Stegz Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Jeg har en WAMP server på PC min. Jeg lærer meg SQL og har derfor laget et lite brukergrensesnitt med php slik at jeg kan skrive SQL rett inn i en textbox på siden istedenfor å tukle med kildekoden hele tiden. Med alle SQL koder som ikke inneholder ' går det veldig greit, og jeg ser i phpmyadmin at det blir gjort. Men hvis jeg for eksempel skal putte data inn i en tabell og jeg må bruke ' , får jeg en feilmelding SQL insert into person (first) values ('heu') Feilmelding You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '\'heu\')' at line 1 Denne spørringen fungerte bra når jeg skrev SQLen inn i phpmyadmin Lenke til kommentar
Intramin Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 magic_quotes_gpc legger til slash på spørringene siden det blir sendt i _POST. Det kan fjernes i php.ini Lenke til kommentar
Runar0 Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 eventuelt ved hjelp av stripslashes($sql); Lenke til kommentar
Stegz Skrevet 21. november 2007 Forfatter Del Skrevet 21. november 2007 magic_quotes_gpc legger til slash på spørringene siden det blir sendt i _POST. Det kan fjernes i php.ini magic_quotes_gpc var på on ved default, men det ble samme feilmelding med off Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Hva med å bare bruke mysql query browser? Lenke til kommentar
Stegz Skrevet 21. november 2007 Forfatter Del Skrevet 21. november 2007 Det var noe av meningen at jeg skulle lage noe dynamsik med egne ferdigheter Jo mer arbeid, jo mer læring, i alle fall for min del Lenke til kommentar
Stegz Skrevet 21. november 2007 Forfatter Del Skrevet 21. november 2007 Fikk det til nå glemte å restarte serveren etter å gjøre om på de magiske instillingene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå