Negil^ Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 (endret) Hei. Jeg trenger hjelp ang. DC ++ Version:0.703 Har sett på en del DC ++ Guider, men det blir for vanskelig for meg.. Jeg har funnet hublister osv, det er null stress. Har skrevet Nick,Sharing osv. Først: Brannmuren har DC ++ på TILLATT. Men det kommer ikke noe når jeg søker på f.eks Michael Jackson. Jeg er på "Active" og har skrevet IP-adresse, men skal jeg skrive noe på TCP eller UDP? Har sjekket guider, men enten skjønner jeg dem ikke, eller så er det nyere versjon de bruker. Når jeg tar "Firewall with UPnP", på Connection Settings, så kommer det opp noe med at jeg må sette opp NAT på egen hånd. Eller er problemet noe annet? Trenger hjelp ang. dette. mvh. Negil^ Endret 21. november 2007 av Negil^ Lenke til kommentar
jultomten Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Hei. Jeg trenger hjelp ang. DC ++ Version:0.703 Har sett på en del DC ++ Guider, men det blir for vanskelig for meg.. Jeg har funnet hublister osv, det er null stress. Har skrevet Nick,Sharing osv. Først: Brannmuren har DC ++ på TILLATT. Men det kommer ikke noe når jeg søker på f.eks Michael Jackson. Jeg er på "Active" og har skrevet IP-adresse, men skal jeg skrive noe på TCP eller UDP? Har sjekket guider, men enten skjønner jeg dem ikke, eller så er det nyere versjon de bruker. Når jeg tar "Firewall with UPnP", på Connection Settings, så kommer det opp noe med at jeg må sette opp NAT på egen hånd. Eller er problemet noe annet? Trenger hjelp ang. dette. mvh. Negil^ Den enkleste løsningen er å velge "passive mode". Dette gir noe dårligere tilgang enn "active mode", men er bra nok for de fleste så lenge du er inne på gode hubber. Hvis du vil være i active mode, må du angi ip-adresse (ikke den lokale adressen, men adressen på internett) og port (TCP og UDP). Porten du velger må være åpen gjennom firewall og router. Hvis "Brannmuren har DC ++ på TILLATT", vil alle porter gjennom software-brannmuren din sannsynligvis være åpne. Løsningen for de fleste er å åpne en port gjennom routeren. Hvordan du gjør dette finnes i dokumentasjonen for routeren din, og der er tallrike guider på internett for hver enkelt type router. Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå