Gå til innhold

Warhammer Online = Konge!


Anbefalte innlegg

Nå var ikke keeps et veldig gøy moment i daoc, men det er veldig bra at det er med. Det jeg synes var best med updaten var info om spesialisering. Fremgangen i utviklingen er veldig positiv. Gleder med til å se forskjellene.

Wot? Personlig synest jeg det gøyeste i hele DAoC var Keeps & Sieging. Sabla artigt, faktisk.

Helt enig. Ingenting var så gøy som i OF når meg og min relativt høy- RR gruppe holdt et keep og wipa så og si et helt raid.

 

Good times. :)

Uten tvil. Keeps er en god ting og de hadde sine øyeblikk i daoc også, men det meste av RvR foregikk i open field battle. Det var det som var dessidert gøyest!

 

Infoen som gledet meg mest:

 

The Combat & Career Team

Career Mastery (Specialization) - We know that you've all been eagerly awaiting more details on how we plan to allow players of the same career to differentiate themselves from one another, and we're thrilled to be able to take this opportunity to unveil the Mastery system for the first time!

 

General Overview

 

Career Mastery will allow players focus on different facets of their career giving them the opportunity to differentiate themselves from others, while still making sure that every character, no matter how they're specialized, can still perform the basic and fundamental purpose of their career. For example, every Sword Master will be an able tank, capable of absorbing much more damage then a lighter fighter. However someone who specializes in the Sword Master’s defensive path will find that they are generally more durable, able to hold aggro better in PvE and able to defend their friends more efficiently in an RvR scenario. Meanwhile a Sword Master who chooses to go a more offensive route will still be able to take a hit, but may find themselves hard pressed to defend & protect as well as their counterpart, admittedly they will be hitting quite a bit harder as a trade off.

 

To begin at the most basic layer, every player will have four grouping of skills: Core skills and skills that fall under one of three different Paths of Mastery. The Core skills include a small handful of abilities which are simply critical to the career (to continue the example above, a Swordmaster would find that their Taunt and Guard abilities are Core). These Core skills automatically improve as you gain ranks; once you learn them, they won't require any further investments. Moving beyond that, each career will have three paths available to Master, each of which emphasizes one specific facet of the career's abilities. While the Core skills represent a more automatic progress, the pathed skills are heavily player-controlled.

 

Each Mastery contains Base skills, Supplemental skills, and also has its own Mastery level. Base skills are the Actions, Tactics & Morale a player is granted as a reward for achieving a specific level, every character of that Career will always be able to purchase these skills, however their total effectiveness is intimately tied to the player’s level of Mastery. Supplemental Skills are the Actions, Tactics, and Morale that a player can only unlock by increasing their Mastery of a given path, like Base skills Supplemental skills continue to increase in effectiveness as you’re Mastery level increases. The Mastery level itself is the current amount of Mastery a player has in a particular path, players will be able to choose just how much Mastery they desire in each of the three paths available to them.

 

Earning Skills & Increasing Mastery

 

Skills can be earned in one of two ways Base skills are unlocked when you achieve a specific rank then purchased at you’re trainer, players can choose to skip a Base skill if they desire but there is no good reason not to. Supplemental skills however are only unlocked once you reach a certain Mastery level, once unlocked a player has to choose to spend points to purchase these skills. This is a difficult choice b/c the same points used to purchase Supplemental skills are used to increase Mastery level. These points are referred to as specialization points, and are earned every rank, a player will never have enough Specialization points to completely Master multiple paths while purchasing Supplemental skills. It is a tough choice b/c every point of Mastery earned improves EVERY action in that mastery line by a small amount this includes the Base Skills you automatically get. One level of Mastery can seem trivial however they add up and 5 or 10 points of Mastery makes a significant difference!

 

There is some amount of automatic leveling of power for skills in the paths outside of their Mastery. This is done to make sure the ability is not completely useless to the player, in fact many abilities may still be useful for secondary effects such as Stun even if they have horrible damage/healing values b/c their Mastery level is lower. When comparing the general power of an ability of a path with 100% Mastery and one with 0% Mastery you will see around a 30 – 35% difference in power. Remember this number can be improved (or widened) further depending on which Tactics and Stats you focus on as well.

 

Simple Examples

 

Example #1 - How a Base Ability improves with Mastery. Graceful Strike, a melee attack which causes monsters to hate you more than normal would be a base ability that falls into the Path of Vaul, which is the Sword Master's defensive-oriented Mastery. Every Swordmaster, whether or not they've specialized in that path, would have access to that ability. However, after a certain point, the damage and additional hatred will have reached their full potential, and will stop increasing. If the player then decides to use part of their specialization to increase their Mastery in the Path of Vaul the damage and extra hate will increase above that cap - and the further they specialize into that Mastery, the greater and greater the effectiveness becomes, however this ability still retains some use to players of other Paths who will find it useful for it’s additional Hatred generated since it is still better then many of the standard Melee attacks.

 

Example #2 - Purchasing additional Supplemental Skills. To stick with our hypothetical Swordmaster, for example, let's rejoin him after he's spent several of his specialization points to gain further Mastery of his defensive path (Path of Vaul). Once his Mastery increases sufficiently, he'll see that a new attack has become unlocked called Crushing Advance. This ability is a shield slam that not only does damage and interrupts casting but also briefly increases his chance to block attacks further bolstering his defense. In order to purchase it, he'll need to divert his next point away from increasing his Mastery further, and spend it to gain the attack instead. This is only one such example of an additional supplemential Skill, players will also have access to improved tactics and a powerful Level 4 Morale in their Mastery

 

For the astute you’ll have also noticed that the Path of Vaul seems to have a focus on using a “Sheild” instead of a “Greatsword” tricky eh?

 

Closing

 

In the end every player can decide not only how deeply to Master each path, but also which additional skills they might want to purchase from that specialization choice. You may choose to go full-bore down one path, max out its Mastery and purchase every supplemental skill, making your character outstandingly good at that aspect...but you'll only have enough points remaining to Master another path halfway at the most. Do you go as far as you can in a second path? or do you split your other points between multiple paths? Do you purchase the supplemental skills in those other paths, or do you decide to push your Mastery as high as you can? Maybe you decide not to push one path to its limit, and instead purchase several supplemental skills from multiple paths - but remember, you need Masteries to make those skills more powerful, too! Our specialization system will be a rich and flexible tool to customize your character exactly the way you want them!

 

We hope you enjoyed the sneak preview of the Career Mastery system, we have high hopes that these improvements will further enrich our character systems. We’ll be listening closely for additional questions and feedback and answering them as we can over the next couple of Beta update letters.

 

 

Bortsett fra det er jeg sjeleglad for at cloaks og dyes er med.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men uansett hva dem sier, så vil det gå 2-3 uker etter release så finner mattefolka ut noen få perfekte builds som alle "må" ha. Akkurat som i WoW.

tror jeg også, uansett om det er war eller aoc. be it, pvp rank, gear, talents osv... alltid noen "elite" guilds der ute med spesielle krav

Endret av Christeven
Lenke til kommentar

Når det er snakk om AOC vs Warhammer når det gjelder tiltrekningen av "kids" tror jeg man må se på stemningen og bakgrunnen for spillet... Det er svært få yngre i dag som har lest de gode gamle conan bladene, eller bøken av Howard.... Samtidig skal det sies at AOC er laget på en helt annen måte en Wow, mens Warhammer ihvertfall utifra screenshots å klipp jeg har sett, ser mer ut som en wow klone, dvs litt cartonish, mer humor, osv.. For å si det enkelt, svært lite humor i AOC... Det mørkt og skal være det.. Jeg er nesten helt sikker på at grafikken i AOC vil være mye bedre enn Warhammer, uten at dette nødvendigvis skal bestemmer hva man ønsker å spille... En annen ting er at stor del av communityen til AOC er tidligere spillere av anarchy online, og vet at Funcom lager meget bra spill når, spesielt med tanke på PVP og brukervennlighet.... Disse spillerne er ofte over 20 år da de har holdt på å spille slike spill siden de kom ut...

 

Dette er jo selfølgelig ikke noe fasit på hvilke grupperinger som kommer til å spille hva, mere mine synspunkter, men jeg tror ikke de er helt på trynet...

Lenke til kommentar

Noen av de mer detaljerte figurene selges gjerne i jern. Ett regiment med en relativt vanlig type soldat pleier å bli solgt i plast.

 

Blir da spennende å se hvor mye en aldersgrense har å si på aldersgruppen som spiller. Om det lykkes med å holde kids ute eller ikke så blir det hvertfall interessant å se hvor mange underårige som faktisk spiller spillet igjennom foreldre eller liknende.

Lenke til kommentar

Tror sånne bokser med noen få figurer i eller et helt regiment pleier å være i plast. De er ikke så uber detaljerte. De selger sånt bl.a. på Outland, men selvsagt et gigantisk mye større utvalg i Games Workshop sine egne butikker (de som lager Warhammer).

 

Fant ingen norsk nettside med webshop.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

hm, hvordan er metal å male på da? vil ikke det være mye vanskeligere enn på plast?

og blir det da ikke sinnsykt dyrt å bestille , si f.eks en boks med figurer ? har lyst på et set figurer bare for å ha noe å male på , vært litt morro å hatt et par figurer jeg pc hylla for morro skyld... må finne på no annnet enn å sitte på PC-en hele dagen så får vel begynne en liten "hobby" :p

Lenke til kommentar
Når det er snakk om AOC vs Warhammer når det gjelder tiltrekningen av "kids" tror jeg man må se på stemningen og bakgrunnen for spillet... Det er svært få yngre i dag som har lest de gode gamle conan bladene, eller bøken av Howard.... Samtidig skal det sies at AOC er laget på en helt annen måte en Wow, mens Warhammer ihvertfall utifra screenshots å klipp jeg har sett, ser mer ut som en wow klone, dvs litt cartonish, mer humor, osv.. For å si det enkelt, svært lite humor i AOC... Det mørkt og skal være det.. Jeg er nesten helt sikker på at grafikken i AOC vil være mye bedre enn Warhammer, uten at dette nødvendigvis skal bestemmer hva man ønsker å spille... En annen ting er at stor del av communityen til AOC er tidligere spillere av anarchy online, og vet at Funcom lager meget bra spill når, spesielt med tanke på PVP og brukervennlighet.... Disse spillerne er ofte over 20 år da de har holdt på å spille slike spill siden de kom ut...

 

Dette er jo selfølgelig ikke noe fasit på hvilke grupperinger som kommer til å spille hva, mere mine synspunkter, men jeg tror ikke de er helt på trynet...

 

 

Jeg klarer ikke å ta folk som sier at WAR er en WoW klone seriøst. Det viser bare hvor lite de faktisk vet om spillet.

 

Angående alder på spillerne disse spillene kommer til å tiltrekke seg:

Du har helt rett i at de som har lest AoC bøkene og bladene ganske sikkert er opp i 20 årene i dag, meg selv inkludert. Jeg kjøpte Conan helt siden det kom som et eget blad i Norge i 1990-1991, og da stod det faktisk 18 års aldersgrense utenpå bladet. Når det er sagt, så kan man også trekke den samme konklusjonen når det gjelder Warhammer. Warhammer er vært her i mange tiår og de største tabletop spillerne er, ganske riktig, også ganske gamle nå, godt opp i 20-årene og enda eldre.

 

Grafikk:

Synes det er litt morsomt at grafikk blir trukket inn her. AoC har så absolutt gått for en realistisk type grafikk,mens WAR har gått for en artistisk cartoon stil helt i tråd med deres egne modeller fra mange tiår tilbake. Det du faktisk bør tenke på her er at både WAR og AoC blir laget som PvP spill, spill som har store battles og keep sieges. Dette gjør at man også må tenke på hvilken flyt man kommer til å ha i disse svære kampene. Om det er noe som er svært destruktivt for store kamper, så er det uten tvil lag som er den store synderen her.

Dette betyr igjen at dette er noe man må tenke på når man lager spillet, og jeg tør virkelig påstå at dette er noe Mythic har mye større ekspertise på enn hva FunCom har.

 

En litt morsom sak hva grafikk angår, så viser det seg jo ofte at det er kidsa som blar opp mange tusenlapper hvert eneste år for å kunne nyte den beste grafikken, ikke de som har vært i gamet i mange år. (hehe joda, vet den er litt på kanten, men når du legger deg på wow klone nivået, så fortjener du ikke bedre)

Det er jo mye man kan si angående grafikk, og det er jo bare å se på EQ2 vs WoW også. EQ2 gikk for en realistisk grafikk, mens WoW gikk for en artistisk grafikk som stod i stil med deres egne tidligere spill. Hvordan gikk det med spillene?

Og nå kommer poenget: Som du var inne på i ditt eget innlegg, så spiller grafikken liten rolle for hvilket spill man kommer til å spille. Det er alle de andre featurene som i det lange løp bestemmer dette.

FunCom har for den saks skyld hele tiden kjørt beinhardt på at AoC har en fantastisk grafikk, så det er jo ikke rart at folk blir grepet av det - det er jo en del av hypen de har laget. I løpet av de første årene da AoC var i utvikling hørte man jo ikke annet enn at grafikken var helt utrolig.

 

Visste du at på youtube så ligger det en video fra AoC som viser hvilken type humor du kommer til å ha i AoC? Det viser en full kar ved havna som tar frem snoppen og pisser ut i vannet. Voksen humor eller bare teit?

 

Man trenger jo bare å se på det offisielle forumet at AoC kommer til å lokke til seg mange kids - de største trådene er de som handler om pupper, playboy og sex. Hvor mange tror du ikke kommer til å løpe naken rundt i de store byene i det spillet? Eller la oss si at det faktisk ikke er unger som spammer de samme trådene på forumet, at det faktisk er voksne folk; Vel, det gir jo ikke særlig inntrykk av et voksent community det heller, gjør det?

 

Helt til slutt vil jeg si at, ja, jeg har mer tro på WAR enn på AoC, og at det finnes en liten fanboy i meg som stammer fra DAoC glansdagene. Poenget er bare at dette er en tråd om Warhammer, ikke om AoC! Derfor er vi ikke interessert i folk som poster i tråden med en nedlatende holdning om WAR og som prøver å fremme AoC i den samme tråden. De fleste av oss gjør ikke det i tråder om AoC! :)

 

Og ja, jeg følger med på AoC også. Faktisk helt siden de opprettet det offisielle forumet, les '05, så ikke tro at jeg ikke vet noe om AoC :)

Og om AoC kommer ut før WAR, så kommer jeg så absolutt til å prøve det og se om det lever opp til forventningene det selv har skapt. Og om det er så bra som det av og til høres ut som, da kommer jeg til å fortsette med det også.

Lenke til kommentar

er spent på ossen det blir med folk som whiner om lagg i store slag med grafikken som AOC leverer ja, det ser sinnsykt fint ut når du er alene og fps koser seg på 60, men tenk deg den grafikken + ja si 20-30 folk som gjør skills og animasjoner, da koser fps`n seg nok på 5-10 tenker jeg... når syns nå jeg at Gameplay > grafikk..

 

Prima exempler som Diablo 2 , Baldur`s Gate og Icewind Dale serien

 

 

edit:

Hvor mange skal de invite til Betaen som starter i Desember?

Endret av MrDarkey
Lenke til kommentar

Og hvis noen lurer på hvordan jeg kan ha så stor tillit til Mythic når det gjelder RvR, så ta en titt på disse videoene på youtube fra DAoC:

Trailer 1

Begge disse er laget av spillere selv, og alt er gameplay, ikke noe juks her i gården. Er

det rart vi har så mange gode minner fra DAoC? :)

 

 

 

En liten hilsen til de som spilte på

! Good times :D
Lenke til kommentar
er spent på ossen det blir med folk som whiner om lagg i store slag med grafikken som AOC leverer ja, det ser sinnsykt fint ut når du er alene og fps koser seg på 60, men tenk deg den grafikken + ja si 20-30 folk som gjør skills og animasjoner, da koser fps`n seg nok på 5-10 tenker jeg...

De (Funcom) vil bruke en teknologi som de kaller for "fog of war".

 

En tåke aktig ting man kan sette og stille selv som da vil utelatte uvesentlige ting når det skjer mye på skjermen.

Havner man i en stort slagsmål med 200stk f.eks så vil de folkene som er 150 meter borte fra deg bli borte i "tåken" mens de som er i din nærmere radius bli synlig, da det selvfølgelig er dem du vil konsentrere deg om.

 

På den måten så kan de med dårlig PC ha et relativt godt visuelt spill når det ikke krever så mye, samt at det toner seg selv ned selv når det skjer mye på skjermen.

De som har oppdaterte PC-er kan jo selvfølgelig ikke bruke denne funksjonen å se alt og alle.

 

 

Har noen spørsmål for WAR også får å ikke spore av tråden:

 

Hva vil være dødsstraffen i PvP?

Jeg har hørt at man på en måte har sin egen "loot-table" som genererer items når man dør som da blir lootet av vinneren, vil ikke det gi store problemer med tanke på økonomion og influx av items?

 

Vil det være et "decay" system i spillet? Slik at items ikke varer evig, som da gjør oppgaven til Crafters mye viktigere enn i spill ala WoW?

Lenke til kommentar
Etter å ha vært så heldig å være blant de 10 første i verden som fikk teste Beta til WarHammer Online kan jeg si som følger : sykt fett... jeg gleder meg som en unge til release... jeg anbefaler alle å kjøpe dette når det kommer... det er det beste MMORP ever made! i følge min mening.! et rått spill.!! :)

 

det er WoW med 100x så bra grafikk, mye bedre quiests og gameplay, mye "kulere" maps, alt er bare så sykt mange hakk over WoW og andre MMORP jeg har prøvd..

 

send gjerne spørsmål hvis dere lurer på noe om spillet så kanskje jeg kan svaret :p

 

Problemet jeg støtte på tidligere i betaen da jeg spilte var at det var så sinnsykt mye uferdig content allerede ved starten, vet ikke om det har forbedra seg iløpet av disse månedene men for Mythic sin skyld håper jeg de har kommet _mye_ lenger, det var rett og slett trasig det jeg testet, noen av questene var humoristiske og godt tenkt ut, men sånn som det var da jeg spilte det så var det ikke noe spesielt som utmerket seg, men så fikk vi ikke akkurat gjort så mye heller, alle rasene hadde preset utseende og du fikk ikke endret på en ting, men igjen veldig tidlig i betaen.

 

Har ikke engang vurdert å starte det opp på en stund, men med den utviklingen jeg så, ser jeg ikke store poenget med must-buy på denne tittelen. Men jeg sier igjen, jeg håper virkelig de begynte å høre på oss.

Lenke til kommentar
Har ikke engang vurdert å starte det opp på en stund, men med den utviklingen jeg så, ser jeg ikke store poenget med must-buy på denne tittelen. Men jeg sier igjen, jeg håper virkelig de begynte å høre på oss.

Man kan jo ikke forvente at det skal være noe moro å spille et så uferdig spill. Der har jo endret på utrolig mye siden betaen stengte. Og så snart mer av basis innholdet i spillet kommer på plass så tror jeg det blir mer underholdene. Gleder meg til å se når betaen åpner igjen i desember.

 

Hva mener du med "begynte å høre på oss"? At spillet var uferdig? Jada, de utsatt det jo tross alt.

 

Har noen spørsmål for WAR også får å ikke spore av tråden:

 

Hva vil være dødsstraffen i PvP?

Jeg har hørt at man på en måte har sin egen "loot-table" som genererer items når man dør som da blir lootet av vinneren, vil ikke det gi store problemer med tanke på økonomion og influx av items?

 

Vil det være et "decay" system i spillet? Slik at items ikke varer evig, som da gjør oppgaven til Crafters mye viktigere enn i spill ala WoW?

Det er samme døds straff i WAR som i DAoC. Ca ingen. Du får kanskje noe ressurection illness, men det er enda uvisst. Jeg tror det vil være item decay ja, men vi vet ingenting om crafting systemet enda, men det skal være omfattende om vi skal tro Mythic.

 

syns det er litt synd at ikke fler har laget filmer fra alpha versonen av WAR, siden NDA er borte så kan de vel poste "PvP filmer" på youtube , kan de ikke?
NDAen er ikke borte.

 

Er det rart vi har så mange gode minner fra DAoC? :)

 

En liten hilsen til de som spilte på

! Good times :D

Aaah, herlige bilder. Lo godt av den med rød ring rundt outlaw. Har et screenshot arkiv på mange tusen bilder. Mye gode minner av å bla gjennom de.

Endret av Zappy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...