m-Helfjord Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Har en Opel Frontera Sport 2,0i -94 modell. 4x4. (egenvektm fører 1650kg, t.totalvekt 2100 kg) Dette står om dekk: Aksel 1: 31x10,5r15 Min. Ll: 109 Maks sporvidde 1485 mm min hast: S Aksel 2: 31,10,5r15 Min. Ll: 109 Maks sportvidde 1490 mm min hast: Så nå til mitt problem: Har 4 helårsdekk på bilen nå, hvorav to er så slitte at de må byttes. (dekkene som står på har riktig dimensjon, hastighet og belastningskode) Jeg finner f**n ikke tak i dekk til denne bilen! Hva skal jeg gjøre?! Har snakket med MANGE forretninger, og folk er ikke vidre hjelpsomme. Det finner riktig dimensjon enkelte plasser, men da er gjerne belastningen bare 102 eller hastigheten bare Q. Noen råd?! Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 (endret) Vet med sikkerhet at man får tak i Bridgestone Blizzak med nordisk gummiblanding i den dimensjonen. Monterte faktisk noen slike selv for et par uker siden Eieren av bil/dekk hadde kjøpt dem på nettet et sted, vet ikke hvor. Skjønner forresten at du sliter med å få tak i slikt, jeg fikk nærmest hakeslepp da jeg så slike dimensjoner med nordisk gummiblanding ^^ (ja, det er meget sjelden). Ser forresten at dekkonline.com har Cooper Discoverer u/pigg i 31x10,5-15. Dette er faktisk meget gode dekk, vi selger massevis av dem (dog ikke i den dimensjonen). LINK! Prisen var jo ikke gæren heller, men man må jo få de montert et sted.. Blir vel noen kroner ekstra. Edit. Load index er 109, hastighetsklasse Q (som er kravet for piggfrie vinterdekk i Norge). Hastighetsklassen som er oppgitt i vognkortet ditt (S) gjelder forresten for sommerdekk. Endret 21. november 2007 av SilverCRX Lenke til kommentar
m-Helfjord Skrevet 29. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2007 Det endte med at jeg kjøpte Cooper dekk i dimensjonen 265/75 r 15, og disse passa på den gamle felgen, og det er mindre enn 5% endring i rulleomkrets slik at jeg kjører lovlig på dem. Betalte 6200 kr for fire dekk ferdig på felg og bil hos Mekonomen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå