Gå til innhold

Den ultimate lydløse gaming-PC-en

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe ny PC etter jul. Dette skal være en STILLE jævla PC som kan stå i stua, men som også kan brukes til gaming. Nedlastinger kommer til å tikke og gå stort sett hele tida. Busjettet er på ca. 10.000 spenn. Ser ikke for meg at jeg skal overklokke den noe nevneverdig (heller omvendt, om det dreper støy).

Dette er hva jeg har kommet opp med sålangt:

Se HANDLEVOGNA for prisanslag.

1xCasis: Antex Performance One P182. Jeg er dog noe bekymret for støy fra de ekstra kabinetviftene. Kommer uten PSU.

1xPSU: MIST 500W. Med vifte, men har skyssmål får å være helvetes stille. Noen alternativer som er bedre?

1xCPU: Intel Core 2 Duo E6750. Tenker å kjøle den babyen med Scythe Ninja Plus. Quad er vel ikke mulig å kjøle passivt?

1xGPU: Club3D Geforce 8800 GTS 640MB. Skal forsøke å kjøle denne passivt med Thermalright HR-03 Plus. Funker det?

2xHD: WD Caviar GP. GPen omtales i enkelte tester som stillere og kjøligere en Samsung Spinpoint T. Støydempes med gummiknottene som følger med overnevte kabinett. Skal kjøres i RAID0.

1xHK: Asus P5N-E SLI. Billig og greit. Men er det for billig?

1xRAM: OCZ DDR2 PC2-6400 Platinum XTC Dual Channel 2GB (2x1024MB) KIT.

Noen ideer om hvordan varmeutviklingen denne PC-en vil være?

Er det fare for plass og monteringsproblemer med så mye passiv kjøling?

Finnes det bedre komponenter eller løsninger en de som er nevt over (ytelse vs. støy tatt i betraktning)?

Noen jeg kan gjøre yttligere for å kverke bråk?

Endret av electral
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøler jo min C2D 6850 passivt med en slik Thermalright HR-01 775. Samt at jeg har en passiv kjøleløsning fra Thermalright på skjermkortet også... Funker bra det. Forutsatt at du har litt luftgjennomstrømning i kabinettet da vel og merke!

Jeg har forøvrig samme PSU som du har valgt...

Ytterst behagelig støynivå synes jeg da..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...