Gå til innhold

Viftene snurrer ikke. Acer Aspire 5613ZWLMi

-Alex-

Anbefalte innlegg

Hei, kjøpte en Acer Aspire 5613ZWLMi til skolebruk like etter skolestart og nå har den begynt å streike. Jeg hører lenger ikke noen vifter som snurrer og maskinen blir så varm når jeg kjører bare lette program eller spill at den slår seg av. Går en liten stund før jeg kan slå den på igjen. Kjøpte den hos Elprice, hvor lang garanti har jeg på PC-er kjøpt der?

Håper på svar. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

om du kjøpte den dette skoleåret har du vel uansett garanti. lever den inn hos nærmeste acer-forhandler så ser de på den. mest sannsynlig så er ikke dette selvforskyldt - ergo du får den på garantien. har en acer fra i fjor selv, og måtte levere den inn i sommer pga bråk i vifta, og de installerte ny vifte som gikk på garantien

Lenke til kommentar

Dette går på reklamasjon gjennom forbrukerkjøpsloven, garanti er bare en utvidelse av denne rettigheten. Kontakt Elprice og forhør deg om hva du skal foreta deg.

Edit: så klart forutsatt at dette er en hardwarefeil som kommer inn under begrepet mangel i nevnte lov.

Endret av zonko
Lenke til kommentar

Nå i dag når jeg slo på pc`en snurra viftene igjen, men porten for lokal tikobling fungerer heller ikke. Så jeg får bare levere den inn, trolig noen løse ledninger eller noe siden viften kommer og går? Den har ikke snurret på en del dager og pc`en har blitt overopphetet men i dag snurret de plutselig igjen..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...