena PvP ofte er over 20.

 

Er ikke så lett for tolv-åringer å raide til klokken 12.00 om kvelden heller. :) Er en grunn for at de fleste guilds har 18 års grense for å søke om å komme inn.

Men det stemmer som du sier, de mest hardcore guildene har ikke så mange medlemmer under 18..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...